X-man
26.11.2017 08:16
Japonská automobilka Toyota, vypustila na cesty dlho očakávanú, už druhú faceliftovú radu modelu Yaris. Je to najvydarenejšia, vlastne najkrajšia verzia auta, ktorá aj pred tým mala svojich spokojných majiteľov. Jedná sa o najpredávanejší model Toyoty a nemá nič spoločné s konkurenciou, ktorá do takýchto malých áut montuje trojvalce s objemom do 1 litra. Toyota má úplne inú stratégiu a klasický atmosférický štvorvalec je to pravé, čo mnohí majú radi.
Základnou zmenou je mohutná predná maska s výzorom písmena X, ktoré dopĺňajú moderné halogénové svetlomety s diódovým denným svietením. Ďalšia novinka sa nachádza v zadnej časti auta a týka sa to hlavne LED svetiel. Sú oveľa väčšie, vypuklejšíe a zasahujú až do batožinových dverí. Zmenou prešiel aj nárazník či veko kufra, ktorým prechádza polkruhový prelis. Pribudli aj ochranné chrómovane lišty na spodnej časti dverí a ani nádherný dizajn elektrónov sa nedá prehľadnúť.
Interiér je verný predošlej verzie a drží sa sloganu ,,v jednoduchosti je krása”. Ak sa posadíte za volant, neobjavíte žiadne farebné doplnky, žiadny rušivý element, pretože všetko je v jednej tónine a tam kde má byť. Jedinou novinkou je veľký 4,2 palcový TFT displej umiestnený v strede prístrojovej dosky. Trojramenný kožený volant je výborne tvarovaný, dobre sa drží a prekvapením je oveľa väčšie množstvo ovládacích tlačidiel. Sedadlá majú dokonalé tvarovanie, výborne podopierajú chrbát, takže ani po niekoľko hodinovej jazde, nebudete strnulí. Miesta vpredu je dostatok aj pre vyššie postavy, vzadu len pre nižších pasažierov.
No najviac sme boli zvedaví na pracanta ukrytého pod kapotou. Úplná novinka s objemom 1,5 litra a 111 koní bez turba, poteší všetkých atmosférických milovníkov a oponentov trojvalcov. S týmto motorom sa dá jazdiť kľudným tempom s nízkou spotrebou, čo oceníte hlavne v mestskej premávke. Ale ak ste zvedavý, či má v sebe aj športového ducha tak budete prekvapení. Je neuveriteľné, ako agregát nádherne spolupracuje so šestupňovou manuálnou prevodovkou a výsledkom budete ohromení. Zažijete nenormálny adrenalín, úžasnú dynamickú a rýchlu jazdu, ako na rally. Podvozok je veľmi čitateľný, vstavaný na všetky možné povrchy a krásne tlmí všetky nerovnosti. V rezkom tempe v ostrých zákrutách dokáže ukážkovo držať stopu a nezaznamenali sme žiadne nakláňanie. Všetky bezpečnostné prvky fungujú spoľahlivo na 100% a dbajú na bezpečnosť pasažierov. Musíme uznať, že modernizovaný Yaris je dokonalým a bezpečným spoločníkom na ceste. Je to svižné auto zo športovým dizajnom aj duchom, ktorí vám spríjemní chvíle strávené za volantom.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Toyota Yaris 1,5 VVT-iE | |
Zdvihový objem cm3 |
1496 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min |
85/111/6000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min |
136/4400 |
Maximálna rýchlosť v km/h |
175 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h |
11 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) |
6,3/4,2/5,0 |
Cena testovacej verzie | 15 420 € |