Úplne nová Kia Sportage pre európsky trh
02.09.2021 09:02
Prvý model vo viac ako 28-ročnej histórii modelu Sportage určený špecificky pre Európu
• Rad vozidiel Sportage sa rozrastie o nový plug-in hybrid, ktorý ponúka úspornú jazdu v kombinácii s nulovými emisiami jazdy výlučne na elektrický pohon
• Dizajn nového modelu Sportage sa pýši odvážnymi a dômyselnými tvarmi
• Špičkový interiér s najmodernejším integrovaným zakriveným displejom orientovaným na vodiča
• Návštevníci nemeckej výstavy IAA Mobility (7. až 12. septembra), ktorá prvýkrát zavíta do Mníchova, nájdu značku Kia na námestí Odeonsplatz
Spoločnosť Kia Europe dnes predstavila model Sportage navrhnutý špeciálne pre európsky trh, ktorý bol od základov navrhnutý so zámerom udávať trendy v segmente SUV v Európe. Kombinuje v sebe elegantný, temperamentný a zároveň moderný exteriér so špičkovým prémiovým interiérom s integrovaným zakriveným displejom, ktorý vodičovi umožňuje využívať najnovšie výdobytky v oblasti konektivity.
Nový model Sportage je postavený na novej architektúre a ťaží z technológií vyvinutých v rámci špičkových konštruktérskych programov pre Európu, vďaka ktorým sa podarilo vytvoriť vozidlo s rázvorom, rozmermi a proporciami ideálnymi pre európske cesty. Vďaka tomuto dôslednému prístupu sa podarilo vytvoriť SUV, ktoré presne zodpovedá požiadavkám európskeho zákazníka a ponúka vynikajúce praktické vlastnosti a výbornú použiteľnosť. Progresívny dizajn prispôsobený potrebám zákazníkov so sebou priniesol podstatne väčší batožinový priestor, miesto nad hlavou a priestor na nohy ako v predchádzajúcom modeli Sportage, pričom vzadu ponúka najviac priestoru na nohy vo svojej triede.
Vlastnosti modelu Sportage pre európsky trh zdôrazňujú aj najmodernejšie hybridné pohonné jednotky, ktoré majú výrazne nižšie emisie a spotrebu paliva. Ďalšie prvenstvo pre európsky model Sportage predstavuje pokročilý plug-in hybridný (PHEV) pohon, ktorý umožňuje väčšinu každodenných jázd z domu do práce a na nákupy absolvovať s nulovými emisiami len na elektrický pohon. K dispozícii sú aj najnovšie verzie spaľovacích benzínových a naftových motorov s nízkymi emisiami dostupné v rôznych výkonových verziách, ktoré uspokoja potreby všetkých európskych zákazníkov.
Základom nového európskeho modelu Sportage sú vlastnosti ako úspornosť, sila a výkon
Pohonné systémy HEV a PHEV boli navrhnuté tak, aby nijako neobmedzovali priestor pre posádku a batožinu. V prípade verzie HEV bola batéria umiestnená pod druhým radom sedadiel, vďaka čomu je priestor na nohy rovnaký ako vo verziách so spaľovacími motormi. V prípade modelu Sportage s pohonom PHEV je vysokonapäťová batéria umiestnená v strede medzi nápravami pod karosériou SUV, čo prispieva k rovnomernému rozdeleniu hmotnosti a vytvára vnútorný priestor, ktorý je praktický, pohodlný a všestranne využiteľný.
Model Sportage s pohonom PHEV disponuje 1,6-litrovým motorom T-GDI spoločnosti Kia, 66,9 kW trakčným elektromotorom s permanentným magnetom a 13,8 kWh lítiovo-iónovým polymérovým akumulátorom. Kombináciou vzniká celkový systémový výkon na úrovni 265 k, pričom 180 k produkuje samotný spaľovací motor.
Špičkový akumulátor v modeli Sportage PHEV využíva pokročilú jednotku správy batérie, ktorá neustále monitoruje stav batérie vrátane parametrov ako prúd, napätie, izolácia a diagnostika chýb. Akumulátor je zároveň vybavený pokročilou jednotkou monitorovania článkov, ktorá meria a monitoruje ich napätie a teplotu.
Model Sportage HEV rovnako využíva motor 1.6 T-GDI s výkonom 180 k. Vybavený je zároveň trakčným elektromotorom s permanentným magnetom s výkonom 44,2 kW a lítiovo-iónovým polymérovým akumulátorom s kapacitou 1,49 kWh. Celkový systémový výkon modelu Sportage HEV dosahuje 230 k.
Nový motor 1.6 T-GDI je k dispozícii aj v modeloch s mild-hybridným (MHEV) pohonom, ktorý bol vyvinutý s cieľom znižovať emisie a optimalizovať spotrebu paliva. Motor je veľmi účinný a ponúka športový výkon na úrovni 150 alebo 180 k. Štvorvalcový motor dosahuje úsporu paliva vďaka novému a optimalizovanému procesu spaľovania, použitým chladiacim technológiám a zásadným opatreniam na znižovanie trenia, ktoré zahŕňajú aj pokročilý integrovaný systém riadenia teploty a používanie guľôčkových ložísk s nízkym trením.
Paleta motorov určených pre európsky model Sportage zahŕňa aj mimoriadne efektívny 1,6-litrový naftový motor s nízkymi emisiami vo výkonových variantoch so 115 alebo 136 k. Motory sú vybavené pokročilou technológiou aktívneho riadenia emisií SCR a dosahujú podstatne nižšie emisie škodlivých látok (NOx a pevné častice). Vznetový model s výkonom 136 k je k dispozícii s technológiou MHEV, ktorá ešte viac znižuje emisie a zvyšuje účinnosť nového európskeho modelu Sportage.
Motor 1.6 T-GDI je napojený na 7-stupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku (7DCT), k dispozícii je však aj 6-stupňová manuálna prevodovka. Verzie 1,6-litrového vznetového motora s doplnkovou technológiou MHEV aj bez nej možno párovať buď so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT), alebo s prevodovkou 7DCT.
Všetky modely Sportage pre európsky trh sú vybavené technológiou Idle Stop-and-Go (ISG), ktorá vypína motor, keď vozidlo stojí, a ponúka ďalšiu reálnu úsporu paliva a zníženie emisií. Systém ISG sa využíva v kombinácii s pokročilou technológiou ADAS spoločnosti KIA, ktorá monitoruje jazdnú situáciu a rozhoduje, kedy systém ISG aktivovať – napr. keď sa vozidlo približuje ku križovatke alebo značke stop. Vďaka kombinácii týchto technológií sa eliminuje zbytočné vypínanie a štartovanie motora, pričom vodič má neustále prehľad o aktuálnom stave systému ISG.