V zdravom tele za volantom
20.07.2019 10:10
Majiteľ poradenského centra redukcie hmotnosti a zdravého životného štýlu Slim Team, Ľuboš Kravárik počas testovacej jazdy na novej Honde CR-V porozprával nielen o zdravom živote, ale aj o všeličom inom a zaujímavom.
Pracovali ste vo viacerých nadnárodných spoločnostiach ako sú Sodexo a G4S, či GfK, ale v hĺbke duše ste vraveli, že ste boli vždy zanietený pre zdravú stravu a šport. Sme v rýchlej dobe a mnohí sa snažíme žiť zdravým životným štýlom.
Ako ste sa dostali k vašej práci, ktorou pomáhate ľuďom?
Už viac ako dekádu sa aktívne zaujímam o všetko čo súvisí so zdravým životným štýlom, jazdím veľa na biku, behám, vylúčil som zo stravy cukor a bielu múku . Snažím sa dozvedieť čo najviac o tom, ako funguje náš metabolizmus a všetko čo s tým súvisí. Proaktívne som si spravil rekvalifikačný kurz výživového poradcu a neustále som sa vzdelával. Mám za sebou dve vysokoškolské štúdiá, ale bez neustáleho vzdelávania sa a štúdia nových trendov vám bude dnešná rýchla doba unikať. Život máme len jeden a som presvedčený o tom, že zdravým životným štýlom, bez zbytočnej nadváhy a zlozvykov, ho vieme prežiť plnohodnotnejšie. A mám radosť, keď moja práca a hobby zároveň má výsledky.
Ako konkrétne vo vašom centre pomáhate klientom, aby boli spokojní?
To, čo robíme je celkom jednoduché. Pomáhame klientom zhodnotiť ich doterajší životný a stravovací štýl a pozrieť sa naň z pohľadu racionálnej a vyváženej stravy. Pomenovávame veci pravým menom, pretože človek je tvor pohodlný a rád sa tvári, že jasné veci nevidí. Využívame jedinečný bioimpedančný prístroj InBody s metabolickým softvérom, ktorý vám vykoná analýzu zloženia tela... čiže svaly, tuk, vody, kostrové minerály a pozrie sa aj na váš bazálny metabolizmus.
Ako je to pri chudnutí mužov a žien?
Ak klient potrebuje schudnúť, tak mu odporučíme množstvom klientov overenú proteínovú diétu Dr.Slim. Ak pracuje na budovaní svalovej hmoty, alebo jej udržiavaní, vieme mu zostaviť jedálniček na mieru a pravidelne vyhodnocovať progres jeho športových aktivít. Najväčšie úspechy máme so spokojnými chudnúcimi klientami, kde ich priemerný mesačný úbytok predstavuje 5 kg tuku a to bez následného yo-yo efektu. Toto všetko si viete nájsť na www.doktorslim.sk
Jazdíte rád alebo je to pre vás skôr nutnosť?
Vodičák mám od 18-tich rokov a jazdil som veľmi veľa a rýchlo, teraz už bezpečnejšie a zodpovedne. Boli roky, keď som bežne najazdil až 50 000km ročne. Teraz je to už pomenej, predsa len rozum ide s vekom a rád využívam aj iné formy dopravy z miesta na miesto...či už je to motorka Honda NC750x, alebo v poslednom čase nedám dopustiť na elektrickú kolobežku, ktorú som si kúpil a som nadmieru spokojný.
Na akých autách ste jazdili a stretli ste sa so značkou Honda?
Posledných 25 rokov som strávil v korporátnom svete nadnárodných firiem na vrcholových pozíciách a autá som menil každé tri roky od škodovky cez nemecké autá ako sú VW, Opel a Audi. Naozaj som tých áut za život vystriedal veľa, ale musím sa priznať, že so značkou Honda som sa zatiaľ ako vodič nestretol. Napriek tomu som rád, že som mal možnosť vyskúšať novú Hondu CR-V a bol som veľmi príjemne prekvapený.
Splnili ste si v živote všetky ciele, čo sa týka áut?
Pred pár rokmi som si splnil sen. Bol som na severe Talianska na okruhu a jazdil som na Corvettách. Získal som aj certifikát profesionálneho jazdca na Corvette. Na okruhu som sa priblížil tesne ku 300 km/h rýchlosti. A veru....vtedy dostanete taký zdravý rešpekt z toho, čo to auto dokáže. Nízka hmotnosť auta, ťažisko skoro na zemi a 500 koní pod kapotou vám už dajú možnosť sa poriadne vyšantiť.
V poslednom období je vidieť veľký nárast elektrických kolobežiek, ako to vnímate, ako jeden z nich?
Ešte pred pár mesiacmi som na ceste z domu do práce, čo sú asi 4 km, stretol tak 2-3 elektrokolobežkárov. Teraz ich bežne stretnem aj 10-15, takže ten nárast je naozaj viditeľný. Bohužiaľ cestná infraštruktúra nestíha rastu a trendom dnešnej dopravy, tak sa nemôžme čudovať, že na elektrokolobežkách sa jazdí hlava-nehlava. Po ceste, cyklotrasách ale aj po chodníku. Snažíme sa hlavne hľadať hladký asfalt bez jám, výtlkov a dier, čo je v Bratislave naozaj veľmi ťažké ? a popri tom brať ohľad aj na chodcov a ostatných účastníkov premávky.
Cestovali ste v živote veľa? Vidíte rozdiel medzi našimi a zahraničnými vodičmi?
Hlavný rozdiel medzi vodičmi vidím v ohľaduplnosti, pretože ak v zahraničí dáte smerovku, naznačíte odbočovanie, tak vás všetci automaticky pustia. Môže to byť aj osmičkové BMW vedľa vás a pustí vás. Ak na slovenských cestách dáte smerovku, tak dotyčný vás nepustí, ale ešte pridá, aby ste sa do tej medzery ani náhodou nevopchali. To je taká tá naša slovenská nátura a malosť, ale zatiaľ je to tak a neviem či sa musí vymeniť jedna generácia, aby sa to zmenilo...uvidíme!
Študovali ste aj v Anglicku a možno ste sa posadili za volant, ktorý je na opačnej strane ako sme zvyknutí....
Pracoval som aj pre britskú firmu a veľa času som trávil v Londýne. Dokonca tam žije aj môj brat s rodinou, ale priznám sa, že som typický konzervatívny stredoeurópan a volant má byť na ľavej strane. Nevedel som si zvyknúť, ale prekonal som sa, lebo inak sa nedalo. Ak prichádzate na kruhový objazd a všetko je na opačnej strane, máte z toho galimatiáš a prešiel som radšej na taxíky ako je Uber, ktorý som často využíval a neriešite kde zaparkujete...
Text, foto a video: Alena Chorvátová