Úsporný sedan v elegantnom šate
10.02.2019 16:21
Honda Civic desiatej generácie prináša opäť niečo nové. Chrómová mriežka, nové LED svetlomety a zliatinové disky dávajú na ceste najavo svoju osobitosť a jedinečnosť. Zadná časť Civica je dlhšia a jemné klesajúce línie sú príjemným prekvapením pre oko fajnšmekra a celkovo pôsobí Sedan naozaj prémiovo. Pritom si zachováva eleganciu so športovým espritom. Na čo sme u tejto značky zvyknutí a veľmi sa vždy tešíme na testovací týždeň...
Po nasadnutí do tvarovaných sedadiel som dostala vrelé objatie a bola obklopená úžasným pohodlím, kvalitou a prehľadnou ergonómiou na palubnej doske. Dotyk spojenia pri uchopení venca volantu už nasvedčovalo, že si budeme dobre rozumieť. K tomu ešte dobrý výhľad auta a po následnom nastavení spätných zrkadiel mi už nič nechýbalo len stlačiť štartovací gombík bez použitia kľúča. To je veľmi praktické, pretože kľúč si môžem nechať v kabelke bez stresových situácii. V týchto chladných zimných dňoch určite si zvyknem zapnúť vyhrievanie sedadiel a to som v Civicu našla. Potom mi už zrak padol na 7-palcový dotykový displej, vďaka ktorému som sa spojila so všetkým čo som potrebovala. Spárovanie s iphone, pustila som si skvelú hudbu a vždy využívam navigáciu bez ktorej som veľakrát bezradná. Pri zaradení spiatočky som sa rýchlo zorientovala pomocou cúvacej kamery s viacerými pohľadmi. A toto všetko sme mali vo výbave Executive. Paráda! Ak by som mala hodnotiť priestor, tak vzadu sa pohodlne uvelebia a vôbec sa nebudú tlačiť dvaja dlháni, lebo majú dostatok priestoru nad hlavou i pri nohách. Kufor bol dostatočne veľký a o objem 519 l nám vyhovoval na množstvo batožiny, ktorú som prevážala. Ak je treba viac priestoru, dajú sa sklopiť zadné sedadlá. Na dovolenku sa tu v pohode zbalíte či už k moru alebo do hôr.
Jednašestkový turbodiesel bol dynamický a veľmi dobre odhlučnený... v kabíne nebolo počuť žiadne nepríjemné zvukové kulisy. Šesťstupňový manuál bol presný aj keď prevodové stupne boli dlhšie, tak komfortu pri preraďovaní to neuberalo. Dynamika naftového agregátu ma potešila v zákrutách a bolo cítiť, že podvozok eliminoval všetky nerovnosti a teda sedan "sedel" na ceste ako uliaty. Úsporná jazda a pritom súčasne znižovanie emisií nastalo po zapnutí tlačidla ECON a to som väčšinou využívala. Aj vďaka tomu moja jazda bola úspornejšia a priemerná spotreba 4,5l /100kmbola práve v tomto chladnom období bola vynikajúca.
Čo dodať k tejto éterickej Honde Civic?
Ako vždy sme s radosťou jazdili a užívali si vynikajúce jazdné vlastnosti, jednoznačne úspornosť, ale aj štýlovosť, športovosť a eleganciu, ktorá je pri tom modeli neprehliadnuteľná. Sedan je priam stvorený na dlhé trate a určite je tým správnym spoločníkom na vaše cesty. Naozaj 10. generácia Hondy Civic je to najlepšie čo sa tejto japonskej automobilke podarilo. :)
Text: Alena ChorvátováFoto a grafická úprava: Mário Chorvát
Honda Civic 4D 1,6 i-DTEC | |
Zdvihový objem cm3 | 1 597 cm3 |
Max. výkon v kW pri 1/min |
88 kW/120 k/4000 |
Max. krútiaci moment v Nm pri 1 min |
300Nm / 2000 |
Max. rýchlosť v km/h |
201 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h |
10,1 |
Spotreba/mesto/mimo/kombi |
4,5/3,9/4,1 |
Cena testovanej verzie | 25 649 € |