S naháčom a s vetrom opreteky

07.08.2022 21:14

 

Tentokrát sme mali na test ďalší “naháč” od Hondy, konkrétne model CB650R. Tento stroj s elegantným a minimalistickým dizajnom pokračuje, lepšie povedané napodobňuje retro dizajn, na ktorý sme u Hondy zvyknutí. Samozrejmosťou je predný LED reflektor, výborne osvetľujúci cestu pri jazde v noci. O pohon sa stará radový štvorvalec s rozvodom DOHC, ktorý má lineárny ťah od nízkych otáčok. Vôbec netrasie a keď sa dostane cez 6000 otáčok, ozve sa adekvátny zvuk z výfuku a je počuť a cítiť, že sa motorka dostáva do svojho optimálneho pracovného rozsahu otáčok, v ktorom sa “cíti najlepšie”. Aj tvrdšie odpruženie láka k tomu, aby si jazdec vychutnal naplno okresné cesty a horské priesmyky.

Pri razantnejšej jazde a hlavne pri brzdení sa netreba báť podradiť, keďže k výbave patrí aj tzv. antihoppingová spojka, ktorá zabráni tomu, aby sa zablokovalo zadné koleso, keď vodič podradí na nižší prevodový stupeň. Posed je viac športový, je to aj preto, lebo sedadlo je posunuté trochu viac dopredu, tým je cítiť väčšiu váhu na ruky, hlavne na zápästia, obzvlášť, keď niekoho veziete. Čo sa dizajnu týka, tam nie je čo vytknúť, je to typický naháč s ostrými hranami od Hondy. 

Dizajnéri sa “pohrali” so zadným blatníkom,  predĺžili a zúžili ho, tak sa môže stať, že posádka dostane “sprchu” od zadného kolesa, pri prejazde mlákou. Ako správny naháč, nedisponuje žiadnymi odkladacími prvkami, ale dá sa dokúpiť sada tašiek na nádrž (tankbag) o objeme 3 litre, čo stačí na doklady, telefón a kľúče a taškou na zadné sedadlo (15-22 litrov). Sú vybavené aj nepremokavými krycími plachtami, čiže sa netreba báť, že vás zastihne dážď. Spotreba sa nám pohybovala okolo 5 litrov, čo je na daný objem a výkon viac ako slušné. 

A čo na záver? 

Motorka je skvelá do mesta, hlavne kvôli obratnosti a rozmerom, netreba riešiť parkovanie a po práci alebo cez víkendy sa kľudne s nôu vybrať na cesty po krajine a užívať si pekné počasie.

Honda CB650R

 

Zdvihový objem cm3

649

Max. výkon v kW (k) pri 1/min

70(95) / 12000

Max krútiaci moment v Nm pri 1/min

63/9500

Výška sedadla v mm

810

Pohotovostná hmotnosť kg

203

Priemerná spotreba (l/100 km)

5

Cena modelu

7790,-

 

Tentokrát sme mali na test ďalší “naháč” od Hondy, konkrétne model CB650R. Tento stroj s elegantným a minimalistickým dizajnom pokračuje, lepšie povedané napodobňuje retro dizajn, na ktorý sme u Hondy zvyknutí. Samozrejmosťou je predný LED reflektor, výborne osvetľujúci cestu pri jazde v noci. O pohon sa stará radový štvorvalec s rozvodom DOHC, ktorý má lineárny ťah od nízkych otáčok. Vôbec netrasie a keď sa dostane cez 6000 otáčok, ozve sa adekvátny zvuk z výfuku a je počuť a cítiť, že sa motorka dostáva do svojho optimálneho pracovného rozsahu otáčok, v ktorom sa “cíti najlepšie”. Aj tvrdšie odpruženie láka k tomu, aby si jazdec vychutnal naplno okresné cesty a horské priesmyky.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode