Vesmírny predátor
07.05.2017 10:05
Novodobým trendom u väčšiny automobiliek je výrazný nástup hybridných alebo elektrických áut. Spomeňme napríklad modely ako Nissan Leaf, Kia Niro, BMW 225xe a mnoho ďaľších. A aby sa príliš rýchlo nevzdaľovali svojím konkurentom, značka Toyota okamžite prešla do protiútoku a výsledkom jej snaženia je nový model s označením C-HR. Obľuba crossoverov medzi zákazníkmi stále rastie a nová C-HR-ka je úplne odlišná od ostatných. Také niečo sme tu ešte nevideli a tak odvážny futuristický dizajn s možnosťou hybridného pohonu nie je pre Toyotu ničím výnimočným. Predná časť pôsobí robustným dojmom, ako neohrozený vesmírny predátor s ozrutnými svalmi. Nebezpečný pohľad stvárňujú veľké LED svetlomety s denným svietením, ktoré vyzerajú a svietia naozaj parádne. Ani zadné diódové svetlá nepatria k tým najmenším a tvar písmena V je očarujúci. Mohutné tvary blatníkov, prudko zrezaná strecha zakončená veľkým krídlom, to je naozaj umelecké dielo a že sa jedná o hybrid vám napovie klasický modrý znak Toyoty.
Ani interiér nezaostáva za odvážnymi nápadmi a modrá linka prelínajúca celú prístrojovu dosku je pastvou pre oči. Nastupovanie do auta je výborné aj tým, že športovo ladené sedadlá majú vyšší posed. Sedí sa v nich príjemne, ergonómia je bezchybná, pohodlná, bočné vedenie na výbornú a toľko priestoru pre nohy a hlavu sme naozaj nečakali. Použité materiály v interiéri patria k špičke a vykazujú vysokú známku dielenského spracovania. Hlavným motívom vyskytujúcom sa na čalúnení, výplní dverí, stropných prelisoch alebo na tlačidlách stredovom paneli je diamant. Informačné analógové prístroje sú ukryté v hlbokých tubusoch a klasický otáčkomer nahrádza powermeter. Úzky pás ovládačov klimatizácie vyplňuje dominantná osem palcová obrazovka s multimediálnym systémom Toyota Touch 2. Panel sa nachádza v ideálnej výške a je umiestnený v zornom poli vodiča, pričom vôbec nebráni vo výhľade. Multimediálna sústava pracuje bezchybne a na jej obsluhu sme si rýchlo zvykli.
Multifunkčný volant je potiahnutý jemnou kožou, má patričnú hrúbku venca a jeho veľkosť je ideálna. Čo sa týka odkladacích priestorov Toyota ich má požehnane...vo dverách sú obrovské kapsy a ďalšie šikovné nájdete na stredovom paneli. V pohode si tam odložíte peňaženku, telefón či fľašu s vodou. Nová C-HR-ka je prešpikovaná množstvom bezpečnosných prvkou, ktoré zabránia prípadnej kolízií počas jazdy. Systém BSM pomáha vodičovi pozorovať mŕtvy uhol zobrazujúci v spätnom zrkadle prostredníctvom oranžovej diódy. RCTA napomáha pri cúvaní na z parkoviska na vozovku a okamžite varuje pred blížiacimi sa autami. Problém pri cúvaní cez malé zadné okno vyriešila šikovná kamera s výborným rozlišením. Ďaľším pomocníkom je adaptívny automat u ktorého si môžete automaticky nastaviť nie len požadovanú rýchlosť, ale aj odstup od najbliššieho auta. Funguje super. Čo sa týka motorov prekvapením je absencia dieslových agregátov a v ponuke figurujú len benzínové a hybridné.
My sme si vyskúšali najvyššiu hybridnú verziu s objemom 1,8 litra a 120 koní k tomu. Po stlačení tlačidla štart-stop v kabíne nebolo počuť žiadny zvuk. Až po rozbehnutí dal o sebe vedieť prijemným, ale dynamickým hlasom. Okamžite a s pružnosťou reagoval na stlačenie plynového pedálu, ale kultivovaný prejav si stále uchovával. O spoluprácu s motorom sa starala automatická prevodovka CVT s plynulo meniteľnými prevodmi. To znamená, že žiadne prevodové stupne neexistujú a volí prevod podľa toho, ako vodič tlačí na pedál. Musím uznať, že tento systém pracoval bezchybne. Podvozok je príjemným prekvapením, poskytuje maximálny komfort a aj v ostrých zákrutách sa správa sebaisto. Excelentne drží stopu, nakláňanie nepozná a príkladne eliminuje všetky nerovnosti. Na záver už iba toľko. Tento exmplár Toyote vyšiel na výbornú a týždeň strávený s ním sme si poriadne užili. Každý kto si ho vyskúša pochopí, že toto je smer, akým sa bude motoristický biznis uberať, aby robil potešenie z každodennej jazdy a šetril životné prostredie.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Toyota C-HR
Toyota C-HR | |
Zdvihový objem cm3 | 1 798 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 88/120/5200 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 142/3600 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 170 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 11 |
Kombinovaná spotreba (l/100km) | 3,9 |
Cena modelu od | 24 490 € |