Všestrannosť v každom smere!
23.06.2018 12:15
Charizmatický mladý herec a bývalý profesionálny futbalista - Matej Marušin za volantom nového moderného SUV - Opel Crossland X
Matej, videla som vás hrať v SND, v hre Nepolepšený svätec, kde stvárňujete postavu katolíckeho disidenta Silvestra Krčméryho. Bola som veľmi nadšená hrou, vašim výkonom a naozaj by ste si zaslúžili byť stálym členom SND alebo nemáte tú métu?
Zatiaľ som stálym hosťom činohry SND, ale nehovorím, že časom nebudem mať chuť patriť do kamenného divadla. Hosťujem aj v divadle Aréna a byť na voľnej nohe mi momentálne vyhovuje, že mám svoj čas a nie som nikým viazaný. Činohra bude vždy pre mňa najdôležitejšia a hoci som si vyskúšal aj iný žáner ako bol muzikál, tak tou cestou určite nejdem ani seriály a sitkomy nie sú pre mňa. Chcem natáčať filmy a práve s režisérom Petrom Bebjakom točím krimi trilógiu pod názvom Trhlina. Na Slovensku zatiaľ taký formát nebol, tak dúfame, že sa to divákom bude páčiť. V októbri tohto roku to bude odpremiérované v kinách a v televízii JOJ. V júli ešte bude premiéra mysteriózneho a akčného filmu Dôverný nepriateľ, ktorého scenár je úžasný a som rád, že som bol jeho súčasťou. Od septembra by som mal točiť ešte nejaké filmy a rozprávku v Čechách.
Zaujímavé, ako vás prenasledujú politické hry, pretože ďaľšiu takú osobnosť česko-slovenských dejín, ktorú ste stvárnili bol Dubček a diváci vás môžu vidieť v divadle Aréna, v hre #dubček. Predsa len ma zaujíma, či ste pri hraní týchto dvoch hier nezažili nejakú zvláštnu kuriozitu?
Naozaj ma prenasledujú politické hry. V SND hrám Silvestra Krčméryho, ktorý bol obeťou komunistického režimu a teraz stvárňujem človeka, ktorý bol na čele toho systému. Myslel som si, že o tom už viem všetko, ale nie je to pravda. Pri budovaní tejto inscenácie som zase zistil, že nič neviem a preto sa stále učím inak by som nemohol ísť pred diváka. Kuriozitu som zažil v hre Nepolepšený svätec, kde mi kolega namáča časť hlavy do vedra s bahnom, ktoré znázorňuje výkaly. Kolega Richard Autner sa tak vžil do jeho role, že ma udrel o to kovové vedro, rozťal mi nos a zalialo ma krvou...ešte takého krvavého ma namočil do toho bahna. Diváci si mysleli, aký úžasný to bol efekt a ja som to mal na šitie. Dohral som to dokonca s prelepenou tvárou, ale na také momenty sa nezabúda, pretože ma mohol zabiť ale keď to Krčméry vydržal niekoľko rokov, tak ja to tie dve hodiny nevydržím?!
Rozprávka Sedem zhavranených bratov pod režisérskou taktovkou Alice Nellis. Ako ste ju vnímali a aká bola s ňou spolupráca?
Odkedy som s ňou točil túto rozprávku, tak odvtedy mám dlhé vlasy. Ozaj a točila sa tri roky. Alica Nellis je najžiadanejšia česká režisérka, ktorá má konte viacero českých levov a je fantastická režisérka! Jej manžel je kameraman a ich spolupráca je vysoko profesionálna. Oni sú na seba neskutočne napojení, nikdy som nevidel takú intímnu komunikáciu ako medzi nimi, keď v 300 člennom štábe dokážu doslova šepotom spolu komunikovať. Bolo fascinujúce ich pozorovať.
Matej, tak dobre sa vás počúva, ale sme magazín zameraný na motorizmus, tak pospomínajte na časy strávené v autoškole?
Nuž vtipné boli moje testy v autoškole! Mal som ich odovzdať a oni mi povedali, že si to mám ešte pre istotu skontrolovať či to mám dobré. Vzal som si to naspäť a začal som si ich opravovať a veru zle...neurobil som ich a musel som ich robiť odznovu. To čo som mal dobré, som si opravil na zlé.
Je mi jasné, že ste testy napokon urobili a stali ste sa právoplatným vodičom. Čo auto-moto príhody z vášho rodinného albumu?
Tak na Škode 120 sme s otcom urobili 4x francúzsku riviéru tam aj späť! 2500 km, normálne si naše auto fotili, lebo také nikdy nevideli. Otec nikdy nezaťahoval ručnú brzdu a na tej pláži ju zatiahol. Odchádzali sme, dal ju dolu a pretrhlo sa brzdové lanko. No a bez bŕzd sme prešli celé Taliansko, Francúzsko, Švajčiarsko a do Rakúska až do servisu. Otec vôbec nebrzdil, keď nemal iba v najnutnejšom prípade.
Dobrá škola šoférovania od otca a ste aj vy pokojný vodič?
Snažím sa jazdiť pomaly a pokojne, nič ma za volantom nevytočí. Dokáže ma vytočiť iba človek, ktorý ide do zákruty a je jedno, aká je ostrá, spomalí na 5km/h...v tomto sú jednotky poľskí vodiči. Dávam pozor na sabinovské značky, na nich veru treba dávať pozor, lebo ma fascinuje ako nepozerajú do spätných zrkadiel a ich nepredvídavosť, čo dokážu niektorí magori urobiť.
Dosť veľa kilometrov máte odjazdených a niekedy sa po dlhom jazdení dostaví únava a mikrospánok. Vodiči by to nemali brať na ľahkú váhu a možno ste niečo podobné zažili?
Mám zlú skúsenosť s mikrospánkom a odkazujem vodičom, že keď na nich príde únava, mali by odstaviť auto, pretože ide naozaj o život. Mne sa podarilo dvakrát zaspať, našťastie stáli pri mne všetci anjeli strážni. Raz pri tuneli Branisko, volant mi zobralo doprava a nadvihlo mi auto, vtedy som sa prebral a riadenie vyrovnal a druhýkrát som zaspal na Donovaloch na tých serpentínach...tiež som sa včas prebral a zvrtol volant inde ako do rokliny...to už by sme už rozhovor asi nerobili. Otvoril som okno, zapálil cigaretu a relaxoval.
Nehoda, ktorá nebola z vašej viny a predsa sa prihodila?
Pozeral som sa na semafór, že je zelená a 20 metrov predo mnou bolo auto. Obzrel som sa doprava, išiel som predpísanou 50-tkou, vrátim pohľad pred seba a auto zrazu zastalo. Bola to nejaká pani, ktorá zastavila na oranžovú a prásk! Dupol som na brzdy, ale aj tak som ju trafil. Toto nemôže robiť, našťastie pochopila, že pochybila a tak sme sa sa dohodli. Toto je vážne nevyriešená vec, veď na vine by som bol ja, aj keď som za to nemohol, ale mal som predvídať...tak to sa nedalo...
Máte šťastie na dobrých policajtov alebo ani nie?
Mám šťastie všeobecne na policajtov, že ma jednoducho zastavia, lebo ich asi priťahujem. Raz som mal zase mikrospánok, došiel som na pumpu niekde pri Nitre a predýchal to. Išiel som ďalej a došiel mi benzín uprostred diaľnice. Zastavil mi jeden pán, odviezol ma na pumpu, načapoval som do bandasky a vrátil sa k autu. Asi som išiel na výpary, lebo to nešlo a tak mi ešte zastavili chalani a museli mi doniesť benzín, aby som naštartoval. Po kilometri ma zastavili policajti, že ma namerali 175km/h! Ja na priateľkinej jednadvojke Suzuki SX4 naložení technikou som to predsa nemohol dať. Ukecal som ich na 40 eur a konečne som bol v Petržalke, čakal kým prejde vlak.
Bol som druhý v poradí, pohli sa rampy a taxikár vyštartoval, keď 5 policajných áut nás oboch zastavili a taxikárovi dali pokutu 150 eur, lebo mal počkať kým zhasne červená a mňa nechali odísť.
Matej, Ako sa vám jazdilo na novom modeli Opel Crossland X 1.6 CDTI?
Najviac ma prekvapil dynamický motor, ktorý bol na diesel až príliš tichý v spojení s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou fungoval veľmi dobre. V zákrutách to sedelo, nerovnosti na cestách som necítil. Spotreba paliva ukazovala, že pre tých vodičov, ktorí jazdia väčšinou v meste, tak spotreba okolo 6l/100km je prijateľná, ale mimo mesta je to asi menej, keďže je to diesel vhodnejší na dlhšie trasy. No vrátim sa k modernému a atraktívnemu dizajnu...LED-kové svetlá v tvare krídla boli netradičné a je vidieť, že Opel nezaostáva za inými značkami, ale ide dopredu. Menšie SUV bolo dosť priestranné aj v interiéri, prehľadná palubná doska s prepracovanou cúvacou kamerou so zorným poľom 1800, head-up displej zobrazoval info na čelné sklo a vodič bol hneď informovaný akou rýchlosťou ide. 8-palcový dotykový displej+bezdrôtové dobíjanie s telefonovaním a posielaním správ cez hands-free je riadna vychytávka. Páčilo sa mi aj automatické núdzové brzdenie čo z hľadiska bezpečnosti oceňujem. Všetko na mňa pôsobilo luxusne až prémiovo. Vzadu bola vynikajúca variabilita sedadiel. Sedadlá sa dali posúvať dopredu, dozadu, ale aj samostatne sklápať. Prevoz detí je tu na mieste a rodinkám Opel Crossland X je svojimi vlastnosťami viacmenej určený. Ďaľším bonusom bol gombík ONSTAR, ktorým sa spojíte s núdzovou linkou 24 hodín, ktorá rieši vaše problémy a preto z hľadiska bezpečnosti dávam tomuto modelu zelenú...pre jeho všestrannosť.
Text a foto: AlenaChorvátová