Veľká cena SR s množstvom áut a nekonečnej akcie
15.08.2019 11:37
OMV MaxxMotion Veľká cena SR je naším najtradičnejším automobilový podujatím, ktoré má za sebou už zhruba 40 ročníkov. Ostatných 10 sa koná práve tu, na prvom slovenskom permanentnom automotodróme SLOVAKIA RING. Autá najrozmanitejších tried, tvarov a výkonov gumujú rýchlostnú dráhu so sériou tréningov, kvalifikácií, šprintových pretekov, aj tých vytrvalostných.
Preteky lákali vždy slovenských majstrov volantu, ako je mnohonásobný Majster Slovenska Miro Konôpka, ktorý v júni štartoval opäť na najslávnejších 24 h Le Mans s prototypom LMP2. Mira a jeho syna Mateja vidíme pravidelne aj na stredoeurópskych šprintoch, zvyčajne za volantom špeciálu Lamborghini Huracán. Okrem Konôpkovcov sa však ukážu tucty ďalších skvelých pretekárov. Zo Slovákov tu pravidelne vidíme aj Richarda Gondu a Samuela Sládečku. Úspechy tento rok žnú tiež českí pretekári Richard Chlad ml., Daniel Skalický, či Poliaci Mateusz Lisowski a Marcin Jedlinski. Aj vďaka nim a ďalším uvidíme zaujímavé silné stroje Audi R8 LMS Ultra, BMW Z4 GT3 či Mercedes-Benz AMG GT3.
Veľká cena SR predstaví hneď niekoľko seriálov: ESET Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska v šprinte a vo vytrvalosti, Majstrovstvá Česka, Maďarska, Rakúska, Slovinska a Poľska. Súčasne budú mnohí z nich bojovať aj o prestížnu Stredoeurópsku trofej FIA (FIA CEZ) - opäť v šprintoch aj vo vytrvalosti. Medzi sprievodnými pretekmi, ktoré doplnia akciu na trati, sú TCR Eastern Europe a Inter Cars MX-5 Cup.
Všetky autá sú rozdelené do tzv. divízií s vlastnými výkonnostnými podtriedami. Tá základná, resp. divácky najobľúbenejšia, je Divízia 4. Zjednodušene rozdelená do áut s objemom motorov do, a nad 2000 cm3. Výkonnejšej patria práve Audi, Lamborghini a pod. (teda GT, GT2, GT3). V menej výkonnej D4 sú napríklad cestovné vozidlá TCR či TWC. Pod Divíziu 5 spadajú napríklad rýchle Radicaly alebo LMP2 a LMP3, prípadne KTM X-bow a Praga R1. Divízia 2 je predovšetkým o monopostoch Formuly 3 a Formuly 4.
Všetky preteky sa pôjdu samozrejme na klasickom "Grand Prix" variante s dĺžkou 5 922 m. Každá divízia má predpísané dva šprinty na 10 kôl. Vytrvalostné preteky v sobotu večer majú dvojhodinové trvanie, no zároveň sa delia na dvoje samostatných hodinových pretekov: prvá hodina sa pôjde opäť v rámci hodnotenia FIA CEZ a druhá hodina je pre štartujúcich v pohári ESET V4 Cup. Vytrvalostné preteky majú možnosť výmeny pneumatík, dočerpania paliva a výmeny jazdcov. Strategické boje dokážu o mnohom rozhodnúť, zatiaľ čo rýchle šprinty sú intenzívne predovšetkým na trati.
OMV MaxxMotion Veľká cena SR patrí k našim národným inštitúciám a vďaka skvelému programu a akcii si ju netreba nechať ujsť.