Úplne nový model BMW M4 CS
08.05.2024 16:49
Pre milovníkov výkonu prichádza BMW M4 CS. Výkon motora sa zvýšil na 550 k, dostal špecificky naladený podvozok a nižšiu hmotnosť, k čomu prispelo množstvo komponentov vyrobených z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami. Motor dosahuje maximálny krútiaci moment 650 Nm už od 2 750 ot./min. až po 5 950 ot.min. Maximálny výkon vrcholí pri 6 250 ot./min. a červená zóna sa nachádza pri 7 200 ot./min. Objednávkové knihy sa otvoria od konca mája.
Pre milovníkov výkonu prichádza BMW M4 CS (kombinovaná spotreba paliva 10,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 232 g/km podľa cyklu WLTP, trieda CO2: G). Výkon motora sa zvýšil na 405 kW (550 k), dostal špecificky naladený podvozok a nižšiu hmotnosť, k čomu prispelo množstvo komponentov vyrobených z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP). Motor dosahuje maximálny krútiaci moment 650 Nm už od 2 750 ot./min. až po 5 950 ot.min. Maximálny výkon vrcholí pri 6 250 ot./min. a červená zóna sa nachádza pri 7 200 ot./min. Nový model BMW M4 CS sa bude od júla vyrábať v závode BMW Group Dingolfing. Objednávkové knihy sa otvoria od konca mája.
Výkonové vlastnosti radového šesťvalcového motora BMW v modeli M4 CS, osemstupňová prevodovka M Steptronic a M Inteligentný pohon všetkých kolies xDrive dodávajú novej špeciálnej edícii dynamický postoj a istotu. Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, zatiaľ čo zrýchlenie z 0 na 200 km/h trvá 11,1 sekundy. Šprint z 80 na 120 km/h stihne za 2,6 sekundy na 4. prevodovom stupni a na 3,3 sekundy na 5. prevodovom stupni. Najvyššia rýchlosť špeciálnej edície štandardne dodávanej s balíkom M Driver 's Package je elektronicky obmedzená na 302 km/h. Pri testovaní na Severnej slučke okruhu Nürburgring zaznamenal nový model BMW M4 CS na celom 20,832-kilometrovom kole oficiálny a notársky overený čas 7. min. 21,989 sek.
Šesťvalcový radový motor vyvinutý pre motoršport
Motor má extrémne tuhú kľukovú skriňu navrhnutú tak, aby zvládala veľmi vysoké spaľovacie tlaky. Kovaný odľahčený kľukový hriadeľ vykazuje mimoriadnu torznú odolnosť. Drôteným oblúkom striekaný kovový povlak šetrí steny valcov a znižuje trecie straty. Hlava valcov dostala jadro vytlačené pomocou 3D. Systém prívodu oleja, podobne ako chladiaci systém, je navrhnutý tak, aby zvládol špecifické výzvy používania na trati, vrátane neustále vysokých otáčok a extrémneho priečneho zrýchlenia. Úpravy sa dotkli aj zvýšenia maximálneho plniaceho tlaku dvoch turbodúchadiel na 2,1 baru a úprav riadiacich jednotiek motora.
Motor sprevádza emocionálne strhujúci zvuk z dvojvetvového výfukového systému, ktorý dostal elektronicky ovládané klapky, odľahčený titánový zadný tlmič a dva páry matných čiernych koncoviek. Akustický prejav motora sa prispôsobuje nastaveniu hnacieho ústrojenstva v ponuke M Setup. V režimoch SPORT a SPORT+ získava zvuk motora neprehliadnuteľné pretekárske podtóny.
Osemstupňová prevodovka M Steptronic, M xDrive a aktívny M diferenciál
Výkon motora sa na všetky štyri kolesá prenáša prostredníctvom osemstupňovej prevodovky M Steptronic so softvérom Drivelogic. Ovláda sa M pákou voliča na stredovej konzole, alebo páčkami radenia z uhlíkových vlákien na volante. Tlačidlo Drivelogic integrované do voliča umožňuje vodičovi meniť charakteristiku radenia prevodovky podľa želania s možnosťou výberu nastavení na komfort, športový výkon a pre použitie na trati. Výkon motora prenáša na vozovku systém M xDrive, ktorý využíva elektronicky riadenú lamelovú spojku.
Zameranie systému M xDrive na zadné kolesá a spôsob, akým spolupracuje s M aktívnym variabilným diferenciálom, pridáva k podpisu M neopakovateľný pocit pri zrýchľovaní a pri prejazde zákrutami. Nastavenie M Setup umožňuje zvoliť režim 4WD Sport, ktorý nasmeruje ešte väčšiu časť krútiaceho momentu motora na zadné kolesá. Vodič môže úplne vypnúť stabilizačný systém DSC (Dynamic Stability Control) a aktivovať pohon čisto zadných kolies. To prinesie skúseným vodičom ešte intenzívnejší zážitok z jazdy.
Špeciálne naladený podvozok a riadiace systémy
Elektronicky riadené tlmiče adaptívneho M odpruženia prichádzajú v konfigurácii špecifickej pre daný model, rovnako ako aj elektromechanické riadenie M Servotronic s variabilným prevodom a integrovaným brzdovým systémom. Nastavenia systému DSC a režimu M Dynamic sa prispôsobili požiadavkám dynamickej jazdy na okruhu.
Štandardne montované exkluzívne kované disky z ľahkej zliatiny a okruhové pneumatiky
Vozidlo zo špeciálnej edície štandardne používa brzdy M Compound, voliteľne keramické brzdy M Carbon. Nový model BMW M4 CS sa štandardne dodáva aj s kovaným M diskami kolies z ľahkej zliatiny v exkluzívnom dizajne V-spoke. Ľahké kolesá (19-palcové na prednej náprave a 20-palcové na zadnej) štandardne obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (voliteľná bezplatná možnosť: Michelin Pilot Sport Cup 2 R) v rozmeroch 275/35 ZR19 (vpredu) a 285/30 ZR20 (vzadu).
Intenzívne odľahčovanie s intenzívnym využitím CFRP
Skvelý príklad odľahčenia predstavuje strecha z uhlíkových vlákien, ktorá svojou nízkou hmotnosťou približuje ťažisko bližšie k vozovke a tým zvyšuje obratnosť a dynamiku v zákrutách. Z tohto materiálu vznikli aj kapota, predný spojler, predné prívody vzduchu, kryty vonkajších spätných zrkadiel, zadný difúzor a zadný spojler v štýle Gurney.
Stredová konzola, radiace páčky na volante a prvky obloženia interiéru sú vyrobené z CFRP. Špeciálna edícia sa štandardne dodáva s elektricky nastaviteľnými a vyhrievanými škrupinovými sedadlami M Carbon. Hmotnosť v porovnaní s modelom BMW M4 Competition Coupé s M xDrive klesla o približne 20 kilogramov. Zvýšenie torznej tuhosti a zlepšenie ovládateľnosti môže v modeli BMW M4 CS voliteľne obstarať aj M výstuha medzi prednými vzperami.
BMW Curved Display s M špecifickými údajmi, nový BMW iDrive
Najnovšia verzia ovládacieho a zobrazovacieho systému BMW iDrive využíva operačný systém BMW Operating System 8.5 a poskytuje intuitívne ovládanie. Zakrivený a smerom na vodiča natočený displej BMW Curved Display obsahuje M špecifické údaje. Vylepšený systém BMW iDrive obsahuje aj inteligentného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant.
Tlačidlo nastavenia na prispôsobenie konfigurácie vozidla, M Drive Professional s M Drift Analyser a M Laptimer
Tlačidlo M Setup na stredovej konzole umožňuje priamy prístup k možnostiam nastavenia motora, podvozku, riadenia, brzdového systému a systému M xDrive. Dve individuálne konfigurovateľné verzie nastavenia si vodič môže uložiť natrvalo spolu s preferovanými nastaveniami motora, systému DSC, funkcie štart/stop a charakteristiky radenia osemstupňovej prevodovky M Steptronic.
Štandardne sa do nového modelu BMW M4 CS montuje systém M Drive Professional. Ten zahŕňa funkcie optimalizované pre okruh, ako sú M Drift Analyzer a M Laptimer. Dodáva sa aj s M Traction Control, ktorého desať stupňov zohráva úlohu pri pomoci vodičom vychutnať si potešenie z oduševnenej jazdy na trati.
Tlačidlo M Mode na stredovej konzole tvorí súčasť M Drive Professional a možno ho použiť na úpravu reakcií asistenčných systémov vodiča a obsahu na informačnom displeji a Head-Up displeji.
Špičkové možnosti pre väčšie potešenie a pohodlie pri každodennej jazde
Štandardne dodávaný systém BMW Live Cockpit Professional zahŕňa BMW Head-Up displej s M grafikou, cloudový navigačný systém BMW Maps, integráciu smartfónu, telefonovanie s bezdrôtovým nabíjaním a WiFi. BMW Drive Recorder tvorí súčasť voliteľnej výbavy.
Pre milovníkov výkonu prichádza BMW M4 CS. Výkon motora sa zvýšil na 550 k, dostal špecificky naladený podvozok a nižšiu hmotnosť, k čomu prispelo množstvo komponentov vyrobených z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami. Motor dosahuje maximálny krútiaci moment 650 Nm už od 2 750 ot./min. až po 5 950 ot.min. Maximálny výkon vrcholí pri 6 250 ot./min. a červená zóna sa nachádza pri 7 200 ot./min. Objednávkové knihy sa otvoria od konca mája. G82·BMW M Automobiles·M4 PRESS CONTACT. Milan Stupka BMW Group Tel: +421-2-321411-50 send an e-mail DOWNLOADS. Attachments(3x, 1,8 MB) Photos(123x, 1,07 GB) Pre milovníkov výkonu prichádza BMW M4 CS (kombinovaná spotreba paliva 10,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 232 g/km podľa cyklu WLTP, trieda CO2: G). Výkon motora sa zvýšil na 405 kW (550 k), dostal špecificky naladený podvozok a nižšiu hmotnosť, k čomu prispelo množstvo komponentov vyrobených z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP). Motor dosahuje maximálny krútiaci moment 650 Nm už od 2 750 ot./min. až po 5 950 ot.min. Maximálny výkon vrcholí pri 6 250 ot./min. a červená zóna sa nachádza pri 7 200 ot./min. Nový model BMW M4 CS sa bude od júla vyrábať v závode BMW Group Dingolfing. Objednávkové knihy sa otvoria od konca mája. Výkonové vlastnosti radového šesťvalcového motora BMW v modeli M4 CS, osemstupňová prevodovka M Steptronic a M Inteligentný pohon všetkých kolies xDrive dodávajú novej špeciálnej edícii dynamický postoj a istotu. Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, zatiaľ čo zrýchlenie z 0 na 200 km/h trvá 11,1 sekundy. Šprint z 80 na 120 km/h stihne za 2,6 sekundy na 4. prevodovom stupni a na 3,3 sekundy na 5. prevodovom stupni. Najvyššia rýchlosť špeciálnej edície štandardne dodávanej s balíkom M Driver 's Package je elektronicky obmedzená na 302 km/h. Pri testovaní na Severnej slučke okruhu Nürburgring zaznamenal nový model BMW M4 CS na celom 20,832-kilometrovom kole oficiálny a notársky overený čas 7. min. 21,989 sek. Šesťvalcový radový motor vyvinutý pre motoršport Motor má extrémne tuhú kľukovú skriňu navrhnutú tak, aby zvládala veľmi vysoké spaľovacie tlaky. Kovaný odľahčený kľukový hriadeľ vykazuje mimoriadnu torznú odolnosť. Drôteným oblúkom striekaný kovový povlak šetrí steny valcov a znižuje trecie straty. Hlava valcov dostala jadro vytlačené pomocou 3D. Systém prívodu oleja, podobne ako chladiaci systém, je navrhnutý tak, aby zvládol špecifické výzvy používania na trati, vrátane neustále vysokých otáčok a extrémneho priečneho zrýchlenia. Úpravy sa dotkli aj zvýšenia maximálneho plniaceho tlaku dvoch turbodúchadiel na 2,1 baru a úprav riadiacich jednotiek motora. Motor sprevádza emocionálne strhujúci zvuk z dvojvetvového výfukového systému, ktorý dostal elektronicky ovládané klapky, odľahčený titánový zadný tlmič a dva páry matných čiernych koncoviek. Akustický prejav motora sa prispôsobuje nastaveniu hnacieho ústrojenstva v ponuke M Setup. V režimoch SPORT a SPORT+ získava zvuk motora neprehliadnuteľné pretekárske podtóny. Osemstupňová prevodovka M Steptronic, M xDrive a aktívny M diferenciál Výkon motora sa na všetky štyri kolesá prenáša prostredníctvom osemstupňovej prevodovky M Steptronic so softvérom Drivelogic. Ovláda sa M pákou voliča na stredovej konzole, alebo páčkami radenia z uhlíkových vlákien na volante. Tlačidlo Drivelogic integrované do voliča umožňuje vodičovi meniť charakteristiku radenia prevodovky podľa želania s možnosťou výberu nastavení na komfort, športový výkon a pre použitie na trati. Výkon motora prenáša na vozovku systém M xDrive, ktorý využíva elektronicky riadenú lamelovú spojku. Zameranie systému M xDrive na zadné kolesá a spôsob, akým spolupracuje s M aktívnym variabilným diferenciálom, pridáva k podpisu M neopakovateľný pocit pri zrýchľovaní a pri prejazde zákrutami. Nastavenie M Setup umožňuje zvoliť režim 4WD Sport, ktorý nasmeruje ešte väčšiu časť krútiaceho momentu motora na zadné kolesá. Vodič môže úplne vypnúť stabilizačný systém DSC (Dynamic Stability Control) a aktivovať pohon čisto zadných kolies. To prinesie skúseným vodičom ešte intenzívnejší zážitok z jazdy. Špeciálne naladený podvozok a riadiace systémy Elektronicky riadené tlmiče adaptívneho M odpruženia prichádzajú v konfigurácii špecifickej pre daný model, rovnako ako aj elektromechanické riadenie M Servotronic s variabilným prevodom a integrovaným brzdovým systémom. Nastavenia systému DSC a režimu M Dynamic sa prispôsobili požiadavkám dynamickej jazdy na okruhu. Štandardne montované exkluzívne kované disky z ľahkej zliatiny a okruhové pneumatiky Vozidlo zo špeciálnej edície štandardne používa brzdy M Compound, voliteľne keramické brzdy M Carbon. Nový model BMW M4 CS sa štandardne dodáva aj s kovaným M diskami kolies z ľahkej zliatiny v exkluzívnom dizajne V-spoke. Ľahké kolesá (19-palcové na prednej náprave a 20-palcové na zadnej) štandardne obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (voliteľná bezplatná možnosť: Michelin Pilot Sport Cup 2 R) v rozmeroch 275/35 ZR19 (vpredu) a 285/30 ZR20 (vzadu). Intenzívne odľahčovanie s intenzívnym využitím CFRP Skvelý príklad odľahčenia predstavuje strecha z uhlíkových vlákien, ktorá svojou nízkou hmotnosťou približuje ťažisko bližšie k vozovke a tým zvyšuje obratnosť a dynamiku v zákrutách. Z tohto materiálu vznikli aj kapota, predný spojler, predné prívody vzduchu, kryty vonkajších spätných zrkadiel, zadný difúzor a zadný spojler v štýle Gurney. Stredová konzola, radiace páčky na volante a prvky obloženia interiéru sú vyrobené z CFRP. Špeciálna edícia sa štandardne dodáva s elektricky nastaviteľnými a vyhrievanými škrupinovými sedadlami M Carbon. Hmotnosť v porovnaní s modelom BMW M4 Competition Coupé s M xDrive klesla o približne 20 kilogramov. Zvýšenie torznej tuhosti a zlepšenie ovládateľnosti môže v modeli BMW M4 CS voliteľne obstarať aj M výstuha medzi prednými vzperami. BMW Curved Display s M špecifickými údajmi, nový BMW iDrive Najnovšia verzia ovládacieho a zobrazovacieho systému BMW iDrive využíva operačný systém BMW Operating System 8.5 a poskytuje intuitívne ovládanie. Zakrivený a smerom na vodiča natočený displej BMW Curved Display obsahuje M špecifické údaje. Vylepšený systém BMW iDrive obsahuje aj inteligentného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant. Tlačidlo nastavenia na prispôsobenie konfigurácie vozidla, M Drive Professional s M Drift Analyser a M Laptimer Tlačidlo M Setup na stredovej konzole umožňuje priamy prístup k možnostiam nastavenia motora, podvozku, riadenia, brzdového systému a systému M xDrive. Dve individuálne konfigurovateľné verzie nastavenia si vodič môže uložiť natrvalo spolu s preferovanými nastaveniami motora, systému DSC, funkcie štart/stop a charakteristiky radenia osemstupňovej prevodovky M Steptronic. Štandardne sa do nového modelu BMW M4 CS montuje systém M Drive Professional. Ten zahŕňa funkcie optimalizované pre okruh, ako sú M Drift Analyzer a M Laptimer. Dodáva sa aj s M Traction Control, ktorého desať stupňov zohráva úlohu pri pomoci vodičom vychutnať si potešenie z oduševnenej jazdy na trati. Tlačidlo M Mode na stredovej konzole tvorí súčasť M Drive Professional a možno ho použiť na úpravu reakcií asistenčných systémov vodiča a obsahu na informačnom displeji a Head-Up displeji. Špičkové možnosti pre väčšie potešenie a pohodlie pri každodennej jazde Štandardne dodávaný systém BMW Live Cockpit Professional zahŕňa BMW Head-Up displej s M grafikou, cloudový navigačný systém BMW Maps, integráciu smartfónu, telefonovanie s bezdrôtovým nabíjaním a WiFi. BMW Drive Recorder tvorí súčasť voliteľnej výbavy.