Úsporná elegancia!
14.06.2020 10:56
Mercedes-Benz A 250e v modrej rifľovej metalíze úplne fascinoval nejeden pohľad v mestskej premávke a na diaľnici sa ostatné autá vyhýbali akonáhle áčko zbadali v zornom uhle. Sebavedomá predná maska s dravým pohľadom svetiel dávala najavo svoju majestátnosť na ceste a výrazný dizajn zadnej časti to len podčiarkol.
Vo výbave AMG Line všetko dýchalo športovosťou a sedenie na pohodlných a anatomických sedadlách bolo veľmi príjemné hlavne na dlhých trasách.
S inteligentným systémom ovládania hlasom LINGUATRONIC sa dobre porozprávate ako s dobrým priateľom. Predčítanie, diktovanie a odosielanie sprav SMS nebol žiadny problém. Informuje vás o počasí, zmení rozhlasovú stanicu alebo vás bezpečne a najrýchlejšou trasou dovedie domov. Dokonca si môžete pokecať a opýtať sa hlasovo, čo potrebujete napríklad aká je vonkajšia teplota a odpoveď sa objaví na displeji. /viď video/
Multimediálny displej s vysokým rozlíšením bol prepojený s vozidlom a citlivo reagoval na dotyk podľa vášho zadania. Krásne budíky a celá palubovka pôsobila akoby ste sedeli v kokpite lietadla.
No a určite nás zaujal aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC, ktorý vás rozsiahlym spôsobom odbremeňoval a automaticky reguloval odstup od vozidla idúceho vpredu. V kombinácii s rozpoznávaním dopravných značiek môžete rozpoznané obmedzenia rýchlosti pohodlne prevziať stlačením tlačidla. Radarový snímač v maske chladiča neustále sleduje priestor pred vozidlom a udržiava želaný odstup, ktorý si vodič vopred nastavil, výborná je aj vizuálna a zvuková výstraha.
Čo nás úplne fascinovalo, tak to bolo, že na jedno nabitie prejdete okolo 65 km. Doma si áčko nabijete za necelé dve hodiny a na rýchlonabíjačke v Obchodnom centre za necelých 25 minút. My sme najviac nabíjali na rýchlonabíjačke v Boroch. Práve tu by sme pripomenuli, že je tu veľká konkurenčná výhoda oproti ostatným automobilkám a to je možnosť nabíjania jednosmerným prúdom DC, ale aj možnosť dobíjania striedavým prúdom AC. Väčšinou sa používajú 3,6 kW alebo 7,2 kW nabíjanie striedavým prúdom, ale DC-čkové nábíjanie dáva 24 kW, čiže je to niekoľkonásobne rýchlejšie nabíjanie. Spotreba elektrického prúdu modelu A 250 e v kombinovanom testovacom cykle: 15,2 – 14,5 kWh/100 km; kombinovaná spotreba paliva: 1,5 – 1,3 l/100 km. Okrem elektromotora nás zaujal aj benzínový agregát.
Musíme uznať, že 1,4-litrový štvorvalec o výkone 118 kW vedel zabrať neskutočne dynamicky čo sa týka toho, že je to hybrid v spolupráci s energiou. Hatchback vedel zrýchliť z 0 – 100 km za 6,6 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahovala 235 km/h. Celková suma tohto modelu je 50 262 eur.
Text a foto: Mário Chorvát