Úplne nový MÉGANE GrandCoupé

14.10.2016 10:24

Modelový rad MÉGANE sa rozširuje o štvordverovú verziu – nový MEGAN GrandCoupé. Tento model zavŕši ponuku značky Renault v segmente C a posilní jej pozíciu na trhoch*, kde sú kompaktné sedany hlavnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú komfortný a priestranný automobil odrážajúci ich postavenie.
Nový MÉGANE GrandCoupé, ktorý sa vyrába v továrni v tureckej Burse a začne sa predávať už túto jeseň v takmer 30 krajinách, prispieva k globálnemu rastu značky Renault a rozširuje jej produktový rad.

Renault navrhol a vyvinul nový MÉGANE GrandCoupé, ktorého základom je architektúra CMF C/D, súbežne s novým modelom MÉGANE predávaným od začiatku roka 2016. To znamená, že ťaží z rovnakej výbavy, technológií a motorov ako jeho päťdverový súrodenec, no naviac ponúka rekordný priestor v kabíne a veľkorysý objem batožinového priestoru 550 dm3 VDA.
Nový MÉGANE GrandCoupé ponúka dynamický vzhľad a celý rad funkcií, ktoré sú bežné vo vyšších segmentoch. Predstavuje tak posun bližšie k prémiovému segmentu, vďaka čomu tento najnovší model nastaví vysokú latku v segmente kompaktných sedanov.

Renault ako odborník na motory a pionier v oblasti downsizingu a prepĺňania v pretekoch Formuly 1 je hlavným podporovateľom motorov s menším zdvihovým objemom, ktoré ponúkajú nielen radosť z jazdy, ale aj úspornosť. V závislosti od trhu budú niektoré motory dostupné v kombinácii s  automatickými prevodovkami X-Tronic alebo EDC (Efficient Dual Clutch) známymi svojou spoľahlivosťou a jednoduchým používaním. Rad motorov je šitý na mieru potrebám a očakávaniam trhov, kde sa bude nový MÉGANE GrandCoupé bude predávať.

Štandardnou súčasťou všetkých verzií je režim ECO, ktorý upraví výkonové charakteristiky vozidla a zníži spotrebu paliva až o 10 percent. Režim Driving Eco2 dostupný pre všetky verzie so systémom R-LINK 2 poskytne množstvo údajov, ktoré majú vodičom pomôcť analyzovať štýl jazdy a upraviť ho tak, aby znížili spotrebu aj emisie CO2.

⦁    SCe 115: 1,6-litrový atmosférický, 115 k a maximálny krútiaci moment 156 Nm od 4 00 ot/min.
Tento motor, ktorý bude dostupný v základnej verzii, sa už osvedčil v mnohých modeloch Skupiny Renault. Kombinuje sa s:

- 5-stupňovou manuálnou prevodovkou (6,3 litra/100km, 142 g CO2/km),
- alebo automatickou prevodovkou X-Tronic (6,6 litra/100km; 153 g of CO2/km).
Prevodovka X-Tronic zlepšuje radosť z jazdy a v porovnaní s bežnými automatickými prevodovkami znižuje spotrebu. Na rozdiel od prevodoviek CVT táto prevodovka poskytne vodičovi svižné zrýchlenie kedykoľvek. X-Tronic vďaka nekonečnému počtu rýchlostných stupňov dokáže plynulo radiť aj počas zrýchľovania. To zabezpečuje neustálu optimalizáciu otáčok aj zaťaženia motora, čo zlepšuje spotrebu, jazdný komfort a pri stálej rýchlosti aj nízku hlučnosť. X-Tronic ponúka všetky prednosti bežnej automatickej prevodovky, avšak bez ich nevýhod.

⦁    Energy TCe 130 EDC, 7-stupňová automatická prevodovka EDC: 130 k a maximálny krútiaci moment 205 Nm od 2 000 ot/min.
Tento 1,2-litrový prepĺňaný benzínový motor dodáva rovnaké výkony a úspornosť ako atmosférický dvojlitrový motor. Technológia priameho vstrekovania a integrované turbodúchadlo prinášajú flexibilitu a rýchlu odozvu. Priame vstrekovanie zlepšuje spaľovanie, čo sa pretavuje do nízkej spotreby a emisií CO2. V kombinácii so 7-stupňovou automatickou prevodovkou EDC dosahuje rovnakú spotrebu a emisie CO2 ako vo verzii s manuálnou prevodovkou (5,4 litra/100km; 122 g CO2/km) a zároveň prináša komfort a svižnosť dvojspojkovej prevodovky. Rovnaký motor bude od začiatku roka 2017 k dispozícii aj so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

⦁    Energy dCi 90, 6-stupňová manuálna prevodovka: 90 k a maximálny krútiaci moment 220 Nm od 1 750 ot/min.
Tento motor v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je úsporný aj svižný. Vďaka systému Stop & Start dosahuje spotrebu len 3,7 litra na 100 km, čo zodpovedá emisiám 95 g CO2/km.
- Energy dCi 110
- 6-stupňová manuálna prevodovka: 110 k a maximálny krútiaci moment 260 Nm od 1 750 ot/min.
- alebo 6-stupňová automatická prevodovka EDC: 110 k a maximálny krútiaci moment 250 Nm od 1 750 ot/min.
Tento motor zaručuje ešte krajšie jazdné zážitky, za ktorými stojí vylepšená fáza nasávania a spaľovania. Spotreba a emisie CO2 sú veľmi nízke (95g of CO2/km, 3,7 litra/100km) so šesťstupňovým manuálom aj šesťstupňovým automatom EDC.
⦁    Energy dCi 130, 6-stupňová manuálna prevodovka: 130 k a maximálny krútiaci moment 320 Nm od 1 750 ot/min.
Tento motor je plný pokročilých technológií. Vďaka downsizingu tento 16-ventilový diesel aj napriek zdvihovému objemu len 1 598 cm3 dosahuje výkon 130 k. Jeho kvality podčiarkuje mimoriadne efektívna konštrukcia, ktorej korene siahajú do pretekov F1. Tento dieselový motor dosahuje spotrebu len 4 l/100 km a emisie CO2 len 103 g/km. Veľkorysý krútiaci moment zabezpečuje svižné a účinné zrýchlenie a s nimi aj jedinečný pôžitok z jazdy.

Všetky ponúkané motory (s výnimkou SCe 115) sú vybavené celým radom riešení, ktorých cieľom je pomôcť vodičom znížiť spotrebu aj emisie CO2:
⦁    Systém Stop & Start automaticky zhasne motor, akonáhle vozidlo zastaví, riadiaca páka je v neutráli a spojka uvoľnená. To znamená, že vozidlo nevypúšťa žiadne škodlivé plyny. Motor sa po stlačení spojkového pedálu automaticky naštartuje.
⦁    Systém rekuperácie energie prostredníctvom alternátora zužitkuje kinetickú energiu vozidla počas zrýchľovania a brzdenia. Táto energia sa ukladá do batérie, ktorá tak odľahčí zaťaženie alternátora. Indikátor jazdného štýlu (zelená, žltá, oranžová) na palubnej doske a indikátor rýchlostných stupňov pomáhajú vodičovi prispôsobiť štýl jazdy nižšej spotrebe.

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode