Zimný atlét

19.01.2025 20:47

Superb, vlajková loď Škodovky, napreduje so svojou štvrtou generáciou a výraznou modernizáciou! Slogan "Simply Clever" zanecháva stopy aj v novších modeloch a Superb nie je výnimkou. Nie nadarmo je Škoda hlavným sponzorom ľadového hokeja, keďže kufor a celkový odkladací priestor zvláda na "bravúrnu". 
Koncom decembra redakciu prekvapil príjemný testovací darček v modeli Škoda Superb Combi 2,0 TDI. Lyžiarska sezóna, dovolenky a auto vhodné na dobrodružstvo do rakúskych Álp nás naozaj potešilo.

 
Pri pohľade na nový Superb upúta predovšetkým uhľadený tvar masky, matrix-ové LED predné svetlá, nový dizajn zadných svetiel a k tomu, 18-palcové disky. Exteriér je došperkovaný chromovými prvkami, čo dodávaju "šmrnc" k celkovému vzhľadu. Čo sa týka interiéru, po nasadnutí vám do očí vrazí čalúnenie pokryté Alcantarou, ktorú nájdete na sedadlách, palubovke, či dokonca na úchopoch dverí. Ja osobne mám veľmi v obľube Alcantaru, čiže za mňa plus. Vec, ktorá ma najviac potešila, boli 3 mechanické ovladače, ktorými si viete ovládať teplotu, úrovne vyhrievania sedadiel (bočné ovládače). Stredný ovládač mi slúžil na ovládanie hlasitosti rádia a rýchlosť vzduchu. Podľa všetkého, tento stredný ovládač sa dá nakonfigurovať, čiže s ním dokážete aj mapu približovať a množstvo ďaľších funkcií.

Motorizácia na Superb dostatočne stačila a reč je o dvojlitrovom dieseli s výkonom 110kW. Superb potiahol vždy, keď bolo treba a nesťažoval si, že auto raz tak ťažké pri našej dovolenkovej záťaži. Spotreba!!! Plne naložené auto s lyžami, batožinou a štyrmi cestujúcimi vrátane šoféra malo spotrebu 6,6 litra na 100km. Rád by som pripomenul, že počas testu sa moc na spotrebu nejazdilo a do Álp sa išlo 30 minút serpentínami do kopca. 
Pri prevzátí Superb-éčka svietil celkový dojazd 1200km+. Kufor!!! Cestovné kufre, lyžiarky, prilby a iné tašky sa bez problémov pomestili vďaka 690 litrovej kapacite kufra. Lyže, ktoré sa zmestili vďaka vyklápacej opierke na zadných sedadlách nám dopomohli k tomu, aby pohodlie pazažierov na zadných sedadlách bolo približne rovnaké ako vpredu. 
Okrem exkluzívnej spotreby a veľkého priestoru, nový superb sa šoféruje výborne, sedí v zákrutách, podvozok je trochu tuhší, ale za to, pri napratanom aute sa tak nekolíše a pomocou astistentov pomaly ani nemusíte nič robiť. Jazdné režimy sú už takou klasikou, ale čo musím podotknúť, tak je umiestnenie riadiacej páky. Už sa nenachadza v stredovom paneli, ako sme boli zvyknutí, ale nájdete ju namiesto páčky stieračov. Je to sila zvyku na ktorú musíte zo začiatku dávať pozor, inak namiesto ostrekovania čelného skla si zaradíte spiatočku. :) Lenže sme si zvykli, a je to určite pohodlnejšie.
 
V konečnom dôsledku chcem zrekapitulovať, že kúpa nového modelu Škoda Superb určite ušetrí na pohonných hmotách, ale aj uľaví vám z problémov ako sú napríklad: "Kde dám tie všetky manželkine či priateľkine kufre?!". Jednoducho, Škodu Superb sme si užili a veľmi radi si to opäť zopakujeme...
 
 
 Škoda Superb Combi 2,0 TDI  
Zdvihový objem cm3 1 968
Max. výkon (kW/ot.) 110/3 000
Max. krútiaci moment /Nm/ot.) 360/1 600
Objem batožinového priestoru (l)  690(+ 30)/1 920 (-30)
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s) 9,3
Spotreba na 100 km (l)  5,0 – 5,4


Ceny
Cena verzie 2,0 TDI Selection od 42 240 €
Cena testovaného vozidla 48 976 €
 
Text a foto: Mário Chorvát
 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode