VÍŤAZSTVO TÍMU TOYOTA RACING NA DOMÁCOM OKRUHU FUJI SPEEDWAY
15.10.2012 16:32
Tím TOYOTA Racing dokázal zvíťaziť z prvej štartovnej pozície v napínavých pretekoch 6h Fudži, čím nesmierne potešil svojich domácich fanúšikov a zaistil si už druhé víťazstvo pri svojej premiérovej sezóne svetového šampionátu vytrvalostných súťaží FIA WEC.
Vozidlo TS030 HYBRID č. 7 bolo s jedinou výnimkou najrýchlejšie počas všetkých oficiálnych tréningov pred pretekmi a jazdecká zostava v zložení Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakadžima pri samotných pretekoch opäť udávala krok a zaznamenala aj najrýchlejší čas na jedno kolo.
Vďaka víťazstvu o 11,223 sekundy má Kazuki Nakadžima česť stať sa prvým japonským víťazom v pretekoch svetového šampionátu FIA od roku 1992, keď Hitoši Ogawa vyhral preteky majstrovstiev sveta športových vozidiel s vozidlom TOYOTA TS010 na okruhu v Monze.
Pre značku Toyota ide o tretie víťazstvo na svetovom šampionáte vytrvalostných súťaží, popri spomínanom úspechu v Monze a nedávnom víťazstve na okruhu v Sao Paule počas tejto úvodnej sezóny.
Napínavý boj s vozidlom Audi č. 1 skončil v prospech tímu TOYOTA Racing až v záverečnej fáze, pričom emócie z víťazstva putovali aj do niekoľko kilometrov vzdialeného technického strediska Higaši-Fudži, kde sa pohon TOYOTA HYBRID System-Racing vyvíjal a stále úspešne vyvíja.
TOYOTA s Alexom za volantom viedla od štartu z pole position (pre tím už druhá v tejto súťažnej sezóne) a udržala si výhodu počas celej úvodnej fázy pretekov. Vďaka výdatnej pomoci 300k sústavy pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing začalo vozidlo zvyšku štartového poľa unikať.
Tesný súboj s vozidlom Audi č. 1 pokračoval až do prvej zastávky v boxoch a výmeny pilotov. Potom sa volantu vedúceho vozidla ujal Nicolas, ale po absolvovaní dvoch hodín od štartu bol TS030 HYBRID č. 7 zbrzdený silnou premávkou na trati a prepadol sa na druhú pozíciu.
Pri druhom „stinte“ (fáze pretekov) sa na tých istých pneumatikách ujal Nicolas opäť vedenia v rámci vzrušujúceho súboja na trati, aby potom približne v polovici pretekov odovzdal volant pretekárskeho vozidla Kazukimu.
Následný výjazd vozidla safety car rozdelil štartové pole, čo Kazuki štýlovo využil a na relatívne voľnej trati zaznamenal sériu najrýchlejších časov na jedno kolo.
V boji o víťazstvo dokázal udržať vysoké tempo a dokončiť veľmi dlhú tretiu fázu pretekov, trvajúcu pre neho bezmála tri hodiny, až do víťazného odmávnutia šachovnicovou vlajkou.
K víťaznému triu pilotov Wurz – Lapierre – Nakadžima sa na stupňoch víťazov pripojil aj Takeši Učijamada, viceprezident TOYOTA Motor Corporation, priekopník hybridného pohonu a človek zodpovedný za vývoj plne hybridného modelu TOYOTA Prius – ikony ekologicky šetrných vozidiel, ktorý Toyota sériovo vyrába už od roku 1997.
Ôsme a zároveň posledné podujatie svetového šampionátu vytrvalostných súťaží FIA sa koná 28. októbra v Číne na Šanghajskom medzinárodnom okruhu. Za volantom vozidla TS030 HYBRID č. 7 sa budú striedať iba Alex s Nicolasom, pretože Kazuki sa v rovnakom čase zúčastní pretekov Super GT na okruhu Motegi.
TS030 HYBRID vozidlo č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakadžima)
Zahrievacia fáza: 1. miesto (1 min 29,137 s), 10 kôl
Preteky: 1. miesto, 233 kôl, 7 zastávok v boxoch. Najrýchlejšie kolo: 1 min 28,088 s
Alex Wurz: „Je to nesmierne významný deň, nielen pre tím TOYOTA Racing, ale pre celú rodinu TOYOTA, ktorá nás tak podporovala. Už naše prvé víťazstvo v Brazílii bolo ohromným zážitkom, ale zvíťaziť tu, tak blízko technického strediska Higaši-Fudži, kde má TOYOTA Motor Sport Division svoje sídlo, je niečo iné. Celý víkend sme sa tešili skvelej podpore, nielen od zástupcov spoločnosti TOYOTA, ale aj od tisícok fanúšikov priamo tu na okruhu Fuji Speedway. Bol to neuveriteľný zážitok. Sľúbili sme, že budeme bojovať o víťazstvo, ale Audi nám to rozhodne neuľahčilo. Toto víťazstvo vnímame ako výsledok ohromného tímového úsilia, od Japonska až po Kolín nad Rýnom. Od začiatku víkendu bolo všetko zacielené na bilanciu pretekov a stratégiu; tú sme naplnili a dosiahli plánovaný výsledok, takže veľká vďaka celému tímu.“