Umenie transformácie: pohľad späť na konštrukciu « soundtrucku» Renault

26.10.2023 22:02

Posunutie hraníc prispôsobenie úžitkového vozidla. Premenou vozidla Master na "soundtruck", skutočné mobilné profesionálne nahrávacie štúdio. Takúto výzvu prijala spoločnosť Renault a jej partneri v rámci programu spoločenskej zodpovednosti Give Me 5, putovného rapového odrazového mostíka pre mladé talenty. Jeho cieľom je sprístupniť hudobnú produkciu čo najväčšiemu počtu ľudí. S hlavnými protagonistami projektu sa pozrieme na etapy a výzvy spojené s vytvorením tohto jedinečného nástroja na mieru.

Každá vášeň má svoje vlastné povolanie a každé povolanie má svoje vlastné špecializované úžitkové vozidlo. Hudobná tvorba nie je výnimkou, ako dokázal "soundtruck" Give Me 5. Táto putovná rapová súťaž, ktorá sa konala na jar minulého roka, odmenila piatich talentovaných umelcov tým, že im umožnila nahrávať v profesionálnych podmienkach na palube mobilného nahrávacieho štúdia. Na vývoji tohto vozidla na báze modelu Master spolupracovala spoločnosť Renault s dvoma partnermi špecializujúcimi sa na zvukovú architektúru a karosérie, spoločnosťami Red House a Pro Car. Išlo o bezprecedentnú transformáciu, ktorá predstavovala množstvo výziev. "Soundtruck" Master je novým symbolom inovácií a skúseností spoločnosti Renault v oblasti prispôsobovania úžitkových vozidiel.

KEĎ VÝZVY UDÁVAJÚ TÓN HUDOBNÉMU DOBRODRUŽSTVU

Oddelenie úžitkových vozidiel, dizajn a marketing spoločnosti Renault preto spojili sily, aby využili svoje schopnosti. A aby sa z "obyčajného" Renault Master stalo skutočné mobilné nahrávacie štúdio, akým je soundtruck. Najprv sa ujasnili potreby a nevyhnutné požiadavky. "Pri stavbe tohto vozidla sme mali veľa požiadaviek: Muselo ísť na turné. Muselo obsahovať profesionálne nahrávacie štúdio. Vážiť menej ako 3,5 tony, aby sa dalo riadiť len s vodičským preukazom typu "B". Muselo byť vyrobené z ekologicky zodpovedných materiálov. A predovšetkým rešpektovať DNA značky," hovorí Annejela Royoux, manažérka pre imidžové partnerstvá a sponzoring v oddelení marketingu Renault. Požiadavky, ktoré sú výzvou na každej úrovni! Z technického hľadiska sa tieto požiadavky premietajú do potreby zaručiť optimálnu akustickú izoláciu pri rešpektovaní obmedzení vyplývajúcich z hmotnosti a veľkosti vozidla. Na dosiahnutie tohto cieľa sa spoločnosť Renault okrem svojich skúseností s prestavbou úžitkových vozidiel na špecifické potreby spoľahla na špecializovaných partnerov. Spoločnosť Red House, odborník na zvukovú architektúru, využila všetko svoje know-how pri navrhovaní akustiky nahrávacieho štúdia, zatiaľ čo spoločnosť Pro Car sa mohla sústrediť na svoje majstrovstvo v oblasti karosérie vozidla.

HMOTNOSŤ PRE « ŤAŽKÝ ZVUK »

Prvou výzvou bol paradox medzi hmotnosťou a zvukom soundtrucku, ako vysvetľuje Olivier Guerry, vedúci karosár spoločnosti Pro Car: "Akustika sa dosahuje tým, že materiály majú zotrvačnosť. Táto zotrvačnosť predstavuje hmotnosť. Keďže však pracujeme na úžitkovom vozidle, ktoré musí jazdiť s vodičským preukazom B, t. j. vážiť maximálne 3,5 tony, musíme byť schopní kontrolovať jeho hmotnosť". Lucas Medus, zakladateľ a umelecký riaditeľ spoločnosti Red House, trvá na tom, že táto hmotnosť sa neustále kontroluje v každej fáze premeny: "Hmotnosť sa kontroluje v každej fáze projektu, či už pri izolácii, akustickej úprave alebo dokončovacích prácach a nábytku. Dávali sme si veľký pozor, aby sme neskončili s 3 gramami nadváhy." Otázka hmotnosti, ktorá je neodmysliteľnou súčasťou tohto rozsiahleho projektu, viedla tímy k neustálemu testovaniu a výpočtom, ale aj k žonglovaniu s výberom materiálov, z ktorých by sa soundtruck vytvoril a vybavil. "Všetko, čo išlo do nákladného auta, sa vážilo a premýšľalo, aby sme sa zmestili do hmotnostných obmedzení," vysvetľuje Julien Ravary, spolupracovník akustiky a dizajnér štúdia Red House, Hovorí tiež o ekologickej povahe tejto uvážlivej konštrukcie: "Materiály sme vyberali podľa ich tuhosti a hmotnosti a počítali sme, ako ich prispôsobiť našim potrebám. Zvolili sme ekologické izolačné materiály, aby sme sa vyhli použitiu kamennej alebo sklenej vlny. Zvyšok tvorí najmä drevo. Práve táto relevantnosť materiálov umožnila tímu preukázať svoju vynaliezavosť pri vytváraní dômyselného usporiadania. "


 

ŠOFÉROVANIE, SPIEVANIE A NAHRÁVANIE... BEZ ZVÝŠENIA HLASITOSTI

K obmedzeniu hmotnosti sa pridáva aj obmedzenie priestoru, čo z tejto premeny robí skutočnú výzvu. Hovoríme o vytvorení skutočného profesionálneho nahrávacieho štúdia v rámci 9 m3 ložnej plochy vozidla Master (D 3733 mm x Š 1765 mm x V 2048 mm). A to s dvoma rôznymi priestormi, nerátajúc kabínu vodiča, aby boli spevák a riadiaca miestnosť oddelené. "Mojou úlohou je vtesnať nahrávacie 

štúdio do nákladného auta," hovorí Lucas, kým jeho kolega Julien dodá: "Každý z priestorov má menej ako 5 metrov štvorcových! To je veľmi málo. Nikdy predtým sme nepracovali v takých malých priestoroch. Vyžadovalo si to veľa prispôsobenia a technických znalostí, aby sme do vozidla integrovali všetko, čo sme chceli." K organizačnému aspektu tohto obmedzeného priestoru dodáva: "Aby sa hlas oddelil od ostatných prvkov, nákladné vozidlo je rozdelené na dve časti, pričom na jednej strane je zvukár a počítač a na druhej strane je zosilňovač hlasu, ktorý hlas správne izoluje. »

 

POŽIADAVKY NA MIERU

Všetky tieto technické výzvy zahŕňajú mnoho rôznych profesií, ako zdôrazňuje Olivier: "V našej spoločnosti sa na realizácii tohto kompletného projektu podieľalo 20 ľudí. Na projekte pracovali kovoobrábači, karosári, maliari, plastoví umelci, montéri, dokončovací pracovníci a elektrikári." A to všetko v rekordne krátkom čase: "Bežne je čas potrebný na takýto projekt premeny od 6 mesiacov do 1 roka. Naše tímy boli vystavené skúške, keďže to bolo potrebné urobiť za menej ako pol roka. »

Ergonomické návrhy plne vyhovovali požiadavkám sponzora operácie Give Me 5, Youssoupha, významnej osobnosti rapového priemyslu, a jeho hudobného tímu. Chcel praktický a jednoduchý priestor, do ktorého by sa dalo rýchlo investovať. Pocit objemu a optimalizáciu priestoru zdôrazňujú najmä jedinečné dizajnové prvky: tmavé farby karosérie vrátane tmavomodrej, ktorá ponecháva priestor fantázii, a jemná kombinácia upokojujúcej stránky svetlého dreva a tepla tmavej látky.

 

HARMONICKÁ SPOLUPRÁCA

Všetky tieto technické výzvy sa premenili na vynikajúce kreatívne odrazové mostíky vďaka plynulej a harmonickej spolupráci medzi tímami Renault, Pro Car a Red House. Výber týchto partnerov mal zásadný význam pre úspech projektu, ktorý si vyžadoval veľkú flexibilitu. Vynaliezavosť bola základom tvorivého procesu každého z partnerov, vďaka čomu bol celý projekt dokončený v rekordne krátkom čase. Úspech projektu je nesporný. Ocenili ho mladé talenty, ktoré mali možnosť pracovať v nahrávacom štúdiu, a vyzdvihla ho aj spoločnosť Youssoupha. Jeho prvá reakcia pri odhalení bola: "Myslím si, že Renault sú kúzelníci ! ».


 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode