Auto a žena > Raketa s veľkým R(S)
Raketa s veľkým R(S)
03.04.2022 10:00
Prelom Škody Octavia RS? Po týždni testovania novej Octavii RS môžem zrekapitulovať, že sa jedná o jednu z najlepších generácii RS doposiaľ. Neveríte? Posúďte Sami...
Je to už nejaký čas čo sa vyrábajú Octavie s označením RS. Nová RS-ka však výrazne vyniká oproti jej predchodcom. Výrazné krivky, bočné výduchy na oboch nárazníkoch, agresívna vizáž doplnená obutím na 19-palcových diskoch priam donútia prilepiť oči na tento vydarený kúsok. Ešte k tomu farebná kombinácia v červeno-čiernej vynikne priam úžasne. Čierne doplnky v podaní lemovania plastov, zrkadielok či elegantný spojler dodajú potrebnú agresivitu výzoru auta. Svetlomety vybavené s Matrix-LED, určite len dodajú egu RS-ky.
Mohol by som skonštatovať, že interiér sa mi páči najviac v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami. Nielen, že sa nachádza v kokpite viaciacej miesta / úložného priestoru,/ ale hlavne výber materiálu. Tmavé, ale aj tvrdé plasty s alcantarou a chr'omovým plastom plus červené prešívanie...topka! Červené prešívanie okrášľuje aj sedadlá, nakoľko sú športové, nie ste v nich uzavretí ako v konzerve a aj väčší chrbát by si nesťažoval na dlhších trasách. Ako sme si všimli, VW Group nahradila u automatických prevodoviek rýchlostnú páku na "páčku". Môj osobný názor je na to, že buď to milujete, alebo časom po období nadávania si na to zvyknete a obľúbite si ju. Vyslovene u automatov sa jedná o rýchle prepínanie P/R/D (Parking, Reverse, Drive) a hlavne získate viacej miesta a prehľadu pod infotainmentom. Ak som ho spomenul, tak je prehľadný, presný, ale...môj názor na ovládanie klímy v infotainmente ste si mohli prečítať v predošlých testoch.....Beriem to tak, že sa jedná o získanie priestoru a efektívnosť. Taktiež si môžete zvoliť z piatich jazdných režimov, ktorý vám viac sekne. V mojom prípade je to Sport ako obvykle...:)
ˇSkoda Octavia RS, už len v názve auta spozorujeme to " RS", čo nám hovorí, že sa jedná o "dravú mašinu". Objem 2-litrového benzínového motora s výkonom 180kW (245k) vám spraví z 0-100km/h za 6,7 sekundy. Dosť úchvatné na športovo-mestského elegána. A keďže je to mestský elegán, možno niektorých sklamem, streľbu z výfukov nečakajte, ale za to akceleráciu si vychutnáte na plné obrátky. Pri dupnutí na plyn RS-ka akceleruje aj v rýchlostiach, pri ktorých by ste to nečakali. Zákruty, náhle menenia smerov zvláda nová Octavia RS bravúrne a pri komfortnom režime ani slovenské cesty tak strašne necítite. Jednoznačne za ponúkanú cenu niečo cez 33.000€ dostanete auto, ktoré vám poskytne, čo hľadáte a som zvedavý na ďalší model typu RS.
Text a foto: Mário Chorvát
Späť