„Úžasný a romantický pocit je mať vietor vo vlasoch“
19.04.2011 08:54
Známa redaktorka, moderátorka Zlatica Puškárová a výherca našej súťaže Juraj Blanár si zajazdili na kabriolete BMW 320i a porozprávali svoje dojmy z jazdy.
Aká je Zlatka za volantom?
Aj keď občas jazdím odvážne, tak som bezpečný vodič. Som rada, že som ešte nemala žiadnu nehodu. Dávam prednosť, keď treba a zastavím na prechode prechodcov. Snažím sa byť vždy tolerantná, aj keď nemám rada vodičov, ktorí dlho odbáčajú. Častokrát som sa vyvarovala rôznym kolíziám. Obľubujem nočnú jazdu a rada spievam za volantom. Auto je priestor, kde si usporiadam svoje myšlienky, pocity a rôzne udalosti. Je to pre mňa absolútna nevyhnutnosť a veľký šetrič času. Hoci môj syn by bol radšej keby sme vlastnili autobus. Miluje ich a často ich musíme vyprevádzať.
A aký je Juraj?
Bezpečný, ale aj agresívny v rámci určitých noriem a pravidiel. Nemám rád „myšičkárov“, ktorí ma predbehnú a potom prudko zabrzdia. A tých vodičov, ktorí z kruhového objazdu vychádzajú bez smerovky. Môj relax je dobrá hudba v aute. Niekedy počúvam country hudbu a inokedy rockovú. Tak ako Zlatka si aj ja niekedy zaspievam, keď ma nikto nepočuje.
Na akom type auta jazdíte?
Zlatka
Na dieselovej X3-ke s automatickou prevodovkou. Dlho som sa bála a bola dosť dezorientovaná, že si nezvyknem na automat, ale je to taká vymoženosť, ktorá uľahčuje a spríjemňuje jazdu hlavne v kolónach. Pri manuáli sa viac narobíte. Ak skúsite automat, ťažko sa vrátite k manuálu.
Juraj
Na benzínovom Peugeote 207 s manuálnou prevodovkou.
Aké sú podľa vás ženy vodičky?
Zlatka
Nevidím rozdiel medzi mužmi a ženami. Je to vyrovnané. My ženy sme viac opatrnejšie.
Juraj
Niektoré vodičky sú dobré, ale niekedy si poviem: „no jasné, ženská!“
Vidíte aj vy veľký problém s parkovaním? Akoby ste to riešili?
Zlatka
Je to naozaj problém. Sú tu veľké politické kauzy, ktoré sa riešia a pri tom parkovanie sa nás dennodenne dotýka a nikto sa mu dostatočne nevenuje. Pomaly človek neparkuje pred domom, ale tam kde nájde miesto a to je veľakrát dosť ďaleko, ak nemá zaplatené parkovacie miesto. Počula som taký názor, že každý by mal mať jedno parkovacie miesto a druhé si spoplatní. Trend ako je viac áut v rodine nebude taký silný ako teraz, lebo pohonné hmoty sú stále drahšie. Ľudia sa budú snažiť obmedzovať jazdenie a viac budú jazdiť s MHD. Verím, že časom príde taká spoločenská objednávka aj v tomto probléme, že sa to bude musieť riešiť, pretože to trápi každého jedného z nás.
Juraj
Parkovanie je problémom asi vo všetkých mestách, pretože počet áut neustále rastie. Mám pocit, že sa to takmer vôbec nerieši a je to časovaná bomba.
Ako sa Vám jazdilo a aké ste mali pocity v novom BMW 320i Cabrio?
Zlatka
Ja som už dlhšie užívateľkou tejto značky, tak ako Patrik. Cítim sa však bezpečnejšie skôr vo vyšších autách ako je BMW X3. Mám radšej nadhľad z výšky. Tu mám pocit, že sedím pomaly na zemi, ale viem, že je to nezvyk. Kabriolety sú štýlové a imidžové. Dokonca som ladila tmavomodrými topánkami s farbou auta. Priznám sa, že pri jazde to bol úžasný a romantický pocit mať vietor vo vlasoch. Stúpnutím na plynový pedál sa to veľmi rýchlo rozbehlo a poriadne ma to prefúkalo. Uzavretím strechy nad nami nás to akoby oklieštilo z vonkajšieho sveta späť do auta a získala som opäť pocit bezpečnosti. Pevná strecha dáva viaceré možnosti, len ja by som asi kočík do kufra nedala, preto som spokojná s mojou X – trojkou, ktorá mi spĺňa všetko čo potrebujem. V tomto type auta si viem predstaviť mladých zaľúbencov, ktorí sa idú pozerať na hviezdy a nemusia ani vystupovať z auta. Celoročné jazdenie v tomto Cabriu umožňuje aj mladým manažérom. Určite som veľmi rada, že som si takúto jazdu mohla vyskúšať spolu s výhercom pánom Jurajom.
Juraj
Bol to iný, taký slobodnejší pocit jazdiť s otvorenou strechou v aute. Sedel som prvýkrát v kabriolete a bolo to veľmi príjemné. Výhodou kabrioletu je, že sa rýchlo opálite pri nejakej dlhšej trase. Zvonku to bolo elegantné a vo vnútri som sa cítil ako v obývačke. Podľa mňa bolo dosť priestoru aj na zadných sedadlách. Celkovo interiér s palubnou doskou bol klasicky bavorácky, ale svetlá koža bola pekná a elegantná v kontraste s exteriérom. Aj keď je svetlá koža možno viac náročná na údržbu, je naozaj pekná. Živý dvojlitrový štvorvalec bolo cítiť aj v zákrutách na tých našich slovenských cestách. Nebol to žiadny lenivec a dobre držal v otáčkach. Podvozok bol tvrdší, taký športovejší a brzdy tiež reagovali na môj náhly podnet. Pomerne dlhé auto bolo dobre ovládateľné. Radenie šesťstupňovej manuálnej prevodovky bolo presné, len trošku sa mi mýlila spiatočka, ale rýchlo som si zvykol. Určite by som si vedel na takýto typ auta zvyknúť aj nastálo. Kabriolet by som odporučil skôr mladým ľuďom, je to viac o imidži a o sebavedomí. Som rád, že som sa zúčastnil súťaže a mohol vyhrať túto cenu. Dosť dávno som naposledy vyhral hodinky na poľovníckom plese, tak sa teším, že ma opäť šťastie nesklamalo a mohol som si na chvíľu vychutnať v kabriolete ten „vietor vo vlasoch“ ako už spomínala Zlatka. Ďakujem webu Autoazena.sk za skvelú súťaž a určite sa zúčastním aj nabudúce.
Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka