Známy Jojkársky moderátor spravodajstva Janko Mečiar si vyskúšal benzínový automat v podaní Mazdy CX-5

17.06.2012 19:23

 

Janko, ste vyštudovaný dopravný inžinier. Ako ste sa dostali k médiám?

Školu, ktorú som vyštudoval, tak som v tej oblasti vôbec nerobil. Trinásť rokov som bol v rádiách - v Komárne, Trenčíne, Trnave a nakoniec v Bratislave. Potom prišla ponuka do televízie Joj a odtiaľ ma diváci najviac poznajú.

 

Pri moderovaní sa vám stalo, že ste nevedeli text, lebo vám vypadla čítačka?

Párkrát som to zažil, že nám z ničoho nič vypadla čítačka a nastali krušné chvíle. Aj keď to človek navonok nevidí, v štúdiu to vnímame inak. Improvizácia nám v takom momente nepomôže, lebo musíme hovoriť o faktoch v spravodajstve. Vždy sa ale nájde spôsob ako z toho vykľučkovať, keď nestratíte duchaprítomnosť.

Ste za volantom rýchly?

V bežnej premávke som skôr opatrný a bezpečný. V závodnom špeciáli by som si to asi užil viac aj pri vyššej rýchlosti. Dostal som ponuku robiť spolujazdca na rely od Martina Vaška. Bol by som jeho navigátor na Mitsubishi Evo. Absolvovali sme už zopár jázd, tak uvidím, či ma čaká sľubná kariéra pretekára. 

 

Máte nejaký zaujímavý zážitok s vašim prvým autom?

S mojou prvou manželkou a prvým autom - Škoda 105 L sme išli na Vianoce ku svokrovcom na Oravu. Niekde okolo Púchova sa nám roztrhlo plynové lanko. Popoludní boli prázdne cesty a bez plynového lanka to nešlo rozbehnúť, ale na voľnobehu sme došli na jednu otvorenú pumpu. Niekto z miestnych skočil do dediny a doniesol nám drôt z plota. Musel som vymontovať sedačku, natiahnuť to lanko a zatiahnuť všetko do pôvodného stavu. Večer sme prišli do cieľa....

To sú také technické maličkosti, ale stretli ste sa iným vozidlom pri nejakej vážnejšej kolízii?

Ešte som nemal  vážnu nehodu okrem ťukancov. Dvakrát sa mi podarilo s terajším Citroenom C4 Picassom pri parkovaní  nabúrať do toho istého múra. Nejako som to neodhadol, tak malo okolie zo mňa zábavu. Plasty sa vymenili, takže nič vážne sa nestalo. 

 

Dá sa s policajtmi  „odmoderovať bez pokuty?

Zopár pokút som už platil. Oni nás aj spoznajú, ale zhovievavejší sú väčšinou k mojim kolegyniam. Hádať sa neviem ani s manželkou a nie ešte s policajtmi. Platil som za rýchlosť na výjazde z diaľnice Prešov-Košice. 

 

Ako telefonujete za volantom?

V aute využívam bluethooth, tak sa rozprávam s volantom počas jazdy.  

Ste vyštudovaný odborník, tak nám povedzte,  čo by pomohlo odľahčiť naše cesty od množstva áut?

Metro. Bol som nedávno v Paríži a tam sa dá skvelo fungovať bez auta. Metro je rýchlejšie a majú ho aj v iných mestách. Tá doprava sa určite viac zrýchli ako je teraz. 

 

Kupovali ste auto a mňa by zaujímalo, čo musí auto spĺňať podľa vás?

Potrebovali sme auto pre piatich ľudí. Dvoch dospelých a tri deti. Citroen C4 Picasso 1,6 diesel mi vyhovoval aj preto, lebo som ho mal najprv na skúšku. Vyhovoval mi po každej stránke. Dokonca si potrpím na dobrý zvuk autorádia. V tejto skúške obstál, pretože hudbu v aute počúvam nonstop, aj keď nespievam, lebo nemám hudobný sluch.

 

Aké máte v aute zlozvyky?

Fajčím v aute pri otvorenom okne, ale len v meste. Na diaľnici pri vyššej rýchlosti by som to nerobil. 

K akým typom áut inklinujete?

Americkým veteránom z päťdesiatych a šesťdesiatych rokov.. Organizátori vetránskej rely mi vždy požičali krásny cadillac, Lincoln alebo Chevrolete Corvette. Na jednej Corevete /1974/ som mal najväčší zážitok. Tá jazda bola pre radosť a ešte väčšia srdcovka je Cadillac Eldorado Biarritz. Obrovské 6 metrové auto, ktoré sa predáva za milióny a pre bežných ľudí je nedostupné. Ak si sadnete do takej Ameriky, tak to je ozajstný pôžitok. Pláva to ako loď na ceste. 

V Ríme som sledoval premávku a bolo to tam šialené. S vládnou delegáciou sme viezli svätého Otca do jeho letného sídla „stodvadsiatkou“. To som ešte nezažil. Tí policajti dokázali tak uvoľniť cestu, ze to som ešte nevidel! Prešli sme....

 

Je niečo k čomu máte výhrady na cestách?

Nemám rad tých agresívnych vodičov, ktorí jazdia bezhlavo. Ak niekomu ako sa povie rodí manželka v aute, tak dobre, nech sa ponáhľa, ale tí, ktorí si tým niečo dokazujú, tak to nemám rád. 

 

Mali ste možnosť vyskúšať Mazdu CX-5, dvojlitrový benzínový automat. Čo vy na?

Pekné SUV- čko zvonku a zvnútra. V podobnej kategórii máme doma v garáži Kiu Sportage. V CX -5 tke sa mi páčila výbava a interiér, veľmi pekne prepracovaný. Prístrojová palubovka bola vkusná s veľkou obrazovkou palubného počítača. Cúvacia kamera nemala chybu. Sedenie bolo pohodlné a dostatočné čo sa týka priestoru. Aj batožinový priestor sklopením zadných sedadiel bo výrazne väčší. Variabilita zadných sedadiel rozdelená na tri samostatné časti, nezávisle na sebe sklápateľné boli veľmi praktickým riešením. Bezpečnosť vidím aj v šiestich airbagoch, ESP-čku a v systéme City Safety. Podvečer a v noci je super systém bixenonóvých svetiel, ktoré mali funkciu automatického prepínania stretávacích a diaľkových svetiel. Čo sa týka dvojlitrového motora, tak viem, že je to novinka na trhu nových technológii Skyactiv. Relatívne živý a pritom tichý motor a zároveň rýchle reagujúci systém vypínania motora (i-stop). CX-5 je rodinným autom, ktorého vlastnosti sa dajú dobre využiť na výletoch a dovolenkách. 4 x 4 poteší aj milovníkov kopcov a CX 5 to určite má ako množstvo iných prvkov bohatej výbavy.

 

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode