Úplne nová Kia Optima Sportswagon
19.02.2016 21:09
Na autosalóne v Ženeve (86th Salon International de l’Automobile) zažije 1. marca 2016 premiéru úplne nový model Kia Optima Sportswagon, čo je vôbec prvý tourer značky Kia v segmente D.
⦁ Na ženevskom autosalóne 2016 zažije premiéru vôbec prvý tourer značky Kia v segmente D
⦁ Dizajnovou predlohou je koncept Kia SPORTSPACE z roku 2015
⦁ Batožinový priestor s kapacitou 553 litrov a praktické zadné sklápateľné sedadlá v pomere 40:20:40
⦁ Pevná karoséria a intuitívne technológie zvyšujú mieru bezpečnosti
⦁ Nový multimediálny systém s funkciami Android Auto™ a Apple CarPlay™
⦁ Pohodlné cestovanie a citlivé riadenie s voliteľným elektronickým odpružením
⦁ Výber z množstva vznetových a zážihových motorov a možnosť výberu sofistikovanej sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky
Dizajn nového modelu Kia Optima Sportswagon je inšpirovaný konceptom SPORTSPACE, ktorý bol verejnosti predstavený prvý krát na ženevskom autosalóne v roku 2015. Kia Optima Sportswagon sa vyznačuje pútavým dizajnom karosérie a vysokokvalitným interiérom, ktorý zdieľa so sedanom Optima (modelový rok 2016). Tento automobil sa vyznačuje vyššou mierou praktickosti, ktorá čiastočne vyplýva z karosérie typu tourer.
Nová Kia Optima Sportswagon príde na trh s ponukou úsporných a výkonných vznetových a zážihových motorov a k dispozícii bude aj vysokovýkonný model GT. Kia Optima Sportswagon disponuje množstvom inovačných bezpečnostných prvkov a multimediálnych funkcií a pre pasažierov zabezpečuje maximálnu bezpečnosť, komfort a pôžitok z jazdy.
Kia Optima Sportswagon je prvým želiezkom v ohni značky Kia v prestížnom segmente D, ktorý sa inšpiroval konceptom Kia SPORTSPACE, predstaveným na ženevskom autosalóne v roku 2015. Ide o praktické vozidlo na každodenné použitie, ale zároveň vďaka svojmu dlhému, štýlovému a dynamickému profilu patrí medzi najpôsobivejšie kúsky v tejto triede. Kia Optima Sportswagon má rovnakú šírku (1 860 mm) a dĺžku (4 855 mm) ako sedan, z dôvodu väčšieho batožinového priestoru však narástla do výšky o 5 mm (na 1 470 mm).
Nová Kia Optima Sportswagon sa vyznačuje rovnako ostrými krivkami a ladnou karosériou ako všetky najnovšie modely značky Kia. Predná časť vozidla síce zostáva rovnaká ako pri verzii Optima sedan, ale jeho mocné a rastúce ramená a jemne klesajúca predĺžená kabína tvoria jedinečný tvar karosérie typu tourer.
Zadný previs dodáva vozidlu objemný vzhľad, avšak táto hmota je elegantne ukrytá do šikmého zadného okna a zužujúcej sa strešnej krivky. Sportswagon tak dostal v tomto typicky konzervatívnom segmente unikátny atletický postoj. Zadnej časti dominujú široké zadné svetlá s technológiou LED, ovinuté okolo bočných rohov karosérie. Zadný nárazník je domovom jednej oválnej koncovky výfuku a je vybavený integrovaným vzduchovým difuzérom, dodávajúcim športový punc.Kia Optima Sportswagon bude v Európe dostupná v deviatich farbách a na kolesách s rozmermi od 16 do 18 palcov.
Model Kia Optima Sportswagon je vybavený novým systémom elektricky poháňaného posilňovača riadenia (R-MDPS), montovaného na hrebeň. Je prvkom štandardnej výbavy európskych modelov s motorom 1.7 CRDi a modelov GT, ktoré poháňa nový motor T-GDI s objemom 2,0 l. Systém R-MDPS je namontovaný priamo na hrebeni riadenia a nie ja stĺpiku, vďaka čomu zabezpečuje vysokú úroveň citlivosti riadenia a rýchle a priamočiare reakcie na vodičove ovládanie volantu – najmä v okolí stredu. Systém R-MDPS zlepšuje ostré jazdné vlastnosti, vďaka čomu je to jedno z najživších vozidiel v segmente D.
Zákazníci si môžu vybrať voliteľný systém elektronického riadenia zavesenia kolies s vnútornými ventilmi (ECS), ktoré bolo vytvorené exkluzívne pre európskych vodičov. Systém ECS využíva pri každom zo štyroch tlmičov vnútorné ventily a je prepojený so snímačom sily G v riadiacej jednotke motora ECU a dvoma snímačmi sily G v predných kolesách. Pomocou týchto snímačov zisťuje systém ECS polohu volantu, polohu akceleračného pedála a monitoruje vonkajšie podmienky. Následne upraví odpruženie pre športovejšiu jazdu, alebo pre vyššiu mieru pohodlia - vodiči si môžu vybrať z jazdných režimov „sport“ a „normal“. Systém zabezpečuje individuálne nastavenia tlmiča pre každé jedno koleso oveľa rýchlejšie ako predtým. Systém ECS bude dostupný už od začiatku v modeloch so vznetovým motorom 1.7 CRDi a bude súčasťou štandardnej výbavy pri všetkých modeloch GT s motorom 2.0 T-GDI.
Model Kia Optima Sportswagon je vybavený novým systémom elektricky poháňaného posilňovača riadenia (R-MDPS), montovaného na hrebeň. Je prvkom štandardnej výbavy európskych modelov s motorom 1.7 CRDi a modelov GT, ktoré poháňa nový motor T-GDI s objemom 2,0 l. Systém R-MDPS je namontovaný priamo na hrebeni riadenia a nie ja stĺpiku, vďaka čomu zabezpečuje vysokú úroveň citlivosti riadenia a rýchle a priamočiare reakcie na vodičove ovládanie volantu – najmä v okolí stredu. Systém R-MDPS zlepšuje ostré jazdné vlastnosti, vďaka čomu je to jedno z najživších vozidiel v segmente D.
Zákazníci si môžu vybrať voliteľný systém elektronického riadenia zavesenia kolies s vnútornými ventilmi (ECS), ktoré bolo vytvorené exkluzívne pre európskych vodičov. Systém ECS využíva pri každom zo štyroch tlmičov vnútorné ventily a je prepojený so snímačom sily G v riadiacej jednotke motora ECU a dvoma snímačmi sily G v predných kolesách. Pomocou týchto snímačov zisťuje systém ECS polohu volantu, polohu akceleračného pedála a monitoruje vonkajšie podmienky. Následne upraví odpruženie pre športovejšiu jazdu, alebo pre vyššiu mieru pohodlia - vodiči si môžu vybrať z jazdných režimov „sport“ a „normal“. Systém zabezpečuje individuálne nastavenia tlmiča pre každé jedno koleso oveľa rýchlejšie ako predtým. Systém ECS bude dostupný už od začiatku v modeloch so vznetovým motorom 1.7 CRDi a bude súčasťou štandardnej výbavy pri všetkých modeloch GT s motorom 2.0 T-GDI.
rovnomerný prenos jeho výkonu na úrovni 163 koní a živú reakciu na stlačenie plynového pedálu. Zážihový motor 2,0 l CVVL sa dá objednať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Vysokovýkonný model Optima Sportswagon G
Vznetové alebo zážihové agregáty s manuálnou alebo automatickou prevodovkou
Nový model Kia Optima Sportswagon s pohonom prednej nápravy bude po uvedení na trh v Európe dostupný s rôznymi vznetovými a zážihovými motormi, spĺňajúcimi normu Euro 6. Ponúka na výber vznetový motor CRDi s objemom 1,7 l alebo zážihový motor CVVL s objemom 2,0 l. Modely GT sú vybavené novým, vysokovýkonným preplňovaným zážihovým motorom spoločnosti Kia Motors s objemom 2,0 l a priamym vstrekovaním paliva.
Vznetový motor CRDi s objemom 1,7 l bol upravený pre verziu sedan a bez zmien sa bude používať aj v modeli Sportswagon. Očakáva sa, že bude jednoznačnou voľbou vo väčšine predaných európskych modeloch. Motor má za sebou množstvo vylepšení, vďaka čomu vzrástol jeho výkon a krútiaci moment a klesli emisie. Aktuálne má výkon 141 k a krútiaci moment 340 Nm. Pri týchto hodnotách ponúka skutočne nízku hodnotu emisií CO2 a taktiež nízku spotrebu. Finálna homologizácia je naplánovaná v priebehu roku 2016. Motor 1.7 CRDi je dostupný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo novou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou od spoločnosti Kia Motors, ktorá je schopná zvládnuť vyšší krútiaci moment vznetového motora a ponúknuť tak športovejšiu jazdu s plynulou a okamžitou zmenou prevodových stupňov.
Model Optima Sportswagon je dostupný aj so zážihovým motorom CVVL s objemom 2,0 l, ktorý je vybavený technológiou kontinuálneho variabilného zdvihu ventilov pre T disponuje novým zážihovým motorom Kia T-GDI GT s objemom 2,0 l, ktorý prenáša výkon prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky.
Kia Optima Sportswagon v predaji od 4. kvartálu 2016
Nový model Kia Optima Sportswagon sa začne v Európe predávať v štvrtom štvrťroku 2016 a štandardne prinesie unikátnu záruku na sedem rokov alebo 150 000 km. Pre európsky trh sa bude nový model vyrábať v prevádzke Kia Motors Hwasung v Kórei.