Vesmírny koráb
25.11.2014 00:00
Len nedávno sme testovali benzínovú nádhernú futuristickú Hondu Civic Tourer 1,8 i-VTEC, ktorá splnila naše očakávania a na automobilovom poli sa prezentovala v tom najlepšom svetle. Je načase pozrieť sa na zúbky jej sestre s motorom 1,6 i-DTEC, ktorú si jej majitelia nevedia vynachváliť.
Je načase pozrieť sa na zúbky jej sestre s dieselovým motorom 1,6, ktorú si nevedia vynachváliť jej majitelia. Ako je známe, dizajnéri tohto modelu pustili svoju dávku fantázie mimo našej planety a výsledkom je pozoruhodný imidž, ktorý u iných značiek nenájdete. Tento model sa nedá prehliadnuť a svojimi líniami a aerodynamickým tvarom ju smelo môžeme nazvať vesmírna raketa. Nízko posadený a špicatý predok dáva jasný signál, aké je to žihadlo. Úzko tvarované svetlomety rýchleho predátora, perfekne k tomu prispôsobená predná maska, to fakt nemá chybu. Z predu vystupujú nádherné línie, ktoré pokračujú až do širších zadných partií, Jemne zvažujúca sa strecha s anténou pripominajúcu žraločiu plutvu a efektný zadný spojler mu dodávajú na razantnosti. No proste paráda. V zadnej časti dominujú efektné svetlá a sú prepojené pozdĺž celého kufra.
Skúste sa posadiť do kokpitu a hneď vám bude jasné, že ak ste chceli pohodlie, eleganciu a kvalitu, sedíte v správnom aute.
Sedadlá potiahnuté látkovou tkaninou s bielym prešívaním majú výnikajúce tvarovanie a ich ergonómia mi pohladila už aj tak môj boľavý chrbát. Bočné vedenie spĺňa svoj účel a jediná vec, ktorú by som mohol vytknúť je dĺžka sedákov, Pri mojej dvojmetrovej výške mi boli prikrátke, no nad hlavou som mal priestoru habadej. Aj vďaka vysokému posedu je výhľad z auta smerom dopredu dokonalý a konečne mi u tejto značky volant nezakrýval výhľad na budíky. Podľa najnovšej módy sú uložené v hlbokých tubusoch, majú precíznu grafiku a napriek tomu, že pripomínajú analógové zobrazenie sú digitálne. Keď sme už pri volante tak veniec má dostatočnú hrúbku a ozdobou je jeho decentné prešívanie. Ovládače sú príjemné na dotyk a možete nimi ovládať palubný počítač, tempomat, audiosústavu, telefón alebo bluetooth handsfree. Nechýba ani zelené tlačítko Eco na zníženie spotreby, no nejako mi neprišlo na chuť. Musím ešte vyzdvihnúť množstvo odkládacích priestorov a hlavne originálne oku lahodiace predále v chrómovom prevedení.
No najváčším bonusom je obrovský batožinový priestor vraj najváčším vo svojej triede. A je to tak. Jeho kapacita je 622 litrov a pri sklopení zadných sedadiel tá cifra narastie na pozoruhodných 1668 litrov. Pod kapotou sídli agilný úsporný dieslový motor s objemom 1,6 litra. Čísla udávané výrobcom sa nám zdali prehnané no japonská šetrnosť a čestnosť obstáli na jednotku. Pri absolvovaní množstvo kilometrov na diaľniciach či okresných cestách, palivová ručička akoby zamrzla. Ani pri razantnej jazde spotreba nepresiahla 6 litrov a agregát si stále kultivovane priadol. Verím, že pri pri spomínanom eco režime sa to dá zvládnuť do 4 litrov.
Manuálna prevodovka má presné a rýchle dráhy radenia bez žiadnych zádrhov. Čo sa týka podvozku k dispozícií sú tri druhy pruženia a môžete si vybrať buď športové, konfortné alebo neutrálne. S radosťou sme rezali ostré zákruty auto drží ako prikované a po celý čas sme žiadne nakláňanie nezaznamenali. Po týždni jazdenia smelo môžme tento model odporúčať. Spĺňa všetky atribúty moderného, spoľahlivého a bezpečného auta, ktoré vám krásnym dizajnom spríjemní pobyt na cestách.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Honda Civic Tourer 1,6-DTEC Lifestyle | |
Zdvihový objem cm3 | 1597 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 88/4000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 300/2000 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 195 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h |
10,5 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 4,2/3,2/3,8 |
Základná cena od | 23 540 € |