Kombík do každého počasia

22.05.2022 22:10

 

Mercedes C 220d 4Matic AllTerrain 

Aerodynamika je kľúčová a pod kolesami v najnižšom bode mať svetlú výšku 14 cm má za následok, že v teréne si poradí s každou prekážkou, čomu dopomáha aj pohon 4x4. každé ročné obdobie zvláda na jednotku aj vďaka dobrým pneumatikám. 

Viacfarebné ambientné osvetlenie je veľmi ľúbivé a veľký displej infotainmentu je už v základnej výbave pôsobí dobre. Ovládacie prvky na volante sú v poriadku, ale ovládanie digitálneho prístrojového štítu a head up displeja je úplne v poriadku – z hľadiska bezpečnosti. Pozitívom veľkého displeja je okrem rozlíšenia aj prítomnosť rozšírenej reality. Kamerový systém okolo vozidla je mimoriadny a opäť to súvisí s jeho rozlíšením, no tiež so spracovaním informácií z parkovacích senzorov. Systém zobrazovania prekážok okolo auta je fenomenálny a dá sa naň spoľahnúť. 

Sedenie vpredu je veľmi pohodlné, výhľad z vozidla lepší ako v klasickej verzii. No najmä sa v aute každý člen cíti bezpečne a to je veľmi fajn. Výborný je sklon operadiel, sedákov a ani za vysokým vodičom a spolujazdcom vzadu nie je nedostatok priestoru pre kolená. Kufor je však veľký, elektrické veko pracuje spoľahlivo, rýchlo.

 

C 220d All Terrain je jednou z dvoch motorizácii dostupných pri tejto verzii. Druhý je benzínový dvojliter s výkonom 150 kW s turbom a s označením C 200 4Matic, ale 220d je stávkou na istotu. Jeho 147 kW dopĺňa 440 Nm krútiaceho momentu. Spaľovací motor ešte dopĺňa elektromotor s označením EQ Boost, ktorý značka v slovenskom preklade označuje ako „mierny hybrid.“ Elektromotor ponúkne 16 kW a až 200 Nm krútiaceho momentu. EQ Boost sa stará aj o rekuperáciu. Rozdiel medzi brzdením elektromotorom a mechanickými brzdami je dobre cítiť na brzdovom pedáli. No je to lepšie ako u väčšiny klasických hybridov, citeľnejšie ako pri väčšine mild hybridov, ktoré si zaslúžia skôr označenie skoro ne-hybrid, ako hybrid. Priemerná spotreba bola 6,5 litra na 100 km. 

Kľúčovým faktorom pre bezpečnú jazdu sú okrem asistenčných systémov vrátane funkcií adaptívneho tempomatu a  udržiavania v pruhoch svetlá Multibeam LED, ktoré sa v novej generácii volajú digitálne. Svetlá Digital Light postačia a ich matrix funkcia je zatiaľ najpresnejšia. Výborne fungujú aj pri zmene sklonu cesty. Svetlá zároveň disponujú funkciou natáčania do zákrut.Takže prehľad o zveri v blízkosti cesty máte násobne vyšší než vodič s autom s nočným videním. Toto platí aj za dažďa. Celkovo sú asistenčné systémy na vrchole – a to ako množstvom tak i schopnosťami. Auto samé zmeniť pruh nedokáže, ale to čo vie, robí výborne.

 

C All Terrain štartuje na cene 60-tisíc eur (testovaná verzia 75-tisíc s DPH). 60 tisíc je o 11-tisíc eur viac ako štandardná Trieda C (C180 kombi) a zároveň o 10-tisíc eur viac ako štartuje Audi A4 Allroad Quattro s motorom s takmer identickými parametrami. A4 je však z hľadiska vnútorného priestoru menším autom a je aj technologicky o niečo starším. Podvozok má v porovnaní so základnou verziou zvýšený o 23 mm. Za 57-tisíc štartujete konfigurátor s naftovým šesťvalcom s výkonom 286 koní a naň Trieda C All Terrain ani nemá odpoveď. Všetko je tak o prioritách. Šesťvalec je silným lákadlom, no nemal by byť jediným kritériom. All Terrain šesťvalec ponúkne. V Triede E. 

 

 

Sedenie vpredu je veľmi pohodlné, výhľad z vozidla lepší ako v klasickej verzii. No najmä sa v aute každý člen cíti bezpečne a to je veľmi fajn.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode