Vďaka silnému rastu predajov plánuje AAA AUTO ďalšie pobočky i návrat do Poľska a Rumunska
05.06.2014 16:25
V máji pokračoval rast predajov skupiny AAA AUTO o 14,8 %, tento rok sa predalo už 25 901 áut
Aj v piatom mesiaci roku pokračoval rast predaja automobilov v sieti 33 autocentier skupiny AAA AUTO silným medziročným zvýšením na úrovni 9,5 % s celkovým počtom 5 525 vozidiel. Na základe dlhodobých pozitívnych predajných výsledkov skupina rozhodla o ďalšom rozšírení pobočkovej siete vrátane expanzie do ďalších krajín. Generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová oznámila plány skupiny pri príležitosti 10. výročia vstupu spoločnosti na slovenský trh v bratislavskom autocentre.
Podľa jednotlivých krajín sa v máji predalo v Českej republike 3 596 áut, na Slovensku 1 480, v Ruskej federácii 258 a v Maďarsku 191. Celkové tohtoročné predaje skupiny sa tak vyšplhali na 25 901 áut. „Májovým medziročným rastom o takmer pätnásť percent sme prekonali obdobie štyroch rokov nepretržitého zvyšovania mesačného objemu predaja ojazdených vozidiel. Potvrdzujú sa naše odhady výrazného oživenia trhu ojazdených automobilov,“ povedala Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO.
Predaje skupiny AAA AUTO v januári až máji 2014 v porovnaní s rovnakým obdobím 2013:
|
YTD 2013 |
YTD 2014 |
Medziročné zvýšenie |
Česká republika |
15 352 |
17 445 |
13,6 % |
Slovensko |
6 311 |
6 843 |
8,4 % |
Rusko |
901 |
1 143 |
26,9 % |
Maďarsko |
0 |
470 |
n/m |
Skupina |
22 564 |
25 901 |
14,8 % |
Zdroj: Údaje spoločnosti
Poznámka: Predajné dáta v tlačovej správe sú predbežné a môžu sa minimálne odlišovať od konečných účtovných výsledkov.
Na základe súčasného rastu predaja vo všetkých krajinách, kde AAA AUTO pôsobí a vďaka optimistickým predpovediam ďalšieho vývoja na trhu ojazdených vozidiel spoločnosť aktualizovala svoju domácu i medzinárodnú stratégiu expanzie. „V Českej republike a na Slovensku otvoríme počas nasledujúcich ôsmich mesiacov najmenej štyri nové pobočky, a to v Mladej Boleslavi a Znojme v Českej republike, v Martine a Trnave na Slovensku,“ uviedla Karolína Topolová.
Po veľmi úspešnom začiatku v Maďarsku bude spoločnosť posilňovať svoju pozíciu aj tam. „Teraz hľadáme vhodné miesta pre pobočky v Kecskeméte a v západnej časti krajiny, čo by nemal byť problém, pretože v tejto chvíli je v Maďarsku na predaj vyše 150 dílerstiev,“ dodala Topolová.
Spoločnosť bude tiež pokračovať v medzinárodnej expanzii. „V apríli 2015 plánujeme znovu vstúpiť do Poľska, na veľmi roztrieštený trh s obrovskou kúpnou silou a na ktorom sme už nadobudli veľa skúseností. S najväčšou pravdepodobnosťou začneme vo Varšave, v našej bývalej pobočke Piaseczno, ktorú naďalej vlastníme. Je to účelovo vybrané miesto, kde možno umiestniť 800 vozidiel, čo z neho robí ideálnu pobočku pre naše opakované uvedenie na trh. Hľadáme aj ďalšie lokality vo veľkých mestách na prenájom či kúpu. Zároveň budeme vyberať vhodné autosalóny, ktoré by sme mohli kúpiť v Rumunsku pre predpokladané otvorenie v roku 2016 alebo 2017. V súčasnosti sa tu predávajú nehnuteľnosti s 50 %-nou zľavou,“ povedala Topolová.
Dnes skupina AAA AUTO oslávila už 10 rokov pôsobenia na slovenskom trhu. „Po Českej republike je Slovensko druhým najväčším ťahúňom nášho úspechu. Za toto obdobie sme tu otvorili 11 autocentier a predali spolu 82 000 vozidiel. Len tento rok ich už bolo takmer sedem tisíc a do konca roka očakávame spolu 17 000 predaných vozidiel,” uzavrela Topolová.
Počas desiatich rokov sa ponuka skupiny AAA AUTO na Slovensku neustále prispôsobuje požiadavkám zákazníkov. Preferencie Slovákov sa menili najmä počas ekonomickej krízy, kedy kupujúci vyžadovali prevažne malé a úsporné autá. V posledných rokoch je trendom opäť návrat k väčším a luxusnejším vozidlám, dôraz zákazníci kladú na bezpečnosť a komfort.
Za ostatných päť rokov sa výrazne vpred posunula bezpečnostná výbava – štyri z piatich áut majú ABS, tretina áut je vybavená tiež ESP. Autá bez airbagu sa takmer nepredávajú. V elektronickej výbave dominuje klimatizácia, ktorú ponúka až 76 % predávaných áut, parkovací senzor, ktorý má každé piate auto, či zabudovaná navigácia v každom desiatom vozidle. Pravidelne sa opakujú aj sezónne trendy – v lete rastie záujem o kabriolety, v zime zase o autá s pohonom 4x4 a off-roady. Takmer 40 % áut sa predá cez víkendy, počas pracovných dní sa kontakt so zákazníkom realizuje prostredníctvom elektronických kanálov – infolinka, internetová stránka a chat.
Medzi najpredávanejšie vozidlá už dlhodobo tradične patria všetky modely značky Škoda (najmä Fabia, Octavia), ďalej Ford Focus, VW Golf, Opel Astra či Ford Mondeo. Najdrahším autom, ktoré sa predalo, bolo Porsche Panamera za 55 999 eur. Mnoho vozidiel sa predá už do jedného dňa od výkupu, len tento rok to bolo 241 áut, opäť najčastejšie Škoda Octavia a Fabia.
Reakciou spoločnosti AAA AUTO na neustále rastúci dopyt po luxusných autách a menej opotrebovaných vozidlách s nižším počtom najazdených kilometrov bolo znovuuvedenie značky Mototechna na jeseň 2012. Pod touto značkou nájdu zákazníci autá s veľmi nízkym opotrebovaním, pričom ich cena je omnoho výhodnejšia ako u nových vozidiel. Aktuálne má Mototechna v ponuke napríklad i štvordverový plne elektronický sedan Tesla Model S od amerického výrobcu Tesla Motors. V Českej republike podporuje AAA AUTO elektromobilitu aj výstavbou dobíjacích staníc. „Radi by sme našli partnera pre výstavbu dobíjacích staníc tiež na Slovensku, pretože sme presvedčení o dôležitosti budúceho trhu s ojazdenými elektromobilmi. Chceme byť na ne pripravení a chceme sa stať lídrom tohto trhu, rovnako ako ním sme na trhu so štandardnými ojazdenými autami,“ povedala Topolová.