Zabudnite na brzdu! Nový Nissan LEAF prináša riadenie jediným pedálom a dlhší dojazd
08.11.2017 08:51
Zabudnite na brzdu!
Nový Nissan LEAF prináša riadenie jediným pedálom a dlhší dojazd
- Svetovo najpredávanejší elektromobil Nissan Leaf prichádza s vylepšeným dojazdom na jedno nabitie a množstvom prvkov pre inteligentnú mobilitu ako autonómne riadenie ProPilot, parkovací asistent ProPilot Park a revolučný e-Pedal.
- Európska verzia, určená aj pre slovenský trh s označením Nissan LEAF 2.ZERO, bude k dispozícii už na jar budúceho roku.
Spoločnosť Nissan v Bratislave predstavila nový Nissan LEAF, ďalšie evolučné štádium svetovo najpredávanejšieho elektromobilu s nulovými emisiami. Tento úplne nový model, stelesňujúci firemnú víziu Inteligentnej mobility Nissan, sa dočkal nového vyhotovenia, ktoré ponúka dlhší dojazd, dynamický dizajn, vyspelé jazdné asistenčné technológie a rozšírenú konektivitu.
Philippe Saillard, generálny riaditeľ predaja a marketingu spoločnosti Nissan Europe uviedol: „Úplne nový Nissan LEAF je najvyspelejším a cenovo najdostupnejším 100 % elektromobilom na svete. Je ikonou vízie Inteligentnej mobility Nissan, našej vízie pre budúcnosť. Toto vozidlo prináša väčšie potešenie a vzrušenie z jazdy a väčší pocit prepojenia než akýkoľvek iný sériovo vyrábaný elektromobil v histórii. Je jednoducho úžasné.“
Technológie Nissan Intelligent Power: elektrické hnacie ústrojenstvo pre dlhší dojazd a väčšie vzrušenie z jazdy
Nový Nissan LEAF ponúka dlhší dojazd 378 km (NEDC) na jedno nabitie a umožňuje vodičom užívať si dlhšie cestovanie. Nové elektrické hnacie ústrojenstvo navyše poskytuje výkon 110 kW a krútiaci moment 320 Nm pre väčšiu akceleráciu a potešenie z jazdy.
Technológie Nissan Intelligent Driving: technológie navrhnuté na zvýšenie pôžitku z jazdy, posilnenie bezpečnosti a obmedzenie stresu
Inteligentnejšie technológie
Nový Nissan LEAF je plný dômyselných technológií vrátane vyspelého systému podpory vodiča ProPILOT pre bezpečnejšiu a pohodlnejšiu jazdu. To zahŕňa inteligentný tempomat a inteligentný systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu, vďaka ktorému vodič spozná, že systém citlivo navádza vozidlo späť do stredu jazdného pruhu, ak začína vybočovať. Dôležité však je, že je úplne jednoduché prevziať opätovnú kontrolu nad systémom. Tento systém vodičovi len pomáha a neupiera mu právo na riadenie. Systém ProPILOT je navyše vybavený funkciou autonómnej jazdy v dopravnej zápche (Traffic Jam Pilot), ktorá umožňuje novému vozidlu LEAF automaticky spomaliť, ak pri jazde v jednom pruhu dôjde k dopravnej zápche, a zastaviť, keď sa premávka úplne zastaví. Keď sa premávka obnoví, systém automaticky naštartuje a vozidlo nasleduje vozidlo pred ním. K dispozícii je aj systém ProPILOT Park umožňujúci úplne autonómne parkovanie jediným dotykom tlačidla.
Väčšia kontrola nad vozidlom, menej stresu
Revolučná technológia e-Pedal, použitá v novom Nissane LEAF, mení spôsob ovládania vozidla a umožňuje vodičovi štartovať, zrýchľovať, spomaľovať a zastaviť jednoduchým zvyšovaním alebo znižovaním tlaku vyvíjaného na akceleračný pedál. Keď je akceleračný pedál úplne uvoľnený, automaticky sa aktivuje hydraulika a mechanické brzdy, ktoré postupne uvedú vozidlo až do úplného pokoja a využijú energiu brzdenia na dobitie batérie. Vozidlo potom stojí na mieste i na príkrom svahu, kým vodič opäť nezošliapne akceleračný pedál. Riadenie nebolo ešte nikdy také bezproblémové.
Technológie Nissan Intelligent Integration: pripojenie energie z batérie k sociálnej infraštruktúre
Nový Nissan LEAF nie je len elektromobil
Nový Nissan LEAF je tiež oveľa viac ako len 100 % elektromobil. Ide o mobilnú napájaciu jednotku s unikátnym obojsmerným napájaním. To znamená, že pri pripojení doma či v kancelárii dokáže vracať energiu späť. Vďaka inovatívnej technológii Nissanu Vehicle to Grid dokáže dokonca vracať nadbytočnú energiu na doplnenie a stabilizáciu miestnej energetickej siete.
Štýlový zvonka
Na novom Nissane LEAF vás nezaujmú len vyspelé technológie. Vďaka svojmu štíhlemu profilu, elegantnému a dynamickému vzhľadu a vynikajúcim aerodynamickým vlastnostiam je pre európskych zákazníkov atraktívnejší. Každý, kto pozná dizajnový jazyk Nissanu, rozpozná jeho charakteristické svetlomety v tvare bumerangu, motív v tvare V na čelnej maske, mriežku chladiča s hladkým povrchom v priehľadnej modrej farbe a modré lemovanie zadného nárazníka.
… i zvnútra
Nový Nissan LEAF má úplne prepracovaný interiér, ktorý sa sústredí na vodiča a kombinuje šikovné využitie priestoru s optimálnou funkčnosťou. Predný panel v tvare krídla klzáka a výrazne modré prešívanie sedadiel, palubnej dosky a volantu vytvára uvoľnenú atmosféru a dojem čistoty. Nový sedempalcový farebný displej (TFT) ponúka kľúčové funkcie, ako je technológia Safety Shield, ukazovateľ nabitia a informácie z audiosystému a navigačného systému. Integrované boli aj aplikácie Apple CarPlay a Android Auto, ktoré rozširujú možnosti pripojenia *(závisí od príslušného trhu).
Unikátna verzia pri príležitosti uvedenia na trh
Na oslavu uvedenia úplne novej 2. generácie vozidla Nissan LEAF na slovenský trh bude pripravená limitovaná edícia nového vozidla LEAF 2.ZERO. Táto verzia je prvým modelom v Európe, ktorá bude vybavená technológiou Nissan ProPILOT prinášajúcou maximálnu istotu a pohodlie jazdy. Tieto vozidlá budú dodávané od začiatku roka 2018 za 36 650 EUR.
Špecifikácia vozidla Nissan LEAF
Exteriér |
|
Celková dĺžka (mm) |
4 480 |
Celková šírka (mm) |
1 790 |
Celková výška (mm) |
1 540 |
Rázvor (mm) |
2 700 |
Rozchod vpredu/vzadu (mm) |
1 530-1 540/1 545-1 555 |
Minimálna svetlá výška (mm) |
150 |
Súčiniteľ odporu vzduchu (Cd) |
0,28 |
Pneumatiky |
205/55R16 alebo 215/50R17 |
Nákladový priestor (VDA) |
435 l |
Hmotnosť/počet miest |
(kg) |
Pohotovostná hmotnosť |
1 490-1 520 |
Kapacita |
5 cestujúcich |
Celková hmotnosť vozidla |
1 765-1 795 |
Batéria |
|
Typ |
Lítium-iónová batéria |
Kapacita |
40 kWh |
Elektromotor |
|
Názov |
EM57 |
Maximálny výkon |
110 kW (150 k)/3283~9795 ot./min |
Maximálny krútiaci moment |
320 Nm /0~3283 ot./min |
Výkon |
|
Dojazdová vzdialenosť |
378 km podľa NEDC |
Čas nabíjania (bežné nabíjanie) |
16 hodín (3 kW) – bežná zásuvka 8 hodín (6 kW) 5,5 hodín (* nová nabíjačka 7 kW) |
Čas nabíjania na 80% kapacity (rýchle nabíjanie) |
40 minút (50kw) |