Zabudnite na predsudky

03.07.2015 18:48

Ak trpíte predsudkami voči ,,Kórejcom“ tak Huyndai i30 vás z nich vylieči! Hyundai už tradične bojuje s európskymi výrobcami lepšou výbavou za priaznivejšiu cenu, ale toto nás naozaj dostalo. Špičkovo vybavené  auto, za cenu, ktorej tradičné značky sotva môžu konkurovať.
Kompaktný hatchback ponúka naozaj viac komfortu, ako by ste možno v kategórii nižšej strednej triedy čakali.

Mohli by sme začať ospevovať novú masku (ktorá naozaj pridala i30 oproti predošlému modelu na dospelosti), iný tvar svetiel a citovať reklamné materiály automobilky, ale toto má byť užívateľský test a tak vám chceme ponúknuť pohľad bežnej užívateľky.
V prvom rade treba povedať, že pôvodne sme chceli hovoriť ako o ideálnom druhom aute v rodine. Pohodlie, množstvo priestoru a batožinový priestor však pred nás postavil otázku prečo vlastne?

Ak práve nestaviate dom a nepotrebujete voziť materiál alebo nie ste technikom v cyklistickom tíme, pre štvorčlennú rodinu s odrastenými deťmi, ktoré už nie sú odkázané na kočík, by takmer 380 litrov batožinového priestoru mohlo stačiť. Iste, na dovolenku to ale asi bude chcieť strešný nosič s ,,truhlou“  no v kabíne nájdu dospelí aj deti priestoru viac ako dosť.
Elektricky ovládané predné sedadlá s vyhrievaním a vyhrievaným volantom poskytujú naozaj dostatok komfortu. Za nimi je až prekvapivo veľa miesta na nohy pre cestujúcich na zadných sedadlách.
Čo však cestu naozaj spríjemní, je doplnková výbava. Sústava 6 reproduktorov a vstupy pre USB, iPod a externý hudobný zdroj vám dávajú dostatok možností vychutnať si hudbu podľa vlastného výberu. Byť odkázaný len na ponuku rádií je niekedy naozaj náročné.
Ak však máte dostatočnú zásobu hudby vo svojom smartphone, aj tieto vstupy sú zbytočné. Prepojenie autorádia s telefónom  cez BlueTooth si naozaj zamilujete. Počúvať hudbu, alebo telefonovať, bez toho, aby ste vybrali telefón z kabelky je nielen príjemné ale aj oveľa bezpečnejšie. Hľadať počas jazdy vyzváňajúci  telefón je niekedy adrenalínový šport. V novej i 30-tke stačí na prijatie hovoru stisnutie jediného tlačidla na volante. V kabíne je dostatok úložných priestorov, vychytávkou je púzdro na slnečné okuliare na strope, pri spätnom zrkadle. Na druhej strane stredová lakťová opierka si možno žiadala trochu viac pozornosti.

A keď už sme pri tých kabelkách, bezkľúčové otváranie dverí aj štartovanie, je ďalšia vec, ktorú budete určite milovať. Čo si budeme navrávať, poznáme to asi všetky – v kabelke nosíme len 4 veci -  peňaženku, telefón, kľúče a neporiadok.
Keď už sme spomenuli ovládače na volante, tie stoja zato, aby sme sa pri nich pristavili. Je ich tu až 17, čo je  naozaj neúrekom - ovládanie rádia, hlasitosti, telefónu, tempomatu, palubného počítača a dokonca aj nastavenia podvozku. Ich umiestnenie na štvorramennom volante je ale pomerne ľahko zapamätateľné a človek si na ne rýchlo zvykne. Už po krátkom čase ich dokáže používať bez toho, aby spustil oči z vozovky. Až máte niekedy  tendenciu, najmä pri dlhších cestách, hrať sa s nimi, čo pre spolucestujúcich môže byť testom nervov. V každom prípade je to ale bezpečnejšie, ako počas jazdy hľadať tlačidlá na stredovej konzole palubnej dosky.


Tá je mimochodom veľmi zaujímavá, zľahka futuristická. Dominuje jej 7 palcový dotykový display s príjemným mäkkým modrým podsvietením, korešpondujúcim s podsvietením ,,budíkov“. Spolu tvoria naozaj elegantný celok. Zvolené materiály sú kvalitne opracované a pôsobia elegantne, v žiadnom prípade nie lacno. Zblíženiu s autom nepochybne prispeje aj taký príjemný detail, ako menu v slovenčine.
Auto, ktoré sme testovali bolo naozaj ako stvorené pre nás ženy. Cúvacia kamera s asistentom vám ukáže nielen priestor za autom, ale aj vodiace línie, ktoré vám ukážu kam auto pôjde, podľa toho ako natočíte volant. Veľmi príjemné. Aropos, kamera je vtipne umiestnená v zadných dverách, pod logom Hyundai, ktoré sa mierne vyklopí a odkryje šošovku kamery, keď zaradíte spiatočku.
Netradične je umiestnená aj rukoväť na uvoľnenie ručnej brzdy – vedľa radiacej páky.


Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, autu nie je čo vyčítať. Benzínový motor s objemom 1,6 cm3 a výkonom 135 koní dáva autu príjemnú svižnosť, aj keď zrýchlenie z 0 na 100 km/hod za 10,7 sekundy nie je nijako omračujúce číslo. Automatická 7 - stupňová prevodovka zaisťuje príjemne hladkú jazdu. Vodič má pritom na výber z troch režimov – comfort, sport a normál.
Výrobca udáva spotrebu v meste 7,5 a kombinovanú 5,8. Nuž, nám palubný počítač ukázal 8,2 l/100 km.
Cena faceliftovanej i 30-tky začína na 11 990 EUR. Testovaný model bol v plnej výbave, teda s množstvom príplatkových vylepšení, ako je navigácia s dotykovým displejom, parkovacia  kamera a senzory, 7 - stupňová dvojspojková automatická prevodovka, adaptívne bixenonové svetlomety atď, takže jeho cena sa vyšplhala na 22 120 EUR.
Pre porovnanie, cena Audi A3 s porovnateľnou výbavou vysoko prekračuje 30.000 EUR. Celkovo preto dávame palec hore a hodnotíme ako skvelé auto za rozumnú cenu.

Text a foto: Ingrid Sýkorová

 

Hyundai i30 1,6 GDI 7 DCT Style  
Zdvihový objem cm3 1591
Max. výkon (kW /k) 99/135
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min  164
Maximálna rýchlosť v km/h    195
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h  10,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) 7,5/4,8/5,8
Základná cena od 11 990 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode