Zavŕšenie elektrifikácie: Nové BMW radu 5 Sedan je teraz dostupné aj s plug-in hybridnými pohonmi
29.09.2023 22:44
Po plne elektrickom modeli BMW i5 a verziách so spaľovacím motorom so 48-voltovou mild hybridnou technológiou sa modelový rad od novembra 2023 rozšíri o modely BMW 530e Sedan a BMW 550e xDrive Sedan.
Nové BMW radu 5 Sedan teraz ponúka široké spektrum technológií elektrifikovaného pohonu. Len niekoľko týždňov po uvedení plne elektrického modelu BMW i5 na trh a verzií so spaľovacím motorom vybavených výhradne 48-voltovou mild hybridnou technológiou prídu už v novembri 2023 na trh aj dva plug-in hybridné modely. BMW 530e Sedan (kombinovaná spotreba paliva: 0,8 – 0,6 l/100 km; kombinovaná spotreba energie: 21,7 – 19,9 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 17 – 13 g/km podľa WLTP; údaje podľa NEDC: -) aj BMW 550e xDrive Sedan (kombinovaná spotreba paliva: 1,0 – 0,8 l/100 km; kombinovaná spotreba energie: 23,2 – 21,6 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 23 – 19 g/km podľa WLTP; údaje podľa NEDC: -) možno objednať od teraz. V Nemecku sú dostupné za odporúčanú maloobchodnú cenu 65 300 eur (s DPH) za nové BMW 530e Sedan a 77 300 eur (s DPH) za nové BMW 550e xDrive Sedan.
V ôsmej generácii najúspešnejšieho biznis sedanu sveta sa plug-in hybridné modely vyznačujú mimoriadne spontánnym nárastom výkonu, citeľne zvýšenou účinnosťou a výrazne väčším elektrickým dojazdom. Oba modely využívajú najnovšiu technológiu BMW eDrive pre plug-in hybridné systémy. V modeli BMW 530e Sedan spolupracuje so štvorvalcovým benzínovým motorom a v modeli BMW 550e xDrive Sedan s radovým šesťvalcovým benzínovým motorom z najnovšej modulárnej generácie motorov od BMW Group s označením Efficient Dynamics.
Vysoko integrovaná pohonná jednotka s mimoriadne vysokou účinnosťou
Elektromotor, špeciálne vyvinutý pre hybridný pohon, tvorí spolu s výkonovou elektronikou súčasť 8-stupňovej prevodovky Steptronic Sport. Vysoko integrovaná pohonná jednotka je mimoriadne efektívna a prispieva k maximálnemu výkonu elektromotorov dvoch plug-in hybridných sedanov až 145 kW (197 k) (BMW 550e Sedan) alebo 135 kW (184 k) (BMW 530e Sedan).
V kombinácii s najnovšou generáciou technológie BMW eDrive pre plug-in hybridné modely generuje 3,0-litrový radový šesťvalcový benzínový motor v novom modeli BMW 550e xDrive Sedan systémový výkon až 360 kW (489 k) a maximálny systémový krútiaci moment 700 Nm. Plug-in hybridný systém prenáša svoju silu na vozovku prostredníctvom inteligentného pohonu všetkých kolies BMW xDrive a z nuly na 100 km/h zrýchli za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla BMW 550e xDrive Sedan je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Na čisto elektrický pohon dosiahne maximálnu rýchlosť 140 km/h.
Nový model BMW 530e Sedan poháňa 2,0-litrový radový štvorvalcový benzínový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo a spolu s vysoko integrovanou jednotkou eDrive generuje maximálny systémový výkon 220 kW (299 k). S maximálnym systémovým krútiacim momentom 450 Nm zrýchli nový model BMW 530e Sedan z nuly na 100 km/h za 6,3 sekundy. Dosahuje maximálnu rýchlosť 230 km/h, v plne elektrickom režime až 140 km/h.
Zvýšený dojazd a nevídaná obratnosť vďaka inovatívnym technológiám BMW
Zvýšenie výkonu elektromotora v nových plug-in hybridných modeloch prináša patentovaná inovácia BMW. Nominálny krútiaci moment 280 Nm stúpa až na 450 Nm vďaka predradenému prevodu, ktorý sa nachádza na vstupe do prevodovky na strane motora. Kompaktný elektromotor tak vytvára dodatočný hnací moment, ktorý by inak umožnil len väčší elektromotor. Dodatočný krútiaci moment sa zreteľne prejavuje pri akcelerácii aj pri dynamickom zrýchlení.
Nový model BMW 550e xDrive Sedan teraz dosahuje elektrický dojazd 83 až 90 kilometrov podľa WLTP a model BMW 530e Sedan poskytuje 93 až 103 elektrických kilometrov podľa WLTP. Dlhšie dochádzanie teda vozidlo zvládne aj bez produkovania lokálnych emisií. Oba plug-in hybridné modely vďačia za vynikajúci elektrický dojazd aj svojim aerodynamickým vlastnostiam. Rovnako ako vo všetkých ostatných variantoch nového modelu BMW radu 5 Sedan prispieva k optimalizovanej štruktúre podvozka špeciálne obloženie a prvky na odklonenie prúdenia, ktoré minimalizujú odpor vzduchu. Zvláštnu pozornosť si zaslúžila aj aerodynamická optimalizácia podvozka s cieľom dodatočne znížiť emisie CO2 a zvýšiť dojazd na elektrický pohon až o desať kilometrov.
Najnovšia verzia adaptívnej rekuperácie pomáha zachytávať elektrickú energiu vo fázach prebiehania a brzdenia. Vďaka inteligentnému sieťovému prepojeniu dokáže riadiaci systém jazdy využiť navigačné údaje a informácie zo senzorov asistenčných systémov vodiča na prispôsobenie množstva rekuperovaného výkonu podľa aktuálnej dopravnej situácie.
Priestorovo úsporné usporiadanie lítium-iónového vysokonapäťového akumulátora v spodnej časti vozidla pozitívne vplýva na ťažisko vozidla aj na batožinový priestor. Úložný priestor plug-in hybridných modelov s celkovým objemom 520 litrov je rovnako veľký, ako poskytujú verzie poháňané čisto spaľovacím motorom. Vysokonapäťová batéria poskytuje obsah využiteľnej energie zvýšený až na 19,4 kWh. Maximálny nabíjací výkon sa v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi zdvojnásobil a teraz je 7,4 kW, takže vysokonapäťová batéria sa nabije z nuly na 100 percent svojej kapacity za 3 hodiny a 15 minút. Z bežnej domácej zásuvky trvá proces nabíjania 11 hodín a 45 minút.
Široká ponuka štandardnej výbavy a lákavé prvky
Nové modely BMW 530e Sedan a BMW 550e xDrive Sedan poskytujú v porovnaní s modelmi so 48-voltovou mild hybridnou technológiou širší rozsah štandardnej výbavy. Okrem 19-palcových diskov kolies z ľahkých zliatin obsahujú aj zvuky BMW IconicSounds Electric. V čisto elektrickom režime poskytuje tento systém veľmi špeciálnu zvukovú kulisu. Každý pohyb akceleračného pedála sprevádza autentická akustická spätná väzba. Transparentné a sférické zvuky vznikli zo spolupráce medzi spoločnosťou BMW Group a renomovaným skladateľom filmovej hudby Hansom Zimmerom.
Model BMW 550e xDrive Sedan sa štandardne dodáva aj s adaptívnym podvozkom Adaptive Chassis Professional, ktorý zahŕňa elektronicky riadené tlmiče a znížené odpruženie, ako aj integrované aktívne riadenie Integral Active Steering. Vďaka nemu je manévrovanie pohodlnejšie, zvyšuje agilitu pri stredných rýchlostiach a dodáva istotu pri zmene jazdného pruhu a prejazde zákrutami pri vyšších rýchlostiach.
Ovládacia lišta BMW Interaction Bar spája modernú funkčnosť a fascinujúci dizajn ako súčasť výbavy náladového osvetlenia. Výrazne podsvietený funkčný celok s kryštalickou povrchovou štruktúrou zaberá celú šírku prístrojovej dosky až do výplní dverí a obsahuje dotykové panely na ovládanie ventilácie a klimatizácie a na aktiváciu výstražných svetiel.
SPOTREBA A EMISIE CO2
BMW 530e: Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 0,8 – 0,6 l/100 km; kombinovaná spotreba energie podľa cyklu WLTP: 21,7 – 19,9 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 podľa cyklu WLTP: 17 – 13 g/km.
BMW 550e xDrive: Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,0 – 0,8 l/100 km; kombinovaná spotreba energie podľa cyklu WLTP: 23,2 – 21,6 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 podľa cyklu WLTP: 23 – 19 g/km.