ÚPLNE NOVÝ RENAULT ESPACE: Rovnaká dna, nová generácia
29.03.2023 07:47
V roku 1983 spoločnosť Renault predstavila to, čo možno právom nazvať prvým automobilom pre život, Renault Espace. Bolo to priekopnícke, často napodobňované a nikdy neprekonané vozidlo, ktoré si počas piatich generácií získalo status ikony.
Spoločnosť Renault teraz predstavuje úplne nový Espace, osobný automobil pre 5 alebo 7 cestujúcich, ktorý bude zaradený na vrchol značky v segmentoch C a D.
Model Espace začal revolúciu, priniesol víziu budúcnosti a nikdy sa neprestal meniť s dobou. Dnešný úplne nový Espace má atmosféru SUV, športový a elegantný dizajn a výbava Esprit Alpine mu dodáva nádych motoristického športu. Verný svojej DNA 5 alebo 7-miestneho osobného automobilu na dlhé vzdialenosti zostáva najpriestrannejším modelom v rade Renault. A práve v tom vyniká! Výber sofistikovaných materiálov a povrchových úprav dopĺňa triedu špičkovej výbavy, ktorá zahŕňa strešné okno s rozlohou viac ako 1 m2, jedno z najväčších na trhu.
Úplne nový Espace je tiež vybavený najmodernejšími technológiami v priestore na sedenie a pod kapotou. Je vybavený všetkými možnosťami pripojenia, ktoré vodič a cestujúci potrebujú, pričom majú pod kontrolou svoju environmentálnu stopu. Jeho vonkajšie rozmery sú menšie a je o 215 kg ľahší ako jeho predchodca a je vybavený mimoriadne efektívnym plne hybridným pohonným ústrojenstvom E-Tech s výkonom 200 koní. Jeho porovnateľne nízka spotreba paliva (4,6 l na 100 km) mu poskytuje dojazd až 1 100 km a batérie nepotrebujú žiadne nabíjanie.
Nový Espace je v súlade s radom vozidiel Renault pre život a skúsenosti a jeho jazdné a bezpečnostné vlastnosti sú bezkonkurenčné pre všetkých cestujúcich. Je postavený na účelovej platforme CMF-CD Alliance a je vybavený 32 asistenčnými systémami.
MULTI-SENSE a 4CONTROL Advanced, systém riadenia všetkých kolies spoločnosti Renault, posúvajú pôžitok z jazdy na ďalšiu úroveň.
Objednávky na úplne nový model Espace sa otvárajú na jar 2023.
NEZMENENÁ DNA
Už 40 rokov je Espace synonymom komfortu, priestrannosti, špičkovej výbavy, modularity a svetlého interiéru v ponuke Renault. Jeho najnovšia verzia, úplne nový Espace, nie je výnimkou. Zachoval si všetky osvedčené vlastnosti a kvalita zážitku v aute je bezkonkurenčná. Veľkorysý interiér, rozsiahla výbava a panoramatické strešné okno úplne nového modelu Espace sú pozvánkou k cestovaniu, wellness a radosti z jazdy na vyššej úrovni.
Pohodlie
Priestorovosť je jednou z hlavných výhod nového Espace – na dlhých cestách sa doň vojde až sedem osôb a bude sa im cestovať pohodlnejšie ako kedykoľvek predtým.
Je postavený na modulárnej aliančnej platforme CMF-CD, dodáva sa s rozšírenými verziami stredovej a zadnej jednotky a priestor vo vnútri je špeciálne optimalizovaný. Celkovo je dlhý 4,72 m – o 14 cm menej ako predchádzajúca generácia – a priestor pre cestujúcich je ešte dlhší.
Tento pozoruhodný posun je obzvlášť dobrou správou pre cestujúcich v druhom rade, ktorí si môžu vychutnať priestor na kolená až 321 mm. Okrem toho sa ich sedadlá sklápajú až do uhla 31 stupňov, takže úroveň pohodlia je neprekonateľná. Okrem toho, ak je stredné sedadlo prázdne, cestujúci môžu použiť stredovú lakťovú opierku s dvoma držiakmi nápojov.
Cestujúci v treťom rade (ktorý je pri objednávke k dispozícii bez príplatkov) ocenia aj dostatok priestoru na kolená (128 mm) a funkciu Easy Access, ktorá im umožňuje posunúť sedadlá druhého radu o 260 mm dopredu a sklopiť operadlá dopredu. Každý cestujúci má napínače bezpečnostných pásov, stropné svietidlá s dotykovým ovládaním, nabíjaciu stanicu USB-C a v niektorých verziách audiosystém Harman Kardon.
Osobné auto sa stáva cestovným salónikom
Život v Espace bol vždy iný. A táto nová generácia kombinuje niekoľko prvkov, vďaka ktorým je priestor pre cestujúcich skutočným cestovným salónikom na kolesách.
Voliteľné strešné okno vyplní priestor väčším množstvom svetla ako kedykoľvek predtým. Nemá priečny nosník, takže poskytuje viac ako 1 m2 slnečného svetla (dĺžka 1,33 m, šírka 0,84 m). Vysoko inovatívne sklo má na svojom vnútornom povrchu nízkoemisnú vrstvu. Toto zloženie filtruje UV žiarenie a väčšinu dopadajúcich infračervených lúčov a odráža teplo z priestoru pre cestujúcich. A aby ste sa vyhli teplu a oslneniu, nepotrebujete zatemňovaciu roletu.
Espace mal vždy najpohodlnejšie sedadlá – a v tejto generácii sú ešte pohodlnejšie. Všetky verzie sú vybavené posuvnou lakťovou opierkou na stredovej konzole a výbava Iconic obsahuje mäkké a upokojujúce ergonomické vankúše vyrobené z rovnakej látky ako čalúnenie, ktoré sa zmestia na zadné opierky hlavy druhého radu.
Bohatá výbava a prémiový vzhľad
Úplne nový Espace upevňuje svoju pozíciu najlepšieho vozidla vo svojej triede predchádzajúcich generácií. Kvalita povrchových úprav je zrejmá okamžite, priestor pre cestujúcich vyzerá úchvatne a ponuka výbavy je rozsiahla.
Základná výbava Techno zahŕňa 24-palcovú obrazovku OpenR, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, bezdrôtovú nabíjačku telefónu, 19-palcové kolesá, systémy Isofix na ľavom a pravom sedadle v druhom rade a bezpečnostný balík vrátane varovania pred mŕtvym uhlom.
Novinka v modeli Espace, výbava Esprit Alpine dodáva interiéru kategoricky športový nádych. Opierky hlavy majú logo A so šípkou, Alcantara na palubnej doske má modré prešívanie a Alcantara príjemne a elegantne ladí so syntetickou kožou a látkou Latis Bright na sedadlách.
Výbava Iconic posúva interiér na novú úroveň s pravým jaseňovým drevom na palubnej doske a svetlým pieskovo-sivým koženým čalúnením v kombinácii s hnedým obložením mokka. Sedadlá sa dajú elektricky nastaviť (dopredu, dozadu, hore a dole a ich sklon) a sú vyhrievané (rovnako ako volant). Okrem toho je sedadlo vodiča vybavené bedrovým masážnym mechanizmom.
Modulárny interiér
S cieľom čo najlepšie využiť priestor vo vnútri a zaistiť pohodlie pre všetkých cestujúcich je nový Espace po prvýkrát vybavený sedadlami v druhom rade, ktoré sa dajú posúvať o 220 mm dopredu a dozadu a sú rozdelené do dvoch samostatných častí (60-40). Posuňte ich úplne dozadu a cestujúci budú mať priestor na kolená na najlepšej úrovni v segmente (až 321 mm); Posuňte ich úplne dopredu a batožinový priestor v päťmiestnej verzii má objem 777 litrov (VDA).
Ďalšia šikovná modulárna funkcia: tretí rad sedadiel sa dá sklopiť do podlahy, takže ich môžete kedykoľvek sklopiť, aby ste usadili 7 osôb, alebo ich sklopiť, aby ste získali čo najviac miesta v batožinovom priestore.
Vďaka širokému výberu konfigurácií interiéru a možnosti okamžitého prispôsobenia kapacity je úplne nový Espace mimoriadne všestranný.
Dostatočná kapacita batožinového priestoru ako obvykle
Batožinový priestor nového modelu Espace je ideálny pre rodiny s deťmi a má jeden z najlepších úložných priestorov na trhu:
-
1 818 litrov v päťmiestnej verzii so sklopeným druhým radom sedadiel,
-
777 litrov v päťmiestnej verzii s druhým radom posunutým úplne dopredu,
-
159 litrov v sedemmiestnej konfigurácii s tretím radom sedadiel.
Ak chcete optimalizovať priestor v zadnej časti a vyrovnať podlahu pre pohodlnejšie nakladanie, môžete jednoducho sklopiť druhý rad sedadiel (jeden, dva alebo všetky tri) pomocou uvoľňovacích rukovätí Easy Folding.
Nový Espace má aj elektricky ovládané zadné dvere, ktoré sa dajú otvoriť alebo zatvoriť z kokpitu stlačením tlačidla na zadných dverách, pomocou bezkľúčového odomykania alebo presunutím nohy pod zadný nárazník.
Úložné priestory
Rovnako ako predchádzajúca generácia, aj nový Espace má veľký interiér s dostatkom úložného priestoru pre väčšie pohodlie: celkom 39 litrov, z toho 20 litrov vpredu, vrátane viac ako 6-litrovej odkladacej priehradky na rukavice a dvoch na bočných dverách, každé s objemom viac ako 4 litre. Na stredovej konzole nie sú žiadne ovládacie prvky a namiesto toho sú k dispozícii dva odkladacie priestory: 2-litrový pod posuvnou lakťovou opierkou a 3,6-litrový pod lakťovou opierkou, ktorá sa otvára smerom nahor.
V druhom rade je sklopná stredová lakťová opierka vybavená dvoma držiakmi nápojov, do bočných dverí sa vojde po jednej litrovej fľaši a za prednými sedadlami sú dve vrecká.
Úplne nový Renault Eapace sa vyrába vo fabrike v Palencii, ktorý prešiel rozsiahlou, rok a pol dlhou rekonštrukciou a je vybavený namodernejšími a najprísnejšími systémami kontroly kvality, aby splňal čoraz prísnejšie evnironmentálne kritéria. K existujúcim 900 robotov pribudlo 400 nových.
Továreň má všetky stroje potrebné na výrobu platformy CMF-CD, nanášanie saténového laku (Satin Shale Grey, najmú pre esprit Alpine) a vykonávanie kontrol kvality hyperprepojených vozidiel.
Fabrika Renault v Palencii je štandardom pre Priemysel 4,0. Kombinuje najmodernejšie výrobné a prevádzkové procesy s inteligentými technol'ogiami vrátane robotiky, analytiky, umelej inteligencie a internetru vecí.
ESPACE PRE DNEŠOK
RENAULUTION MODELU ESPACE
Renault Espace sa vždy prispôsoboval dobe a držal s ňou krok. Premena tejto novej generácie sa nesie v duchu Renaulution. Úplne nový Espace je SUV, ktoré symbolizuje status, má atletický vzhľad a najmodernejší, prepojený interiér. Jeho plne hybridná pohonná jednotka E-Tech je efektívnejšia než kedykoľvek predtým a asistenčné systémy a technológie uľahčujú vodičovi život – v meste aj na dlhých cestách.
Zoštíhlite a zvýšte efektivitu
Vďaka platforme CMF-CD, ktorú zdieľa s novým modelom Renault Austral, je nový Espace o 32 mm nižší a o 215 kg ľahší ako jeho predchodca. Viac ako polovica zníženia hmotnosti bola dosiahnutá vďaka obmedzeniam veľkosti, napriek zachovaniu tonáže, zvyšok je spôsobený najmä plne hybridným motorom E-Tech, ktorý je ľahší ako predchádzajúce generácie dieselových motorov, ľahším podvozkom a sedadlami.
Okrem technických úspechov bola aerodynamika nového modelu Espace optimalizovaná zjednodušením tvaru nových zrkadiel a šikmou líniou strechy zakončenou spojlerom a vetracími otvormi v nástavci pod zadným nárazníkom, ktoré rozptyľujú odpor vzduchu.
Nový Espace je poháňaný plne hybridným motorom E-Tech s výkonom 200 k (podrobnosti nájdete na strane 10), ktorý spotrebuje 4,6 litra na 100 km (kombinovaný cyklus WLTP). To zaisťuje dojazd až 1 100 km pre plynulú jazdu po celej krajine!
Najúspornejší z nových modelov Espace (ľahšia verzia) vypúšťa len 104 gCO2 na km, čo je o 35 % menej ako jeho predchodca. Je to obrovský krok vpred v oblasti udržateľnej mobility.
Dojazd a emisie CO2 nového modelu Espace patria medzi najlepšie vo svojom segmente. Vďaka svojmu vynikajúcemu výkonu bol vo Francúzsku oslobodený od environmentálnej pokuty.
Dizajn exteriéru: rodinné SUV ako nový symbol statusu
Vertikálna maska chladiča, tvarovaná kapota, klesajúca línia strechy a zadný spojler sú len niektoré z prvkov, ktoré prispievajú k športovému vzhľadu nového modelu Espace, ktorý je dostupný v troch úrovniach výbavy.
Atraktívny ako vždy
Spoločnosť Espace sa vždy prispôsobovala, aby si udržala svoju príťažlivosť. A úplne nový Espace to zvládol bravúrne.
Svetlá výška 18 cm a devätnásť alebo dvadsať palcových kolies, v závislosti od verzie, dáva novému Espace nenáročný vzhľad SUV. Je elegantný, svalnatý a živý z každého uhla.
Predná maska vo výbavách Iconic a Techno pozostáva z vertikálnych obkladov a lemovanie nárazníka dotvára auru statusu nového modelu Espace. Variant Esprit Alpine má šachovnicový vzor, ktorý naznačuje jeho športové zameranie.
Boky sú perfektne tvarované. Široké priehlbiny v hornej časti sú kombinované s výraznými líniami, ktoré určujú štruktúru. Spodná časť má všetky charakteristické znaky SUV s rozšírenými podbehmi kolies a ochranným spodným pásom, ktorý je lakovaný vo vysoko lesklej čiernej farbe pre väčšiu eleganciu.
Priestrannosť interiéru podčiarkuje predĺžený zadný previs a vertikálne sklo piatych dverí.
Zadná časť vozidla pôsobí tlmene, od spojlera na konci strechy cez bočné vetracie otvory a dva úzke chrómové pásy na nárazníku.
Svetlomety dodávajú úplne novému modelu Espace mimoriadne moderný vzhľad a ohromujúce vlastnosti. Zadné svetlá siahajú až k logu a zvyšujú majestátnosť SUV. Trojrozmerný holografický efekt využívajúci mikrooptickú technológiu je mimoriadne presný. Dodáva vozidlu živý vzhľad a takmer oživuje jeho pozoruhodnú osobnosť!
Vyberte si z troch štýlov
Tri dostupné verzie zahŕňajú jasne odlišné sady vybavenia a prvkov exteriéru aj interiéru. Všetky tri majú veľmi odlišné štýly a ohromia vás svojím vlastným spôsobom.
Predná strana verzie Techno je lakovaná vo farbe karosérie. Obloženie okien je vyrobené z lešteného chrómu a strešné nosiče sú vyrobené zo saténového hladkého hliníka. Kolesá majú priemer 19 palcov a poťahová látka je úplne recyklovaná.
Mriežka chladiča, lišty okien, predné obloženie a strešné nosiče verzie Iconic sú čierne. Kolesá sú väčšie (20 palcov). Čalúnenie je svetlo pieskovo-sivé a palubná doska je zdobená vložkami z jaseňového dreva.
Úplne nový Espace Esprit Alpine má športový vzhľad vrátane kockovanej mriežky chladiča a 20-palcových čiernych diamantom brúsených diskov kolies Datona z ľahkých zliatin. Okenné lišty, strešné lišty a predné a zadné logá sú tmavé (logá sú ľadovo čierne, hrany okien vysoko lesklé čierne a strešné nosiče sú saténovo čierne). Predný nárazník, horizontálne obloženie a lamely sú saténovo šedé. Saténová bridlicovo šedá farba tela je k dispozícii iba v tejto verzii, ako voliteľná výbava.
Vo vnútri je Esprit Alpine triedou sám o sebe: značka Alpine je vyrazená na prahoch dverí a znak v tvare písmena A so šípkou je na opierkach hlavy. Sedadlá, palubná doska, výplne dverí a stredová konzola sú čalúnené látkou Alcantara s prešívaním v alpskej modrej farbe. Volant je potiahnutý kožou Nappa a látkou Alcantara s modrým, bielym a červeným prešívaním. Čierne bezpečnostné pásy majú modré lemovanie. Horné časti pedálov sú hliníkové.
Pohonná jednotka a jazda: neobmedzená zábava
Dojazd a emisie CO2 nového modelu Espace patria medzi najlepšie vo svojom segmente. Jeho plne hybridný benzínový motor E-Tech s výkonom 200 k je riadený automatickou viacrežimovou prevodovkou a jeho jazdný výkon poskytuje nespútanú radosť z jazdy – o to viac vo verziách vybavených najnovšou generáciou modelov MULTI-SENSE a 4CONTROL Advanced.
Všetky výhody elektrickej jazdy, žiadne zastávky na nabíjanie
Úplne nový Espace s plne hybridným benzínovým motorom E-Tech s výkonom 200 k má najlepší pomer výkonu a spotreby na trhu. Obsahuje trojvalcový 1,2-litrový preplňovaný benzínový motor s výkonom 96 kW (130 k) a krútiacim momentom 205 Nm a dva elektromotory:
- hlavný agregát (50 kW, 70 k, 205 Nm) poháňaný lítium-iónovým akumulátorom s kapacitou 2 kWh/400 V na elektrický pohon,
- sekundárny vysokonapäťový štartérgenerátor (25 k, 50 Nm) na naštartovanie spaľovacieho motora a radenie prevodových stupňov.
Vďaka plne elektrickému systému zapaľovania a rekuperácie, ktorý sa automaticky zapne pri spomalení alebo brzdení, vám táto plne hybridná pohonná jednotka E-Tech umožňuje jazdiť v mestách v 80 % elektrickom režime a znížiť spotrebu paliva až o 40 %. Získate tak všetky výhody jazdy elektromobilom bez toho, aby ste museli zastavovať a nabíjať.
Motor a pohony nabíjajú batériu vďaka automatickému riadiacemu systému podľa pokynov inteligentnej prevodovky. Vodič môže tiež ľubovoľne prispievať a zvoliť si jeden zo štyroch režimov rekuperačného brzdenia pomocou pádiel na volante alebo nastavení MULTI-SENSE.
Aby bol vodič plne informovaný, digitálny prístrojový panel zobrazuje toky energie v hybridnom hnacom ústrojenstve pomocou špecifických animácií. Indikátor stavu batérie vás informuje o množstve dostupnej elektriny v reálnom čase. Rekuperácia energie sa rozsvieti hneď, ako vodič uvoľní tlak na plynový pedál alebo stlačí brzdu. Multimediálny systém OpenR Link zobrazuje smer toku a energiu poháňajúcu vozidlo (elektrickú, mechanickú alebo hybridnú).
Funkcia prediktívnej hybridnej jazdy maximalizuje využitie elektrickej energie počas jazdy. Prepojené mapy, ako napríklad topografia cesty na nasledujúcich sedem kilometrov (najpravdepodobnejšia trasa, ak nie je zaznamenaný žiadny cieľ), poskytujú pokročilé informácie systému riadenia batérie, aby sa čo najlepšie využila energia elektromotora.
Spätná väzba jazdy je k dispozícii vo forme stĺpcových grafov s podrobnosťami o spotrebe a najazdených kilometroch v čisto elektrickom režime.
Multimódový hybrid
Plne hybridné pohonné jednotky E-Tech majú "sériovo paralelnú" architektúru.
Automatická multimódová prevodovka nového modelu Espace je odvodená od technológie Formuly 1 a kombinuje dva prevodové stupne pre elektromotor a štyri pre spaľovací motor. Pätnásť možných spôsobov, ako ich skombinovať, aby sa maximalizovalo zníženie emisiíCO2, radosť z jazdy a spotreba paliva. Výsledkom je bezkonkurenčný pomer ceny a výkonu.
Inteligentná viacrežimová automatická prevodovka vyberá pre plne hybridný pohon E-Tech to najlepšie z nasledujúcich možností:
• plne elektrický pohon (kolesá roztáča iba elektromotor),
• dynamický hybrid (spaľovací motor a elektromotor otáčajú kolesá spolu),
• e-drive (elektromotor otáča kolesá, spaľovací motor nabíja batériu),
• spaľovací motor (aktívny je iba spaľovací motor, ktorý otáča kolesami a/alebo nabíja batériu),
• rekuperácia (kolesá poháňajú elektromotor, ktorý nabíja batériu).
Systém 4CONTROL Advanced
Keďže nový Espace je najdlhším vozidlom v ponuke Renault, 4CONTROL Advanced je nevyhnutný pre zvýšenú manévrovateľnosť, agilitu a dynamiku. Táto funkcia je súčasťou štandardnej výbavy verzií Iconic a Esprit Alpine a zvyšuje radosť z jazdy, bezpečnosť a polomer otáčania vďaka viacprvkovej zadnej náprave a voliteľnému riadeniu všetkých štyroch kolies. Vďaka vylepšenému ovládaniu nakláňania je ovládanie vozidla sebavedomé a agilné pri zatáčaní alebo zmene jazdného pruhu.
Systém 4CONTROL optimalizuje polohu kolies na nerovných a členitých cestách a iných povrchoch. Aby sa zabezpečila bezprecedentná stabilita a jedinečná svižnosť v meste, pri vysokých rýchlostiach alebo v zákrutách pri rýchlostiach nad 50 km/h, akumulátor natáča zadné kolesá veľmi mierne v rovnakom smere ako predné kolesá (iba do 1 stupňa). Pri nižších rýchlostiach otáča zadné kolesá až o 5 stupňov v opačnom smere.
Zväčšený uhol (v porovnaní s 3,5 stupňom v predchádzajúcich generáciách) znižuje polomer otáčania vozidla z obrubníka na obrubník na 10,4 metra (ako v modeli Renault Clio) so systémom 4CONTROL Advanced, čo je menej ako 11,6 metra pri riadení iba dvoch kolies.
Prispôsobený zážitok z jazdy vďaka systému MULTI-SENSE
V úplne novom modeli Espace možno jazdné vlastnosti (výkon riadenia, odozvu motora a jazdy, agilitu podvozka), farbu náladového osvetlenia v kokpite a displej prístrojovej dosky jemne doladiť pomocou nastavení systému MULTI-SENSE v štyroch režimoch: Eco, Sport, Confort a Perso.
Asistenčné systémy vodiča pre bezstarostné cesty
Vynikajúca pasívna a aktívna bezpečnosť úplne nového modelu Espace ponúka bezkonkurenčnú úroveň ochrany osôb vo vozidle a okolo neho. Disponuje 32 pokročilými asistenčnými systémami vodiča (ADAS) v troch kategóriách: bezpečnosť, jazda a parkovanie.
Active Driver Assist: asistencia s ohľadom na kontext
Systém Active Driver Assist je integrovaný do úprav Iconic a Esprit Alpine. Diaľničný a dopravný asistent, ktorý je k dispozícii vo vozidlách Renault už niekoľko rokov, teraz zohľadňuje okolie vozidla a pracuje v teréne (poskytuje vodičovi prehľad o objektoch na všetkých typoch ciest). Tento systém autonómneho riadenia úrovne 2 kombinuje adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, asistentom vycentrovania jazdného pruhu, geolokačnými údajmi a špecifickými mapami, ktoré umožňujú vozidlu prispôsobiť sa konfigurácii vozovky.
Inteligentné nastavenie rýchlosti
Rozpoznávanie dopravných značiek a prevencia prekročenia rýchlosti (TSR/OSP) sú súčasťou Active Driver Assist, ale možno ich používať aj samostatne. Tento systém zobrazuje rýchlostný limit na prístrojovej doske a na navigačnej obrazovke. Ak vozidlo prekračuje povolenú rýchlosť, zobrazí sa vizuálna výstraha. Vodič potom môže stlačením tlačidla na volante aktivovať obmedzovač rýchlosti alebo tempomat alebo adaptívny tempomat a automaticky prispôsobiť rýchlosť vozidla limitu alebo vozidlu pred ním.
Projekčný displej novej generácie
Nový model Espace je podľa želania vybavený veľkým (9,3-palcovým) projekčným displejom. Rýchlosť vozidla, aktívne asistenčné systémy vodiča, varovanie pred prekročením rýchlosti a navigačné pokyny sa premietajú priamo na čelné sklo a viditeľnosť informácií je vždy optimalizovaná, takže vodič má vždy všetky fakty na dosah ruky bez toho, aby musel odvracať zrak od cesty.
Ultra výkonné modelované videnie
360° Around View Monitor (AVM) je pripojený k štyrom kamerám a zobrazuje okolo seba počítačom modelované 3D obrazy nového Espace. Vďaka panoramatickému pohľadu alebo pohľadu z vtáčej perspektívy môže vodič s istotou manévrovať, pričom bez námahy rozpozná všetky prekážky v okruhu 360 stupňov a pomocou dotykovej obrazovky priblíži konkrétnu oblasť.
Najnovšia generácia asistenta núdzového udržiavania v jazdnom pruhu (ELKA) teraz môže zahŕňať "realistický" pohľad na palubnú dosku. Tento pohľad je počítačom generovaný model jazdného pruhu, v ktorom sa vozidlo nachádza, a polohy úplne nového modelu Espace v reálnom čase vo vzťahu k iným objektom.
Tieto dve technológie poskytujú vodičom vždy jasnejší obraz o svojom okolí.
Nový model Espace je tiež vybavený nasledujúcimi systémami ADAS:
-
Bezpečnosť: systém aktívneho núdzového brzdenia (AEBS, zadná AEB)/varovanie pred mŕtvym uhlom (BSW)/asistent udržiavania v jazdnom pruhu (LKA)/výstraha pred vybočením z jazdného pruhu (LDW)/varovanie pred zmenou jazdného pruhu (LCW) / Upozornenie na pozornosť vodiča (DAA)/asistent stability prívesu (TSA)
-
Zážitok z jazdy: adaptívny tempomat (ACC) s funkciou Stop & Go / Varovanie pred vzdialenosťou (DW)/ Asistent rozjazdu do kopca (HSA)
-
Parkovanie: Asistenčné systémy pre predné, bočné a zadné parkovanie, ParaCrawl Rear Cross Traffic Alert (RCTA)/ Occupant Safe Exit (OSE).
Konektivita a multimédiá: nový zážitok vo vozidle
Najmodernejšie vybavenie a konektivita úplne nového modelu Espace posúvajú komfort a pohodlie na novú úroveň. Multimediálny systém OpenR Link umožňuje jednoduché, intuitívne a zábavné interaktívne zážitky. Okrem toho spoločnosť Renault rozširuje svoju ponuku exkluzívneho interaktívneho obsahu a početných služieb.
Moderné vybavenie
Úplne nový model Espace kráča s dobou a je nabitý technológiami. V závislosti od krajiny môže jeho prístrojový panel obsahovať obrazovku OpenR v tvare písmena L, ktorá pozostáva z dvoch susedných dlaždíc: horizontálneho 12,3-palcového TFT displeja s plochou 321 cm2 na prístrojovej doske (1 920 x 720 pixelov, formát na šírku) a vertikálnej 12-palcovej dotykovej obrazovky s plochou 453 cm 2 v strede konzoly (1 250 x 1 562 pixelov, formát na výšku).
Nový Espace vrátane 9,3-palcového projekčného displeja zobrazuje informácie na ploche takmer 1 000 cm2, čo zodpovedá zhruba trom dotykovým panelom. Tieto funkcie patria medzi špičku na trhu a poskytujú vám všetok výkon multimediálneho systému OpenR Link.
Nebudete musieť čakať na nabíjanie telefónu: v každom rade sú dva konektory USB-C, okrem bezdrôtovej nabíjačky a dvoch 12V zásuviek (jedna pre cestujúcich, druhá v batožinovom priestore).
Úplne nový model Espace prichádza s radom zábavných a príjemných spôsobov, ako oživiť priestor pre cestujúcich. Nastavenia MULTI-SENSE, ktoré sú k dispozícii na dotykovej obrazovke a prostredníctvom tlačidla skratky na volante, zahŕňajú výber zo štyroch displejov, piatich miniaplikácií a ôsmich farieb pozadia telefonického displeja. Môžete si tiež vybrať "Živé svetlá" ako preferované nastavenie, ktoré používa LED pásik na zakrytie palubnej dosky a panelov dverí a obsahuje 48 farieb.
Pre relaxáciu je osvetlenie vybavené automatickým režimom, ktorý sa každých 30 minút prispôsobí vašim cirkadiánnym hodinám a dennej dobe (studené farby sú nastavené ráno a teplé večer).
Hudba znie fantasticky vďaka hi-fi systému Harman Kardon s 12 reproduktormi (jeden predný stredový reproduktor, 2 výškové reproduktory a 2 nízkofrekvenčné reproduktory vpredu a vzadu, 2 zadné priestorové reproduktory a subwoofer v batožinovom priestore). V závislosti od verzie môže milovníkom hudby dopriať päť zážitkov z priestorového zvuku: štúdio, koncert, ponorenie, salónik a klub.
Úplne nový Renault Espace je nabitý technológiami, zábavou, priateľskými funkciami a všetkými modernými vymoženosťami na palube.
Konektivita pre dnešok
Úplne nový Espace odstraňuje bariéry medzi digitálnym svetom vonku a vnútri riadiacej kabíny vďaka škálovateľnému multimediálnemu systému OpenR Link a integrovanému systému Google Android Automotive. Môže byť použitý ako smartphone a môže hostiť digitálny ekosystém používateľa.
OpenR Link tiež poskytuje súvisiace služby Google Automotive, vďaka čomu máte Mapy Google, integrovaného hlasového asistenta Google a katalóg aplikácií Google Play na dosah ruky – rovnako ako v smartfóne.
Pri tomto type pripojenia sa nemusíte zastaviť v dielni alebo u predajcu, aby ste zostali v obraze: operačný systém používa technológiu FOTA (firmware over the air) na automatické aktualizácie a umožňuje prediktívnu údržbu.
OpenR Link je intuitívny, ľahko použiteľný a hyper-pripojený, vďaka čomu je každodenný život vo vozidle rovnako jednoduchý a pohodlný ako používanie smartfónu. Rozhranie je kompatibilné so smartfónmi so systémami Android Auto a Apple CarPlay, pripája sa pomocou kábla alebo bez kábla a je plne prispôsobiteľné.
Exkluzívny interaktívny obsah
V nadväznosti na aplikáciu MyRenault, ktorá už poskytuje bezprecedentný vylepšený zážitok, rozširuje spoločnosť Renault svoju ponuku exkluzívnych prepojených služieb, najmä prostredníctvom partnerstiev s tvorcami obsahu a vývojármi.
Desať jedinečných balíkov obsahu špeciálne pre používateľov Renault je už k dispozícii prostredníctvom multimediálneho systému OpenR Link: Waze, Amazon Music, L'Equipe (aplikácia vo francúzskom jazyku poskytujúca obsah prispôsobený Francúzsku), Vivaldi, Radio Player pre Renault, Kabriol, Karacal, Les Incollables® pre Renault, Easypark a Sybel.
Nech ste kdekoľvek, môžete tiež použiť aplikáciu MyRenault vo svojom smartfóne na prístup ku knižnici 39 obsahu podľa krajiny, ktorá je k dispozícii v úplne novom modeli Espace, exkluzívnych ponukách a aplikáciách na stiahnutie do OpenR Link.
Exkluzívna aplikácia SongPop for Renault bude mať svetovú premiéru v novom modeli Espace. Táto bezplatná aplikácia je interaktívna hudobná kvízová hra, ktorú si cestujúci môžu spolu zahrať na svojich mobilných telefónoch. Tento obsah je ideálny pre rodinné výlety a ponúka pohlcujúci zážitok s hi-fi systémom Harman Kardon. Bol vyvinutý spoločnosťou Renault v spolupráci so spoločnosťou Gameloft (vydavateľ videohier skupiny Vivendi).