V rade Dunlop MX pribudli nové pneumatiky MX32 a MX52

25.02.2014 16:41

Po tretej úspešnej motokrosovej sezóne medzi európskou špičkou spoločnosť Dunlop uvádza na trh ďalšie dve pneumatiky motokrosového radu. Obe majú širší rozsah plášťov ako ich predchodcovia, pričom na vývoji sa podieľali tímy svetových šampiónov značiek Honda a Kawasaki.

 

MX32 je terénna pneumatika na mäkké až stredne tvrdé povrchy, ktorá má výrazne vyššiu priľnavosť v zákrutách, lepšie udrží dráhu, má vyššiu kontrolu pri šmyku, priamy ťah aodolnosť. MX52 ponúka celkovo lepšie vlastnosti s výrazne lepším udržaním dráhy, prispôsobivosťou, ovládaním pri šmyku a priľnavosťou v zákrutách na stredne tvrdých až tvrdých povrchoch.

 

Úspech vývoja pneumatiky Dunlop MX

 

Značka Dunlop vstúpila do medzinárodných motokrosových súťaží znova v roku 2011. V prvom roku vyhral Veľkú cenu JevgenijBobrišev na Honde s úplne novou pneumatikou, ktorá bola základom zadnej pneumatiky MX32. Vývoj pokračoval a v roku 2012 vyhral bulharskú Veľkú cenu Gautier Paulin na Kawasaki s pneumatikami, ktoré tvorili základ pneumatiky MX52. V roku 2013 sa Paulin vyzbrojil prototypmi pre obe špecifikácie a zvíťazil na troch Veľkých cenách. Najprv si zopakoval víťazstvo v Bulharsku s pneumatikou MX52, potom porazil Cairoliho doma v Taliansku a znova zvíťazil v Portugalsku s prototypmi MX32.

 

Prototypy MX32 a MX52 2013 zvíťazili minulú sezónu na troch Veľkých cenách, na štyroch motoristických pretekoch, 12-krát sa umiestnili na pódiu a 31-krát skončili medzi 6 najlepšími v MX1.

 

Z hľadiska špecifikácie konečnej verzie pneumatiky bola rozhodujúca odozva jazdcov zo 17 pretekov v roku 2013. Bývalý jazdec MX GP a supermotocyklový šampión EddySeel slúžil ako prostredník medzi jazdcami a výskumným a vývojovým tímom spoločnosti Dunlop.

MX32

Vlastnosti na mäkkom až stredne tvrdom povrchu sa potvrdili víťazstvami na dvoch Veľkých cenách. MX32 má oproti svojim predchodcom lepšiu priľnavosť v zákrutách, lepšie udrží dráhu, má lepšie ovládanie pri šmyku, priamy ťah a vyššiu odolnosť.

  • Vyvinuli ju popri kampaniach MS 2013 značiek Honda a Kawasaki spolu s bývalým jazdcom MX GP a supermotocyklovým šampiónom EddymSeelom ako prostredníkom medzi jazdcami a výskumným a vývojovým tímom spoločnosti Dunlop.
  • Zavedenie technológie PCBT (ProgressiveCorneringBlockTechnology) zvýšilo flexibilitu blokovania, a tým zlepšilo priľnavosť v zákrutách.
  • Patentovaná technológia MBD na zadnej pneumatike s rôznymi sklonmi lamiel a s ich menším počtom v stredovej oblasti zlepšuje priľnavosť.
  • Patentovaný ostro rezaný dizajn lamiel hrany prednej pneumatiky vylepšuje ťah a priľnavosť, zatiaľ čo stredové lamely poskytujú vysoký ťah a lepšie vlastnosti pri štarte (predná pneumatika MX32).
  • Technológia CTCS (CarcassTensionControlSystem) zabezpečuje stálejšie a ovládateľnejšie udržanie dráhy.
  • Nový dizajn bez výstuže ponúka nižší odpor pri ohnutí lamiel, čím sa zlepšuje priľnavosť, ťah a stabilita v blate.
  • Prepružená guma lepšie tlmí a drží dráhu (zadná pneumatika MX32).
  • Smerový dizajn vzoru prednej pneumatiky ponúka optimalizovaný výkon brzdenia a stabilitu v zákrutách.
  • Zdvihnuté stredné lamely prednej pneumatiky zlepšujú stabilitu v zákrutách pri pevnejších povrchoch.

MX52

MX51 bola pamätná pneumatika, s ktorou KiaraFontanesiová vyhrala ženský motokrosový šampionát FIM.Jej nástupkyňa MX52 sa jej vyrovná v brzdení a v odolnosti a zároveň ju prevyšuje v každej ďalšej oblasti dynamických schopností.

  • Patentovaná technológia PCBT (ProgressiveCorneringBlockTechnology) je nová technológia umožňujúca lepšie ovládanie pri šmyku a vyššiu priľnavosť v zákrutách.
  • Lepšie zadné ovládanie v rýchlosti, viac jazdnej stability a ťah pri priamej jazde, ako aj menšie opotrebovanie na tvrdých povrchoch vďaka odstupňovaným stredovým lamelám.
  • Unikátne rozloženie lamiel ponúka lepšiu manipuláciu, ľahkosť a stabilitu v zákrutách, zatiaľ čo ich smerový dizajn optimalizuje brzdné vlastnosti a stabilitu v zákrutách (zadná pneumatika MX52).
  • Nové bočné lamely zlepšujú točenie v zákrutách a maximalizujú ťah na pevnom povrchu (zadná pneumatika MX52).
  • Technológia CTCS (CarcassTensionControlSystem) optimalizovane tvarovaného profilu ponúka presnosť pri smerovaní a stabilitu pri držaní dráhy.
  • Menší spätný kop a lepšia priľnavosť na ceste vďaka prepruženej gume na zadnej pneumatike.

 

Pneumatiky MX32 aj MX52 majú výrazne lepšie vlastnosti v strednom rozsahu a rozšírený rozsah plášťov.

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode