Viac produktov, menej plastu
09.08.2021 16:42
Zamedziť nárastu plastového odpadu je možné viacerými spôsobmi. Lidl sa snaží využiť každý jeden z nich, preto namiesto slov koná. V predajniach teraz nájdete plastové fľaše vytvorené so 40% obsahom plastového recyklátu. Tam ale diskontný reťazec nekončí.
Stratégiu na obmedzenie plastov predstavil Lidl už v roku 2018. Cieľom bolo zníženie podielu plastov v prevádzkach najmenej o 20%. S tým je spojená aj maximálna recyklovateľnosť plastových obalov privátnych značiek do roku 2025.
Najviac plastového odpadu vzniká v spojitosti s jednorazovými taškami a plastovými fľašami. Lidl už pred niekoľkými rokmi išiel príkladom, keď vyradil z predaja najpredávanejšie jednorazové plastové igelitky. Tie nahradil ekologickejšou alternatívou – taškami na viacnásobné použitie a k mikroténovým vreckám ponúkol udržateľný variant – eko sieťky. Tiež znížil hmotnosť PET fliaš nealkoholických nápojov privátnej značky.
Odkaz skrytý v obale
Pri PET fľašiach vôd Saguaro je objem materiálu tvorený zo 40% plastového recyklátu, ktorý má nižšiu teplotu topenia, preto je aj menej energeticky náročný pri výrobe. Zmyslom používania recyklátu je znížiť množstvo plastu umiestňovaného na skládkach, jeho pálenie a zvýšiť množstvo jeho recyklácie. Podobne je to aj pri projekte Bude z toho haluz, v ktorom sa Lidl snaží vyzbierať čo najviac plastových obalov a plechoviek. Aj vďaka tejto snahe pomáha zníženiu plastového a jednorazového obalového materiálu. K šetreniu plastového odpadu pomáha aj zmena obalového materiálu. Ten sa na vybraných produktoch vyrába z tenšej vrstvy, čo malo za následok zníženie množstva použitého plastu. Zákazníci si tak kupujú produkt so silným odkazom a posolstvom. Aké sú teda čísla pri úsporných opatreniach, ktoré Lidl robí v rámci boja proti plastom?
- Zmena obalu hranolčekov predstavuje úsporu 2,5 tony.
- Pri detských plienkach ide až o 5,5 tony plastu menej.
- Až o 22 ton plastov ročne odbremení diskont našu krajinu nahradením plastovej paličky pri vatových tyčinkách za papierovú.
Ďalším krokom bolo zmenšenie obalov pracích gélov, orechov a sušených plodov, čím sa bez zmeny pracej sily či obsahu dosiahla úspora 15 ton plastov ročne. Lidl taktiež prestal objednávať jednorazový plastový riad ako sú poháre, taniere, príbory a plastové slamky.
Viac o projekte sa dozviete na webe www.spolocenskazodpovednost.sk