V novej rodine kabrioletov vyniká Mercedes-AMG C 43 4MATIC
22.03.2016 13:02
Novým kabrioletom C 43 4MATIC odhaľuje Mercedes-AMG prvý otvorený variant zatiaľ mladej rodiny Triedy C. Rovnako ako C 43 4MATIC kupé, aj celoročný kabriolet predstavuje kombináciu 3,0-litrového motora V6 biturbo s výkonom 270 kW (367 k), rýchlo radiacej automatickej prevodovky 9G-TRONIC a sériového pohonu všetkých kolies AMG Performance 4MATIC. Vďaka samostatnému podvozku s tuhšou elastokinematikou špecifickou pre AMG a trojstupňovým nastaviteľným tlmením ponúka jazda pod holým nebom pre štyri osoby jazdný výkon typický pre značku. Potešenie z jazdy je spojené vysokou hospodárnosťou. Otvorený variant Mercedes-AMG C 43 tak spotrebuje iba 8,3 litra paliva na 100 kilometrov (kombinovaná spotreba podľa NEFZ).
Mercedes-AMG predstavila na ženevskom autosalóne 2016 hneď dva výkonné modely Triedy C: výrobca športových a na výkon orientovaných automobilov z Affalterbachu teraz okrem kupé C 43 4MATIC uvádza aj kabriolet C 43 4MATIC. „Portfólio produktov AMG bude razantne rásť ďalej aj tento rok. Svet modelov Driving Performance je pritom rozmanitý ako nikdy predtým. Naďalej udržiavame tempo v rozširovaní našej novej produktovej línie a kabrioletom C 43 4MATIC ponúkame ďalšiu alternatívu, s cieľom umožniť mladšej cieľovej skupine vstup do fascinujúceho sveta AMG,“ uvádza Tobias Moers, predseda obchodného vedenia Mercedes-AMG GmbH.
3,0-litrový motor nového kabrioletu V6 biturbo s maximálnym výkonom 270 kW (367 k) a maximálnym krútiacim momentom 520 newtonmetrov umožní strhujúce jazdné výkony: z nuly na 100 km/h zrýchli za 4,8 sekundy, rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. K agilnému jazdnému zážitku významnou mierou prispievajú sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním momentu s dôrazom na zadnú nápravu, novovyvinutá predná náprava, tuhá elastokinematika a vysokopresné riadenie.
Kľúčové vlastnosti
• 3,0-litrový motor V6 biturbo s upraveným riadením motora, zvýšeným plniacim tlakom a výrazne zvýšenou dynamikou a točivosťou
• Automatická prevodovka 9G-TRONIC s funkciou medziplynu pri podradení a s mimoriadne krátkymi reakčnými časmi v jazdnom programe Sport Plus
• Pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním momentu s dôrazom na zadnú nápravu v pomere 31 ku 69 percent (predná náprava k zadnej náprave)
• Športový podvozok AMG RIDE CONTROL s adaptívnym tlmením nastaviteľným v troch stupňoch, voľba režimu tlačidlom, prevzatý z Mercedes-AMG C 63
• Prepínač AMG DYNAMIC SELECT pre dynamický, individuálne voliteľný jazdný zážitok s piatimi jazdnými programami a parametrizáciou špecifickou pre AMG
• Trojstupňový elektronický systém stabilizácie ESP®
• Predná náprava s novovyvinutými strmeňmi nápravy a nosnými kĺbmi pružinového ramena, elastokinematické úpravy na ramenách sú prevzaté z Mercedes-AMG C 63
• Zadná náprava s elastokinematikou nastavenou na vyššiu dynamiku jazdy
• S rezervou dimenzovaná brzdová sústava s kotúčmi z kompozitného materiálu a s vnútorným vetraním, na prednej náprave perforované s priemerom 360 mm na zadnej náprave s priemerom 320 mm
• AMG dizajn s typickým spojlerom predného a zadného nárazníka a so špeciálnymi koncovými rúrami výfuku
• Diamantová maska chladiča s pochrómovanými kolíkmi a lamelou vo vysokolesklej čiernej farbe
• 18" disky AMG z ľahkej zliatiny s 5-lúčovým dizajnom, vysokolesklý čierny lak, leštené
• Združený prístroj AMG s dizajnom šachovnicovej zástavy so stupnicou do 280 km/h a s hlavnou ponukou AMG
• Multifunkčný športový volant v koži, v oblasti uchopenia s hlbokým reliéfom, dole sploštený, s červenými kontrastnými ozdobnými švami
• Čalúnenie z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna DINAMICA čierna so športovým vzorom a červenými ozdobnými švami
• Plnoautomatická celoročná látková sklápacia strecha spĺňajúca najvyššie požiadavky na teplotný a hlukový komfort, ktorá sa dokáže otvoriť a zatvoriť v priebehu približne iba 20 sekúnd do rýchlosti 50 km/h
• Na želanie je k dispozícii látková protihluková sklápacia strecha so zvýšeným teplotným a hlukovým komfortom
• Objem batožinového priestoru 285 až 360 litrov, umožňujúci využívanie vozidla aj na dlhé vzdialenosti
AMG: 3,0-litrový motor V6 biturbo
Nový 3,0-litrový motor V6 biturbo patrí do rodiny motorov BlueDIRECT z dielne Mercedes-Benz. Ďalším vývojom vrátane prispôsobenia plniaceho tlaku inžinieri AMG zvýšili okrem výkonu a krútiaceho momentu aj dynamiku a točivosť motora na úroveň typickú pre AMG. Výkonom 270 kW (367 k) a 520 newtonmetrov kladie motor V6 nové štandardy vo svojom segmente. Povrchová úprava NANOSLIDE® vložiek valcov sa používa aj na motoroch Formuly 1 tímu MERCEDES-AMG PETRONAS. Je mimoriadne tvrdá a preto odolná voči oderu, súčasne však znižuje trenie a prispieva tak k zvýšenej efektívnosti. Vizuálne poznať hnací agregát AMG podľa krytu motora s červenou hliníkovou vložkou.
Krátke časy preradenia, vysoká efektívnosť: 9G-TRONIC
Automatická prevodovka 9G-TRONIC je špeciálne nastavená na požiadavky C 43 4MATIC. Vďaka osobitnej softvérovej aplikácii dokázali inžinieri AMG výrazne skrátiť časy preraďovania 9-stupňovej prevodovky. Viacnásobné podradenie umožňuje dosiahnuť rýchlejšie šprinty, zatiaľ čo funkcia medziplynu v jazdných programoch Sport a Sport Plus ešte viac zvyšujú emotívnosť zážitku z jazdy. A precízne zásahy do zapaľovania umožňujú ešte rýchlejšie preradenie ako v režimoch Eco a Comfort.
Pomocou tlačidla na stredovej konzole si možno zvoliť režim Manual. Vlastnosti radenia závisia od zvoleného jazdného programu a prevodové stupne možno meniť radiacimi páčkami na volante. Okrem toho ostane prevodovka na zvolenom rýchlostnom stupni a nepreradí automaticky vyššie, keď otáčky motora dosiahnu hranicu obmedzovača otáčok.
S automatickým nastaviteľným tlmením: športový podvozok
Mercedes-AMG C 43 4MATIC kabriolet so svojím sériovým športovým podvozkom AMG RIDE CONTROL s adaptívnym tlmením nastaviteľným v troch stupňoch poskytuje optimálne predpoklady na vysokú dynamiku jazdy a suverénny komfort jazdy na veľké vzdialenosti. Predná náprava má teraz tuhšie strmene, vylepšenú elastokinematiku a vyšší negatívny odklon kolies. Spolu s takisto novonavrhnutými vodiacimi ložiskami priečnych ramien umožňuje táto konštrukcia výrazne agilnejšie reakcie pri zatáčaní, ako aj presnejšiu a bezprostrednejšiu odozvu podvozku z cesty. Vodič si môže tlačidlom na stredovej konzole zvoliť niektorý z troch stupňov Comfort, Sport a Sport Plus automatického nastaviteľného tlmenia podvozku a individuálne tak ovplyvniť vlastnosti jazdy.
Charakteristika stlačením prsta: AMG DYNAMIC SELECT
Päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual umožňuje stlačením tlačidla ešte viac prispôsobiť charakteristiku kabrioletu C 43 4MATIC individuálnym potrebám. Diferenciácia siaha od úspornej a komfortnej až po veľmi športovú. Pritom sa zmenia dôležité parametre ako odozva motora, prevodovky, nastavenie podvozku a riadenie.
S cieľom zvýšiť úspornosť funkcia ECO štart – stop a funkcia plachtenia v programe Eco znížia spotrebu paliva: ak vodič pri rýchlosti od 60 do 160 km/h zloží nohu z plynového pedála, spojka sa otvorí a motor sa odpojí od hnacieho ústrojenstva. Elektronika zníži otáčky motora na úroveň voľnobehu, a jazdný odpor sa zníži o kompresné a trecie sily motora v deceleračnom režime.
Priame a s jednoznačnou odozvou: športové parametrické riadenie
Športové parametrické riadenie svojím variabilným prevodovým pomerom podporuje agilné vlastnosti nového kabrioletu C 43 4MATIC v zákrutách. Vyniká svojou presnou a veľmi autentickou odozvou. Účinok posilňovača riadenia sa odlišuje v závislosti od voľby Comfort alebo Sport. Príslušná charakteristika sa automaticky nastaví v závislosti od zvoleného jazdného programu AMG DYNAMIC SELECT, v programe Individual si ju možno osobne prispôsobiť.