Zlatý Golf
17.09.2017 18:48
Asi tak by som nazval tento nádherný exemplár zo stajne Volkswagen. Ľudové autíčko, ktoré pamätá množstvo generácií pred nami, stále veselo brázdi cestami a vyzerá to tak, že ho nič nezastaví. Veď aj prečo? Pozrite si ako nádherne vyzerá siedma generácia, aké má skvelé jazdné vlastnosti a hlavne jeho predajnosť, ktorá stúpa zo dňa na deň. Tento model prešiel omladzovacou kúrou a jeho jemné tvary vystriedali športovejšie ostrejšie rysy. Zadná časť má nadčasový dizajn a aj na prednej sa dizajnérom podaril vytvoriť zázrak.
Z interiéru dýcha typická nemecká kvalita a použité materiály sú prijemné na dotyk. Koncepčne sa od predchádzajúcej generácie veľmi nelíši, ale pár zmien sa tu dá nájsť. Prvou je stredná konzola s informačným systémom „Composition Media“, ktorý disponuje dotykovým displejom s uhlopriečkou 8 palcov. Čitateľnosť displeja je vynikajúca aj vďaka vysokému rozlíšeniu, ktorý je vyrobený z lesklého skla. Vyzerá to elegantne až na tie odtlačky prstov, ale pochváliť musíme infotainment za peknú grafiku a jeho rýchle a plynulé reakcie. V hlbokých tubusoch sa nachádzajú klasické budíky a medzi nimi displej so všetkými potrebnými informáciami. Multifunkčný trojramenný volant pekne sadne aj do ženských rúk a ovládanie sa po krátkej dobe stane hračkou pre každého. Čo sa týka priestoru, boli sme prekvapení jeho veľkosťou a variabilitou. Vodič má veľkolepý priestor na nohy a tak isto aj nad hlavou. Sedenie je veľmi pohodlné, sedačky ergonomicky tvarované, takže ani pri dlhej jazde nebude vaše telo trpieť. Týka sa to aj pasažierov sediacich vzadu, čím je tento hatchback veľmi kompaktný. Na uskladnenie batožiny je tu dosť priestoru a objem 380 litrov postačí aj pre rodinku. Sklopením zadných sedadiel do roviny sa jeho veľkosť zvýši na 1270 litrov.
Po naštartovaní si ani neuvedomíte, že pod kapotou sa ukrýva trojvalec, preto ho ani netreba podceňovať, lebo na jeho výkone to nie je badať. Motor je špičkovo nastavený a dokáže bez problémov konkurovať autám s vyšším objemom. Je neskutočne agilný, obľubuje vyššie otáčky a má dostatok sily aj keď je plne obsadený. Výborne odhlučnený, reakcia pri zošliapnutí plynového pedálu okamžitá, to je vizitka klasického Golfu. Šesťstupňová manuálna prevodovka krásne radila rýchlosti, ktoré pekne zapadali kam mali a nemožno jej nič vytknúť. Čo sa týka riadenia, tak podľa mňa Golf patrí k absolútnej špičke medzi kompaktnými hatchbackmi. Podvozok je veľmi dobre odpružený, s ľahkosťou zvláda nerovnosti a výtlky našich ciest. Ani rýchla jazda ostrými zákrutami mu nerobila žiadne problémy, skvele držal stopu a nezaregistrovali sme žiadny náznak po nakláňaní.
Na záver musíme dodať, že toto legendárne auto znova nesklamalo a posúva hranice kvality a komfortu každým modelom čoraz vyššie. Svojím oddaným fanúšikom prináša príjemný pocit za volantom, vznikajúce jazdné vlastnosti, bezpečnosť a spoľahlivosť. Tak nečakajte a objednajte si testovaciu jazdu a verte, že si ho zamilujete.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Volkswagen Golf 1.0 TSI | |
Zdvihový objem cm3 | 999 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 81/110/5000-5500 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 200/2000-3500 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 196 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 9,9 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 5,9/4,1/6/4,8 |
Cena od | 16 000€ |