Ušitý na mieru
28.01.2017 10:00
Módna značka Lombardi + Jozef Grondžák = život náš každodenný... nielen o móde, ale aj o šoférovaní obľúbenej značky Kia a testovaní hybridného modelu Kia Niro
Jožko, hovorí sa, že šaty robia človeka. Lombardi Fashion House je obchod, ktorý ponúka elegantnú módu pre pánov a dámy, a to oblečenie na rôzne príležitosti. Prečo ste sa rozhodli podnikať práve v tejto oblasti?
V textile som už nejaký čas podnikal a tak prirodzene vývojom sme založili značku Lombardi Fashion House, ktorý je na trhu už tri roky. Náš obchod ponúka módu pre pánov i dámy a máme široký výber výrobkov od elegantných šiat, košiel, oblekov sviatočných alebo bežných až po voľnočasové veci. Obliekame mnohé známe osobnosti, ktoré môžete vidieť na obrazovkách a teší ma, keď mi niekto povie, že pozná našu slovenskú značku.
Jožko, vrátili ste sa z dovolenky v Thajsku a ako každá žena som zvedavá, či ste si oddýchli a čo všetko ste pozaživali i v doprave, keďže sme lifestylový motoristický časopis, ktorý je v tejto oblasti doma...
No boli sme na Phukete, kde sme mali pekné počasie, jazdili sme na ich miestnych otvorených autíčkach tuk tukoch, mopedoch, motorkách, jednoducho sme si so synom užívali dovolenku. Potom sme sa presunuli na ostrov Koh Samui a tam nám počasie bohužial nevyšlo. Boli záplavy a nepršalo, ale lialo ako z krhle niekoľko dní. Tam sme sa presúvali v pršiplášťoch a na člnoch. Mnohí tam jazdili na autách, prevažne Toyotach, ale kolesá mali pod vodou, iní sa po uliciach člnkovali. No vymasírovaný som na rok dopredu, lebo nič iné sa tam nedalo robiť.
Hovorí sa, že thajskí vodiči sú až príliš temperamentní a ich doprava je chaotická. Čo by ste nám o tom povedali?
Oni tam neustále trúbia a tak upozorňujú na seba. Nie je to nič agresívne ako vidíme na našich cestách. Sú zhovievavejší a zbehlejší v tom ako jazdia. Oveľa viac áut tam bolo, u nás by sme sa zbláznili. Mal som kolíziu na skutri, lebo som vbehol do protismeru a nevedome som sa ocitol v pravom pruhu. Bol to pre mńa nezvyk, jazdiť v opačnom pruhu. Neohrozil som síce dopravu, ale bol to pre mňa obrovský stres!
Vodič, ktorý veľa jazdí, tak sa mu nevyhnú mnohé kolízie a neraz i vážne nehody. Máte takú skúsenosť?
Žil som v Prahe a za synom som chodil každý druhý týždeň a tak som najazdil dosť veľa kilometrov. Z ciest asi toľko, že Praha-Ba bola moja klasická trasa. Raz som sa musel ubytovať v Humpolci, aby som to prežil, aby sa nedostavil mikrospánok. Vtedy radšej predídem tomu, že zastavím a nepokračujem ďalej. Priznám sa, že som dostal na diaľnici aquaplaining a nebolo to príjemné, keď za daždivého počasia urobíte hodiny, otrieska vás o zvodidlá a zastavíte sa na stredovej čiare v porotismere a oproti vám sa rúti auto. Nedalo sa ani vystúpiť a po oboch smeroch nás obchádzali kamióny. Netrúfol som si vystúpiť a naozaj som sa druhýkrát narodil a som rád, že žijem.
Ste vysoký fešný muž a očakávala by som, že prídete na väčšom aute ako je Kia Rio, ktoré by som skôr odporučila nežnému pohlaviu. Ako ste prišli práve k tomuto modelu?
Prišiel som do showroomu a predajca bol taký odborník , že ma presvedčil o tom, aby som si do mesta kúpil práve Kia Rio. Zaujal ma dizajn mestského auta a bolo rozhodnuté, že to, čo som hľadal, som našiel hoci som chvíľu rozmýšľal aj nad Kiou Sportage. Touto cestou pozdravujem p. Antala, ktorý mi poradil všetko, čo som chcel a doteraz som s ním v kontakte. Keď som povedal synovi, že moje Rio je prvý automat na Slovensku, tak nechcel veriť. Musel som dodať, že v takej nízkej triede. / smiech/
Dnes už máme na trhu množstvo kvalitných značiek áut, ale kedysi na cestách kraľovala väčšinou značka Škoda. Pamätáte si, či aj vo vašom živote zohrávala rolu?
S kamošom sme sedeli kedysi dávno v obývačke a rozhodli sme sa, že ideme do Španielska za kamarátkami. Moja žltá Škoda 105, nebola vtedy úplne v dobrom stave, tak kamarát požičal vtedy úplne novú Škodu Favorit od svojho otca a na druhý deň sme vyrazili. Mali sme na to týždeň, štyri dni sme z toho cestovali tam a naspäť! Všade, kde sme zastavili, nás obdivovali, lebo škodovka bola novinka. Urobili sme na nej cca. dvetisíc kilometrov. Prišli sme konečne na Costa Brava a hneď sme naše kamošky našli na deke ako mastili karty. Stanovali sme tam, ale počasie opäť nevyšlo a pršalo. No tie zážitky aj tak stáli za to!
Aj autošoklu ste robili na škodovke?
Nie, tú som robil ako branec na vojenskej V3Ske. Nebola to sranda, lebo z tridisiatich chalanov sme na tom aute urobili vodičák iba traja!
No, to sa už dnes nemôže každý pochváliť za takú skúsenosť... pôsobíte na mňa ako veľmi rozvážny a pokojný človek a napadlo ma, či sa viete v pokoji dohovoriť s policajtmi, keď vás zastavia za prípadný dopravný priestupok?
Snažím sa byť milý k policajtom, ale nie vždy to pomôže. Raz som platil za nezapnuté svetlá. Mal som ich nastavené v režime automatické svietenie, ale dal som umyť auto a oni mi to tam vypli. Vôbec som si to neuvedomil a keď som to policajtom vysvetľoval, tak som nepochodil a zaplatil pokutu. Naozaj ma mrzí, že za iné dôležité veci nepokutujú vodičov a za tento malý priestupok ma mohli len napomenúť. V Čechách ma viackrát upozornili bez pokuty, ale tu mám pocit, že sa doslova striehne na vodičov, aby sa mohlo neustále pokutovať.
Sme u vašej obľúbenej značky Kia a tentokrát to bolo väčšie auto a dokonca s hybridnou technológiou. Kia Niro je novinka a vy ste si mali možnosť vyskúšať jej jazdné vlastnosti na našich cestách. Čo vás najviac prekvapilo?
Tiché naštartovanie hybridu bolo prvé prekvapenie a so všetkým ostatným som sa postupne zoznamoval. Zvonku mi Niro nepripadalo, že je hybridné vozidlo, ale dosť ma zaujalo interiérom, ktorý bol veľmi priestranný i rozmiestnenie ovládacích prvkov s dvomi displejmi a veľkou obrazovkou. Najviac ma potešilo pohodlné nastaviteľné sedenie, priestor v kabíne aj na odkladanie vecí vo dverách, pod lakťovou opierkou a samozrejme automatická prevodovka na ktorú som zvyknutý. Príjemné bolo cítiť bezpečnosť v podobe asistenčných systémov či monitorovanie jazdných pruhov. Komfort najvyššej výbavy bolo cítiť v každom detaile.
Benzínový 4-valec 1,6 GDI spojený s elektromotorom išiel vynikajúco a na diaľnici si to vedelo skvele potiahnúť. Chvíľami som si neuvedomoval, že jazdím s hybridom a šetrím životné prostredie. Základná cena od 22 990 eur je pre mnohých ľudí prijateľná, hoci testovaný model v najvyššej výbave stál okolo 30 000 eur, ale za komfort sa proste pripláca.
Kia Niro je v mojom slovníku pre mnohých vodičov ako oblek ušitý na mieru a tým, ktorým padne ako uliaty už iný model nechcú, pretože majú kvalitu, chcú sa odlišovať a byť originální.
Text a foto: Alena Chorvátová