Zelená žabka
25.05.2011 20:39
Miss Slovenskej republiky za rok 1993 Karin Majtánová si zajazdila na novom Renaulte Clio 1,2 16 V v 100 koňovej verzii
Vyhrali ste v roku 1993 prvú súťaž Miss po rozdelení Slovenskej republiky. Čo nasledovalo potom vo vašej kariére?
Pracovala som ako letuška, modelka a moderátorka. Od roku 2004 moderujem v STV - Regionálny denník a v roku 2008 mi pribudol Ranný magazín. O rok neskôr ho vystriedal Dámsky magazín, ktorý moderujem s Andreou Vadkerti a vysiela sa každý deň.
Aké býva „počasie“ v ženskom kolektíve?
Jasno, niekedy poloblačno a inokedy zamračené. Je to normálne „počasie“, tak ako aj v mužskom, alebo v zmiešanom kolektíve. Drobné nezhody sú na to, aby sa riešili a žabo-myšie vojny u nás nemajú miesto, lebo všetkým ide o dobrú vec. Chceme predsa, aby naša relácia bola sledovaná.
Zažili ste nejaké fau pax na televíznej obrazovke?
Oslovenie „Milí diváci“ som zamenila na „Diví miláci!“ V Dámskom magazíne sa stalo kolegyni Andrejke Vadkerti pri predstavovaní niekoľkých siekt, že povedala: „máme niekoľko druhov sexu“!
Ste vyťaženou mamičkou dvoch detí. Ako zvládate skĺbiť rodinu s pracovnými povinnosťami?
Neodmysliteľnou súčasťou môjho života je auto bez ktorého by som ťažko existovala. Môžem o sebe povedať, že šoférovanie ma baví a som aj dobrá šoférka.
Ste aj technický typ vodiča?
Nemám problém vymeniť koleso na aute alebo naliať vodu do odstrekovača. V pohode som sama odšoférovala cestu do Chorvátska bez navigačného systému len za pomoci dopravných značiek. Ak sa pomýlim, tak sa otočím a idem ďalej.
Ako Miss Slovenskej republiky ste vyhrali auto Škoda Favorit. Bol naozaj váš?
Áno. Bol môj a na tú dobu to bolo skvelé auto aj keď so súčasnosťou sa to nedá porovnať. Slúžilo mi osem rokov a neskôr som ho darovala rodičom. Potom som mala zelené Polo, Audi A3 a teraz mam céčkový Mercedes, ktorý tiež rozmýšľam vymeniť za väčšie auto. Možno BMW X5 alebo Tuarég. Len, aby bolo veľké a čierne.
Pamätáme si na vašu medializovanú vážnu nehodu. Zmenilo to vás to v niečom?
Odvtedy radšej prídem o päť minút neskôr a zbytočne sa neponáhľam. Išla som na sponzorskom aute cez most do pravotočivej zákruty, ktorá bola doľava klopená. Nezvládla som riadenie a vynieslo ma zo zákruty. Neudržala som sa, prerazila som most a niekoľkokrát som sa prevrátila. Našťastie som bola v dobrom aute a nezabila som sa. Zostali zlomené stavce a iné nepríjemné poranenia. Vtedy som veľa pochopila a preto som dnes už opatrnejšia a viem odhadnúť svoje sily. Na diaľnici idem predpisovo a snažím sa predvídať mnohé situácie.
Jazdili ste s novým modelom Renault Clio 1,2 16 V. Čím vás upútal?
Clio ma upútalo hráškovo-zelenou farbou. Nemám rada zelenú, ale táto bola veľmi pekná a nápaditá. Pekné doplnky z vonkajšej strany ako sú strieborné kľučky na dverách, veľmi pekne ladili. Mne ako estétovi nič neušlo. Palubná doska s navigačným systémom bola super! S interiérom ladili chrómové doplnky a výborné bolo ovládanie na volante a servo. Uprednostňujem elektricky nastaviteľné sedadlá kvôli chrbtici, ktoré mi vo výbave chýbali. Napriek tomu bolo sedenie pohodlné. Dobre sa mi držala päťstupňová radiaca rýchlostná páka. Síce trošku vyššie zaberala spojka, ale na to sa dalo zvyknúť. Jazdné vlastnosti boli výborné a 100 koní pod kapotou bolo naozaj cítiť. Ak ste potrebovali zrýchliť, tak Clio s tým nemalo najmenší problém. Nie som Fitipaldi, ale zrýchlenie bolo úžasné. Také šikovné žihadielko! Prekvapil ma veľký kufor aj keď na kočík to nebolo, ale na nákupy do mesta je Clio určite dobrou voľbou.
Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka